• 8.518.229 stemmen

Met onder meer: Anna Kendrick, Olivia Wilde en Jake Johnson

• Netflix Bekijk via Netflix
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Drinking Buddies

"A comedy about knowing when to say when."

Luke en Kate zijn collega's bij een brouwerij in Chicago waar ze hun dagen doorbrengen met drinken en flirten. Ze passen perfect bij elkaar, alleen hebben ze beiden een relatie. Luke staat op het punt te gaan trouwen met zijn vriendin waar hij zes jaar een relatie mee heeft, en Kate heeft een relatie met de muziekproducer Chris. Maar het bier vervaagt de grenzen steeds meer.

imageimageimageimageimage

avatar van Biosguru

Biosguru

Na 20 minuten opgegeven. Moest echt te hard vechten om niet in slaap te vallen. "The Office" maar dan zonder de humor? Zie dit niet bepaald als een uitschieter in het genre. Dan liever; I am not a hipster, the Colorwheel of Humpday.

avatar van cordiacovens

cordiacovens

Wil deze snel zien

avatar van freek_93

freek_93

Fijn langzaam filmpje waarbij Wilde en Johnson echt heel sterk spelen!

avatar van wwelover

wwelover

Geen hele bijzondere film, maar wel leuk. Er gebeurd niet heel veel, maar de sfeer is fijn en het acteerwerk is erg goed. Ben een liefhebber van Jake Johnson, erg geestige gast. En ook Olivia Wilde is sterk. Had wel wat meer Kendrick verwacht en stiekem ook wel op gehoopt. het is minder voorspelbaar dan ik had verwacht en dat is wel een pluspunt. Heb vooral genoten van de maffe onderonsjes tussen de karakters van Wilde en Johnson.

avatar van VincentL

VincentL

Drinking Buddies

Bier: wat kan je daar toch van genieten. Helaas zie je ook vaak genoeg dat het goed fout kan gaan. Natuurlijk is dat bij mij nooit het geval... Toch biedt het genoeg ruimte om een leuke film neer te zetten. Met alcohol kan je namelijk alle kanten op. Drama en komiek, wat toch twee uiterste zijn. Mijn allereerste film van Swanberg. Na zijn lijstje met films te hebben bekeken niet heel gek ook, er zaten nog geen echte knallers tussen. Misschien is Drinking Buddies die wel...

Uiteindelijk weet ik niet of mijn gemoedstoestand juist was voor deze film. Heel timide, heel rustig met een doorkachelend tempootje. Helaas blijft dat tempo de gehele film aanzetten waardoor het gevecht tegen de slaap soms een onbegonnen strijd lijkt. Het is als vechten tegen de bierkaai, letterlijk bijna. Alcohol wordt er namelijk meer dan genoeg genuttigd en de leverproblemen zullen dan in deel twee ook heel groot worden, als die er komt. Een echte kraker was de film namelijk niet. Het gebrek aan tempo doet het relatief goede verhaal niet veel goeds.
Al vanaf het begin zie je een opbouwende romance tussen Luke en Kate. De naderende climax laat steeds maar op zich wachten. In de vakantiewoning had het raak kunnen zijn, op de werkvloer, in het café, maar telkens gebeurt er maar niets. Als je de climax eenmaal ziet naderen krijgt die een originele wending. Er gebeurt gewoon niets, ze krijgen ruzie , wat een beetje een domper is, maar ook goed gevonden.

Olivia Wilde en Jake Johnson spelen als Kate en Luke best goed. Ze weten de film op een rustig tempo luchtig te houden. Ondanks het feit dat geen van beide echt uitdieping krijgt is het zeker geen ramp om naar te kijken. Johnson weet naast zijn opbouwende band met Wilde ook nog een goede tegenspeler van Anna Kendrick te zijn. Als verloofde deed ze het helemaal niet onaardig. Na haar verbijsterende afgrijselijke levering in Rapture-Palooza begint ze hier weer wat credits op te bouwen. Al had het zeker beter gekund. Ik blijf niet geheel overtuigd van haar acteertalenten.
Acterend gezien zit het dus redelijk snor. Niet veel te klagen.

