Pocahontas (1995)

Animatie / Familie
81 minuten / 84 minuten (10th Anniversary edition)

geregisseerd door Mike Gabriel en Eric Goldberg
met de stemmen van Irene Bedard, Mel Gibson en Linda Hunt

Pocahontas, een Indiaans meisje, woont samen met haar volk in het latere Amerika. Op een dag komt er een Engels schip dat goud komt zoeken. Pocahontas en haar stam houden zich verborgen, maar Pocahontas wordt toch gezien. Ze maakt kennis met een blanke man (John Smith) terwijl haar stam een hekel aan vreemden heeft. Er bloeit een vriendschap op. Wanneer ze samen gezien worden is dit het begin van diverse problemen.

nathan_666
SmuttWars schreef:

Eigenlijk moest ze gesext worden door die blanke toch?

mischien, was het ook niet dat die pratende boom werd omvergezaagd?

avatar van The One Ring
Het is niet Disneys beste, maar ook niet echt slecht. Ik was 8 toen ik 'm voor het eerst zag en heb 'm altijd goed kunnen volgen. Het was alleen geen Disney die ik als kind leuk vond om vaak te bekijken. Hij was inderdaad gewoon wat te serieus.
2,5 sterren

Eén van de eerste films die ik in de bioscoop zag. Vond 'm geweldig destijds.

Veertje44 schreef:
Ik vind het een hele mooie film .^O^
Toen ik 5 jaar oud was had ik hat ik het voor het eerst gezien en ik vond het de aller mooiste film die ik ooit gezien heb !!!! Nu nog steeds is het 1 van mijn mooiste films!!!!!
Het is wel droevig maar het zijn prachtige songs en de personages zijn zo echt .Je leefd echt met ze mee en dat vind ik het mooiste ervan.En iedereen die dat niet vind is niet goed snik want het is een prachtige film !!! Waarom hebben ze dan oscars met die film gewonnen ?Voor mij is het een dikke 5 !!!

Ben ik nou gek of heb je het veranderd van een 4 naar een 3,5???
Maargoed, de film is echt wel ok, maar valt ontzettend tegen. De release weet ik nog al te goed, het was wel in bijna elk kinderprogramma terwijl het verhaal helemaal neit zo kinderlijk is.....Ik vind het een veel te heftige romance die totaal niet leuk is voor kinderen die "lang en gelukkig" gewend zijn, nee, laat deze film maar voor wat het is en laat hem nooit meer terug komen op mijn tv.

3 Mei 2005 Verkrijgbaar op 2-disc Special Edition DVD

avatar van dave
deze film is toch niet zo erg?
hij valt best mee.

avatar van Pieter Montana
één van de laatste echt goede Disney's.Natuurlijk was de tijd van pareltjes al lang voorbij maar deze is zeker geen slechte.

avatar van mikey
Wel jammer dat pocahontas getekend was. 2

Ik vond hem prachtig toen ik hem voor het eerst zag.Ik kon hem altijd goed begrijpen en vindt het ook leuk dat pocahontas zeer veel respect heeft voor de natuur!!Dat zouden sommige volwassenen eens moeten snappen dat we niet kunnen leven zonder de natuur!!!!!!!!!!!!!!!!!

mikey schreef:
Wel jammer dat pocahontas getekend was. 2

Euh...Toy Story was nog in de maak toen deze film uitkwam..

avatar van Pieter Montana
Disneylover schreef:

Volgens mij handelde ze meer uit belang van het dorp

Disneylover schreef:

Wicca?

avatar van Regan_Robbie24
vond hem als kleutertje geweldig,
nu ik 12 ben niet meer, ik zie veel liever sleeping beauty (na al die jaren). deze is wel 3* waard, maar niet mijn soort of hoe je het ook zegt.

Hele mooie Disney Film, met erg mooie liedjes vooral Kleuren van de wind. Toen ik 7 was keek ik hem erg graag, nu kijk ik hem nog een keer in het jaar ofzo.

avatar van soom
Pia Douwes zong en sprak de titelrol in. Ik vond haar wel goed. Vooral haar zang,dat was écht fantastisch.

avatar van Eny
Eny
Ik vond deze film té voorspelbaar (schrijf ik dat zo goed?).
Met name de teksten. De muziek vind/vond ik irritant. Dat heb ik meestal met disney, dat er wordt gezongen... Vroeger als kind vond ik m best leuk. Aardige film, maar niet bijzonder. 3 sterretjes.

avatar van Rianneke_Dan
Leuke disney film om 1x te zien, ik had niet de gewoonte om deze film vaker te kijken!!
De liedjes waren zeker wel mooi, maar de film was te serieus..

avatar van Julie
hele mooie disneyfilm
een van mijn favorieten

film_kaza
niet een van mijn favorieten maar ik vond het wel een leuke. had wel homur en drama.

3,5.

Ik was 7 of 8 en zag deze film bij een vriendinnetje. Ik weet alleen maar dat ik hoopte dattie snel afgelopen was, omdat ik hem zeer slaapverwekkend vond.
Wassie eindelijk afgelopen, wilde m'n vriendinnetje hem nog een keertje zien

Het is te lang geleden om te stemmen, maar ik denk dat het niet al te hoog was uitgekomen. Ik vind dit gewoon een domme kinderfilm.

hij is net afgelopen op tv, vond ehtm wel leuk lekker filmpie voor de zondagmiddag!!! 3 sterren

k vond het toen ik klein was echt een leuke film. 5 stemmen dus.

Vreemd: Grootmoeder Wilg zegt na 't bekijken van John Smith dat hij "rein van geest" is, terwijl 't duidelijk is dat hij op z'n vorige reizen indianen vermoordde en er niet echt om gaf ...
Muziek is niet zo goed als in andere Disneyfilms, ik geef twee en een halve ster.

Ik zit met een opengevallen mond van verbazing de commentaren op de vorige pagina's te lezen. Ik vind dit de mooiste Disney-film! En dan vooral om de mooie muziek, die iedereen hier blijkbaar vindt tegenvallen (toch goed voor twee Oscars, als ik me niet vergis). Ik lees telkens dat het een van Disneys 'mindere' is.... ik snap echter niet wat deze film minder maakt....

avatar van soom
grote vis schreef:
Misschien is het wel het open einde dat vele Disney-liefhebbers tegenvalt, en waardoor ze hem slechter vinden.

Dat open einde is juist mooi. Maar natuurlijk wel lekker verpest door het vervolg.

avatar van D-ark
wel wat laag cijfer hier ik geef een kleine 3,0

ik vond deze als klein kind altijd leuk .. en nu nog. dit is een van de betere disney films hier zit de magie nog aan deel 2 is overigens volgens mij snel gemaakt de magie is eraf omdat er geld in`t laatje moest komen net als klokkenluider 2 en nog wel meer...

Sneakerjeans29
Regan_Robbie24 schreef:
vond hem als kleutertje geweldig,

Sleeping Beauty(1958) was zowat de beste,van Walt Disney zelf nog.

avatar van murtcelP
Mooie film met het mooiste liedje in een Disneyfilm, Colors of the Wind. Niet zo leuk voor de allerkleinsten, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg
***1/2