Big Daddy (1999)

Komedie / Drama

geregisseerd door Dennis Dugan
met Adam Sandler, Joey Lauren Adams en Jon Stewart

Sonny (Sandler) is rommelig, ongedisciplineerd en onverantwoordelijk. In andere woorden: een groot kind. Zijn vriendin ziet een toekomst met hem niet meer zitten en vertrekt. De volgende ochtend staat er een jongetje van vijf voor de deur. Hij is de zoon van Sonny's gescheiden huisgenoot, maar die zit momenteel in China. Julian is opgegeven voor adoptie. Sonny besluit de jongen zelf op te voeden om te bewijzen dat hij wel degelijk verantwoordelijkheid kan dragen.

Ik vond dat het kind zeer goed acteerde, kan wenen wanneer hij wil, en dat voor een 6-8 jarige!!!!!!

Adam sandler is voor mij een goede acteur maar niet voor te zeggen, woaaww!!

De grappen waren goed gevonden, sommige flauw, maar de meeste zeer grappig

acteren 4,5/5 prachtig
Verhaal 4/5 beetje cliché
muziek 3/5 vo,d het goed gekozen, maar kon beter

avatar van Number23
Film die ik te vaak heb gezien, kan hem helaas dromen. Verhaal is simpel, jochie is irritant en Sandler is gewoon niet grappig.

avatar van filmliefhebber92
waarom kijk je hem dan zo vaak.

Number23 schreef:

Vond je de film eerst leuk dan? Toen je hem de eerste keer zag.

avatar van tommykonijn
Ik zie nu dat Adam Sandler maar een Razzi-Award heeft gewonnen in zijn carriere voor 'slechtste acteur' en dat is bij deze film. Toch een beetje vreemd.. Ik had eerder Little Nicky ofzo verwacht.

avatar van jumpstylemovie
Deze film is in ieder geval wel leuker als Little Nicky en Sandler heeft een minder irritante rol hier.

jumpstylemovie schreef:
Sandler heeft een minder irritante rol hier.

Ja. Daarom vond ik het zo raar. Veel mensen klaagden dat zijn rol in Little Nicky zijn slechtste en meest irritante was.

avatar van DBTim
Voorspelbaar verhaal met af en toe een leuk momentje erdoorheen. Leuk voor één keertje

avatar van Spetie
Big Daddy is een perfect voorbeeld van de typische Adam Sandler film.

Je moet tegen Sandler kunnen, anders zal het zeker niet leuk zijn. Persoonlijk is dit één van zijn betere films. Sandler is zichzelf en de wisselwerking tussen hem en het jongetje is leuk. Gelukkig heeft ook Steve Buscemi een bijrol in deze film, zoals wel vaker in films met Sandler. Ook hier is hij bijzonder grappig als dakloze en heeft een paar erg grappige oneliners.

Het verloop van de film is vermakelijk, mede ook door het tempo. Het aantal geslaagde grappen valt niet tegen en het einde is nog lichtelijk verrassend voor een film als deze. Ik heb me er in ieder geval prima mee geamuseerd en dat is eigenlijk alles wat ik vraag van een film als deze.

Nergens echt bijzonder of super leuk maar in het algemeen wel aardig om eens gezien te hebben. Het verhaal stelt opzicht niet zoveel voor, is redelijk cliché en ook voorspelbaar (hoewel het einde) maar dat is meestal het geval bij dit soort komedies. De rol van Adam Sandler is best geslaagd en de scenes samen met het kind (wel regelmatig irritant) zijn best geinig (vooral de wat smerige). Er spelen ook aardig wat bekende actrices (o.a. Leslie Mann die ik altijd leuk vindt) in mee dus het oog heeft ook wat in deze film. Omdat de film niet echt lang duurt (behalve dan als je hem op een commerciële zender bekijkt met al die reclames erdoor) is hij best goed te doen.

avatar van jna blauw
Adam Sandler is een redelijk goede acteur, maar dit is echt een bagger film...

Big Daddy is vermakelijk. Heb erg gelachen en de gemie tussen Sandler en de kleine Cole Sprouse is voelbaar.

Niets mis met deze film.

On par.

De scores bij Sandler films variëren maar weinig. Komt omdat ze gewoon vaak hetzelfde zijn en er buiten want randzaken weinig verandert. Sandler die weer z'n typetje neerzet, de romance die half werkt, de bijrolletjes van Buscemi en Schneider. Je kan die Sandler films wel dromen.

Vind het op zich nooit echt vervelend om kijken. Altijd wel wat geslaagde grappen, Buscemi zoals wel vaker de leukste, luchtig sfeertje en niet al te veel drama. Al gaat het dan hier op het einde (in de rechtzaak) wel even mis.