De weergave van de film past goed in het straatje van de gehele uitwerking. De bierfabriek is wat onderbelicht. Verder zijn de locaties er goed gekozen. Simpele plekken voor een ontluikende liefde? Identificeerbaar, voor bijna iedereen dan. Het bijna totale gebrek aan muziek, als je het einde nadert wordt het iets levendiger, is voor mij een gebrek. Dat de aftiteling in beeld kwam was dan ook een redelijke opluchting.

Drinking Buddies is zeker geen slechte film, maar ik mis een bepaalde klik er mee. Bier alleen is niet genoeg ben ik bang. De uitvoering had met iets meer tempo en met iets meer frivoliteit gemogen. Een beetje sfeer creëren was beter geweest. Ik heb niet heel veel affiniteit met de film, en helaas zal dat terug gezien worden in de beoordeling...

Lv92

Leuk! Ik vrees alleen wel dat een herziening alleen maar kan tegenvallen.

Zijn er meer van dit soort films?

Lv92

Inmiddels alweer opnieuw bekeken en er is weinig veranderd. Gewoon een treffende film.

Waarom het zulke lage ratings krijgt is me een raadsel.

avatar van Bobby Briggs

Bobby Briggs

Swanberg gaat mainstream en moet daardoor misschien wat meer binnen de lijntjes kleuren maar levert toch een leuke film af met memorabele momenten. Zijn All the Light in the Sky, uitgekomen in hetzelfde jaar, is ook zeker de moeite.

Voor meer informatie over mumblecore in 2013 en komende releases:

Mumblecore 2013 - The Filmtransition

avatar van Ste*

Ste*

Eigenlijk de eerste 'echte' film van Swanberg, als ik het zo mag uitdrukken. Hoewel ik moet zeggen dat ik nog niet al zijn recentere films gezien heb.

In ieder geval heeft het niet meer echt die minimalistische en hyper-realistische mumblecorefeel over zich, hoewel het in grote lijnen nog steeds wel om hetzelfde draait; intermenselijk contact, dialogen, uit het leven gegrepen situaties en vooral niks glamoureus of filmisch.

Vind het wel leuk om te zien dat hij tot dit gekomen is, en eindelijk een beetje die viezige goedkoop ogende filmpjes met veel seks en piemels achter zich gelaten heeft.

Voor de gemiddelde kijker is het alsnog geen mainstream film. Het is geen verhaal dat echt van A naar B gaat, maar het geeft een fijne kijk op relaties en het kijkt zeker prettig weg als je van dit soort films houdt. Regelmatig ook erg leuk geschreven. En wat is die hoofdrolspeelster knap zeg. Dat scheelt ook

Ben benieuwd wat hij in de toekomst nog meer in petto heeft.

avatar van Fransman

Fransman

• 1962 stemmen

Dit was m'n negende Swanberg, en voorlopig ook de laatste. Er zijn nog meer films.
All the Light in the Sky vind ik nog steeds de beste, met Nights and Weekends op de tweede plaats (omgekeerd mag ook) en Drinking Buddies op plaats drie. Inderdaad, Joe Swanberg goes mainstream, en daar is niks mis mee. Dit is een in alle opzichten professionele film, uitstekend geacteerd, goed geregisseerd, goede verhouding tussen script en improvisatie en een lekkere score. Weg met het mumblecore-amateurisme. Al heb ik niks tegen mumblecore, integendeel, het is in deze film nog wel terug te vinden. Maar ik heb wel wat tegen amateurisme en technisch onvermogen.

Kreeg alleen een beetje genoeg van het vele bier (maar ja, dat heb kennelijk als je in een brouwerij werkt) en van de spraakwatervallen. Alleen jammer dat ik al wist hoe het afliep, want de vraag is natuurlijk, krijgen ze elkaar of krijgen ze elkaar niet. Ze krijgen elkaar natuurlijk niet en dat kun je al op een kilometer zien aankomen. Begrijp die reacties niet over die gelijke aantrekkingskracht tussen hen en dat ze verschillende gelegenheden voorbij hadden laten gaan. Die hebben van deze film niet veel begrepen geloof ik. Zij wilde een drinkemaatje, waar je lekker tegenaan kunt lullen en een vriendje waar je eens wat mee kunt doen. Dat geldt trouwens voor veel vrouwen. Die gezellige Luke leek daarvoor dé man. Met al één relatie die niet liep zat ze niet op nóg een relatie te wachten. En Luke? Die wilde gewoon met haar neuken. En geef hem eens ongelijk. Hij had dus een verborgen (niet zó heel erg verborgen) agenda. Toen hij haar ging claimen sloegen de stoppen door. Trouwens zelden zo'n mooie en geloofwaardige ruzie gezien. Heb ademloos zitten kijken.

Wel leuk die discussies hier over Kate en Luke en Chris en Jill. Iedereen leeft mee. Deed me een beetje denken aan Cold Feeth. Ik vond die Luke wel een ontzettende lul. Zo één van het soort dat ik niet graag tegen hoop te komen, laat staan als collega. Vond het dan ook niet zo erg dat hij Kate niet kreeg. Is trouwens wel een stuk zeg, die Kate. Alleen al voor Olivia Wilde kijk je zo'n hele film uit. Maar Jake Johnson is natuurlijk wel een kanjer, hij kreeg die Luke ook maar in z'n schoenen geschoven.
Het betaalt zich natuurlijk wel uit, een film maken met twee van deze professionals. Werd Luke nog door Joe Swanberg (als boze buurman) op z'n bek getimmerd ook.

Ben benieuwd hoe Swanberg nu verder gaat. Good luck Joe.

avatar van jeuletaxi

jeuletaxi

Een klein verhaaltje maar gewoon een fijne film om te kijken door het goede spel van Olivia Wilde en Jake Johnson.

Ik zat te hopen zonder iets te verraden, dat de drink buddies..........!!

Lekker film, voor mij een aanrader.

avatar van kinjutsu

kinjutsu

vraag me wel af waarom die vent in het gecheckte shirt zonder baard op de poster staat?

Kijk nog eens goed.

avatar van david bohm

david bohm

Redelijk onderhoudende mumblecore die mij maar matig bevallen is. Beetje te geforceerd nonchalant en daardoor gekunsteld. Zeker in het begin heb ik erover gedacht om m af te zetten omdat de dialogen wel erg op mijn zenuwen werkten en het oh wat zijn we toch indie gehalte van de brouwerij mij kriebels bezorgde.

De hoofdrolspelers redden de film voor mij door hun naturelle spel.

Matig tot redelijk.

gauke

Zogenaamd onafhankelijk gemaakte, kleinschalige, traag verlopende komedie (een menselijk en bedachtzaam onderzoek naar relaties). Helaas vond ik dat het verhaal teveel voortkabbelde en ook de structuur was nogal vaag, waardoor het niet altijd even consequent oogde. Positief waren de sympathieke personages waarin je je als kijker gemakkelijk kon verplaatsen. Ook probeerde de regisseur niet geforceerd romantisch of grappig te zijn. Vooral Olivia Wilde speelde sterk.

avatar van _Casper_

_Casper_

trage weinig interesante film, nee niet mijn ding

avatar van Insignificance

Insignificance

Sympathieke mumblecore. Lekker ongedwongen en natuurlijk gespeeld. Ongetwijfeld veel improvisatie, dat merk je wel, toch zou ik deze cast eerder als mensen dan als personages omschrijven. Er staat dan misschien niet veel schokkends te gebeuren, maar dat maakt het nou juist zo fideel.

In eerste instantie een gezellig filmpje waar altijd een biertje voorhanden is en de vrijdagmiddagborrel niet alleen voor die dag gereserveerd is. Swanberg laat zich al gauw in z'n plotkaarten kijken, maar het scenario is niet veel meer dan wegwijzer richting herkenbare en delicate situaties.