Verder weinig aan de hand, 90 minuten simpel maar aanvaardbaar vermaak.

filmliefhebber92 schreef:
waarom kijk je hem dan zo vaak.
Als jochie heb je niet echt grenzen en/of relativeringsvermogen

tommykonijn schreef:

Vond je de film eerst leuk dan? Toen je hem de eerste keer zag.
Poeh de eerste keer, toen was ik 13. Was goed te doen toen, de talloze keren daarna ook volgens mij. Nu krommen mijn tenen zo hard dat ik echt erop moet letten deze film blootvoets te kijken. Zonde van die schoenen joh

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keertje gezien te hebben.

avatar van soom
Adam Sandler is wel enigszins leuk, genoeg om te verdragen tenminste: Cole en Dylan Sprouse zijn schattig, Leslie Mann is cool. Tja, daar is alles mee gezegd. Hoop geschreeuw van Sandler natuurlijk, Rob Schneider was erg vervelend aanwezig, vond Steve Buscemi daarentegen geweldig. Je moet echt tegen dit soort films kunnen, en ik kan er nou niet altijd in mee gaan. Ik hoop toch zo dat Adam Sandler Dugan aan de lianen hangt, en gewoon weer een stuk of wat meer fijngevoeligheid in zijn teen gaat pompen, dan kan 'ie weer een project doen zoals Punch-Drunk-Love. Van mij mag hij dat soort dingen doen, en stoppen met komedies. Acuut en per direct. 2.5*.

__Onder het gemiddelde__

avatar van Sergio Leone
Goed te doen.

Big Daddy is 80 minuten lang vrij vermakelijk: de moppen zijn er en het gebruikelijke formulewerk stoort niet.
Helaas duurt deze film 90 minuten, en dat is 10 minuten te lang: ook al weet je dat het gaat komen, het gedeelte in de rechtbank is archislecht.

Adam Sandler is vrij grappig en heeft dat bijna volledig aan Leslie Mann te danken. Elke keer zij voorbijkomt gebeurt er iets: een cynisch mopje hier, een sneer daar, ...
Het jongetje (gespeeld door een tweeling, zowaar) doet het zeer verdienstelijk en Joey Lauren Adams is ook niet onleuk om bezig te zien. Steven Buscemi en Rob Schneider hebben nog bijrolletjes, maar zijn niet grappig, verre van zelfs.

Bijna het perfecte tussendoortje: licht, vermakelijk en kort.

avatar van Vinokourov
Onnozel en schijt-, eeh pieslollig Adam Sandler-vehikel. Alleen een bijrolletje van baas Buscemi is de moeite waard.

Niet geweldig hoogstaand of ontzettend grappig. Het verhaal is wel weer leuk dat compenseert. Links en rechts zitten er erg leuke stukken in. Een film om een keer te zien en dan is het ook goed. Ik heb bovendien wel eens minder leuke films gezien met Sandler.

avatar van Dago66
Hoe kan het toch dat iemand zo slecht acteert zoveel films heeft gemaakt met hem in de hoofdrol .
Wat zou dat hele Sony hack ding met Adam Samdler doen ?

avatar van Kondoro0614
Big Daddy

Tja, Big Daddy. Je moet er van houden denk ik want je kunt Sandlers niet zo 1, 2, 3, super leuk vinden. Slapstick-komedie zie ik hier altijd wat vaker laag gewaardeerd terwijl ik daar meestal wel helemaal kapot van kan gaan ! Ik vond de film zelf nog wel mee vallen maar het acteren was natuurlijk niet van allen zo super goed. Die Julian vond ik juist erg herkenbaar ergens van. Ja hoor zijn het Cole Sprouse en Dylan Sprouse van de, voor mij favoriete serie The Suite Life of Zack and Cody. Daar vond ik hun echt GE-WEL-DIG! alleen in deze film wat minder. Adam Sandler vond ik uiteraard erg leuk acteren en ik mag hem wel! Joey Lauren Adams had nooit haar, haar af moeten knippen. Het verhaal vond ik wel leuk om te volgen het concept ging wel. Ik denk toch net aan een voldoende.

avatar van TheLionKingFan
Echt een hilarische komedie. Sandler speelt zijn rol ontzettend goed en alle bijrollen zijn goed gekozen. De Sprouse-broers als Julian waren ook spot-on. Eén van mijn favoriete komedies aller tijden. Nergens echt flauw en zat vol goede grappen

Echt grappig vond ik 'm niet. Ik heb denk ik toch wat minder met dit soort films.

avatar van Elchapo
Ik kan er niets aan doen: ik ben een sandler fan...4 stars.

avatar van John Milton
Onderhond schreef:
On par.

weinig aan de hand, 90 minuten simpel maar aanvaardbaar vermaak.

Toch, als ik zulks zie ( ik zag hem je toevallig checken op ICM), dan ween ik om al die betere films die in het massagraf van de Onderhond 0,5* liggen. En dit fietst weg met 2,5*...

John Milton schreef:

Liever doorsnee vermaak dan misplaatse serieux