Wat me vooral aanspreekt, is de koele wijze waarop het z'n drama uitspeelt. Zat films die Luke's reactie op de one night stand zouden gebruiken om stevig te gaan brullen, deze draait weer op gemoedelijke wijze bij. Sowieso wel een interessant figuur. Leuke vent, maar ook niet helemaal.

Zoals iedereen eigenlijk wel een minder fijn karaktertrekje heeft. Ik zie het komedie aspect niet zo, het is vooral een aangenaam filmpje over relaties en aantrekkingskracht waar een goed glas de deur naar een ander op een kier en soms wagenwijd openzet. Al met al een innemend brouwsel.

avatar van clubsport

clubsport

dit is weer eens wat anders dan de romantische komedie vol cliche's (alhoewel daar ook niks mis mee is ) volledig geloofwaardige personages die ook nog eens heel erg goed in hun rol zitten , vooral olivia wilde acteert sterk .

verhaal is verder vrij simpel des te knapper dat het je toch blijft boeien .

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

het kabbelt allemaal voort,

er gebeurt eigenlijk te weinig,het draait vooral om conversaties.

het word goed allemaal au naturel geacteerd,dat zeker.

maar ik vond het saai.

dan liever iets van woody allen.

scorsese

Aardige film over een vrouw die in een brouwerij werkt en het goed kan vinden met haar collega's. Het duurt even voordat de film enigszins boeiend wordt, aangezien de personages niet echt worden geïntroduceerd en een echt verhaal ontbreekt. Eenmaal zover volgen wel een aantal goeie scenes, die ook zeker te danken zijn aan de prima cast.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Goede film over liefde en vriendschap, die anders liep dan dat ik had verwacht.

Onderhond

Aardig.

Mumblecore goes mainstream, blijkbaar een moeilijk term voor een kleine indie romcom. Zal wel veel met de achtergrond van de regisseur te maken hebben, maar als omschrijving vind ik het eerder misplaatst. Althans, die heeft nog maar weinig te maken met het image van mumblecore.

Wat Swanberg vooral erg goed doet is het uitzetten van lijnen die hij in het laatste kwartier dan compleet negeert. Het plotje stuurt na 10 minuten al aan op een partnerwissel, gelukkig laat Swanberg het nooit zover komen. Het einde is dan ook een stuk geloofwaardiger, zorgt voor een halfje extra.

Chemie tussen Johnson en Wilde is oké, Kendrick en Livingston zijn oké als tegengewicht. Swanberg en West zijn dan weer wat overbodig, gelukkig blijft het voor hen bij cameos. Toch is het jammer dat ze steeds een keer door het beeld moeten lopen, goede acteurs zijn het namelijk niet.

Verder wel een aardig doorkabbel filmpje. Echt realistisch vond ik het niet, daarvoor soms toch iets teveel "spelen in de zee tegen een ondergaande zon", maar gelukkig ook ver verwijderd van het opgeblazen Hollywood sfeertje. Degelijk, doorsnee indie romcommetje dus. Zo af en toe gaat dat er wel in.

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

De focus op een ontspannen sfeer, beetje improvisatie, onzekerheid (in de liefde) en los dialoog maken dit toch wel stevig geworteld in mumblecore. Niet alles in het genre is lo-fi en aartslelijk. Het image van het genre is, op wat uitzonderingen na die de regel eerder bevestigen dan ontkennen, dan ook een beetje scheef. . Maar ik zou ook zeggen dat mumblecore veel meer een beweging/groep mensen is binnen de Amerikaanse indie-scene waar een term aan is gehangen om het in een hokje te kunnen stoppen. Zoals wel vaker gebeurd. Wel is deze film, op het geforceerde af, meer gefocust op plot dan veel genregenoten. Wat ik zelf wel jammer vind.

BBarbie

“Drank maakt meer kapot dan je lief is.” Dat is zo’n beetje het hoofdmotief van deze film over jongvolwassenen, die vrijwel elke gelegenheid aangrijpen om (te) diep in het glaasje te kijken, met alle gevolgen van dien. Ik vond er niet veel aan.

avatar van revadebe

revadebe

Ik geef een vrij hoog aantal sterren voor deze film, misschien eigenlijk een halve ster te veel. Vooral vanwege de realistische dialogen en het realistisch plot, vond ik best verfrissend. Bovendien vond ik de brouwerij als werkplek een goede insteek.

Al met al geen échte hoogvlieger, maar wel een fijne film in het "mumblecore" genre zoals hierboven ook aangegeven wordt.

Overigens ben ik het niet eens met BBarbie dat het hoofdmotief van de film is "Drank maakt meer kapot dan je lief is". Drank lijkt in dit geval meer een katalysator voor gevoelens die toch al speelden en is dus niet de oorzaak.

Vond het een saaie film, zat de hele tijd te wachten op een leuke twist maar die heb ik niet kunnen ontdekken

avatar van très joliette

très joliette

Een fijn filmpje. Met eindelijk eens een realistisch verhaal. Rustig voortkabbelend maar dat vond ik prettig. Erg goed acteerspel met goede chemie. Inderdaad lijkt het hele verhaal richting een partnerwissel te gaan, wat gelukkig niet gebeurt. Ook gaat Jill vreemd, niet Luke zoals verwacht. Dat vond ik interessant. Het moment van de wond, waarop Luke zijn zorgende vriendin mist vind ik een mooi keerpunt van de film Het realistische gevoel erbij sprak me erg aan. Ik vond de grote hoeveelheid aan genuttigd bier een minpunt. Met deze hoeveelheid zouden ze zichzelf alcoholist kunnen noemen.
Aanradertje in het romcom genre

avatar van Daan258

Daan258

scorsese schreef:

Bijna niks meer aan toe te voegen.

Moet wel zeggen dat ik de film eerder zal plaatsten als romantische drama want echt komedie kon ik niet zo noemen. Gewoon een gezellig film, dat is hoe dit werkje denk het best kan omschrijven.

Ikzelf had absoluut geen moeite met de weinig introductie van de personage's. Het klopt inderdaad wel maar vond dit zeker niet storend. Daarnaast is het verhaal wel wat matig maar het is echt de cast het en acteerwerk die de film nog redelijk vermakelijk weet te maken.

en inderdaad zoals vele hier al zeggen is de chemie tussen Olivia Wilde en Jake Johnson erg goed en leuk om naar te kijken. Anna Kendrick daarin tegen vond ietsjes tegen vallen in de film.

Net aan geen voldoende van mij want ik denk dat hier meer uit te halen was.

Maar zeker wel een 2,5* en vond het een prima wegkijker.

avatar van IH88

IH88

“That's the problem with heartbreak, to you it's like an atomic bomb and to the world it's just really cliche, because in the end we all have the same experience.”

Prima. Drinking Buddies doet zijn titel wel eer aan, want ik werd alleen al dorstig door naar film te kijken. Veel bier, en bijna alle personages zijn halve alcoholisten. Maar Jake Johnson en Olivia Wilde hebben een leuke chemie, en na een voorspelbaar begin weet de film toch nog origineel uit de hoek te komen. Het is allemaal niet al te sentimenteel, en het einde is niet overdreven feel good. En dat is ook wel eens verfrissend.

avatar van Anoniempje12345

Anoniempje12345

Ik vind dit ronduit belachelijk. We wilden gewoon een gezellige meiden avond, de filmtitel beloofd heel wat, maar niets is minder waar. Ik wil 90 minuten van mijn leven terug. Vreselijk.

avatar van robertinho

robertinho

Chemie tussen Wilde en Johnson is geweldig. Tikkie gek soms, maar heel goed.

Kendrick pruim ik normaal niet zo, maar ook zij was heel prettig om te zien hier.