Predator 2 (1990)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Stephen Hopkins
met Kevin Peter Hall, Danny Glover en Gary Busey

Dit vervolg op Predator gaat over detective Mike Harrigan (Glover) die in een bikkelharde strijd is verwikkeld met drugsbendes in Los Angeles. Als ook de predator zich in de strijd mengt is de maat vol voor Harrigan. Hij is vastbesloten een einde te maken aan al het geweld en voorgoed het afgrijselijke monster te vernietigen.

puckb96
Die Danny Glover blijft toch een leuke acteur vind ik zelf

Belachelijk vervolg op Predator 1. Het derde deel sluit qua sfeer veel beter aan bij de eerste film. Deze tweede film slaat werkelijk nergens op. Ik heb Danny Glover al in betere films gezien.

avatar van m1chel
Ik had deze op 3* staan omdat ik mij meende te herinderen dat ik deze wel goed vond. Ik heb hem net weer eens zitten kijken maar dit was niet best. De stukken met de Predator gaan nog wel, en het verhaal gaat ook nog wel, alleen totaal verkeerd verfilmd. De acteer prestaties (uitgezonderd van Glover en Busey) waren echt heel erg slecht. Vooral die reporter, dat ging nergens meer over. Ik kan hier een hele lange lap tekst op gaan schrijven, maar volgens mij heeft dat geen zin. De effecten waren goed daar dan toch 1* voor. Heel benedenmaatse film. Jammer want de rest van de predator reeks is wel goed.

Reinbo
Je neemt m veel te serieus. Dit is gewoon heerlijke 80's ubercamp.

avatar van dutchtuga
Je neemt m veel te serieus

Helaas gebeurt dat wel vaker.

avatar van m1chel
Nou dat valt wel mee. Ik vond het einde wel goed trouwens, maar paxton en die latino vrouw acteren echt op Ome Willem niveau. Dat stoorde me gewoon mateloos. Na een nachtje slapen heb ik de film laten bezinken en doe er 1 ster bij, maar het blijft ondermaats hoor.

Reinbo
De eerste 20 minuten behoren tot de beste pulpcinema van de jaren 80. Je moet het gewoon compleet loskoppelen van deel 1. Dit is een urban jungle. Over the top geweldscinema in de trant van Death Wish 3, Cobra en Running man.

avatar van m1chel
Ja dat bekijk ik ook echt wel zo alleen vind ik de films die jij noemt wel beter als deze.Het concept van het compleet loslaten van deel 1 vond ik opzich een erg sterk en goed idee. Het begin met al dat schieten vond ik ook een prima gedeelte, maar mijn sterren gingen echt omlaag door de acteer prestaties. In het begin staan ze over te schieten met die bende, dan komt die latino vrouw (ik ben haar naam ff kwijt) en die gaat mee doen aan het vuur gevecht. Dan zegt ze iets tegen Danny Glover en dat zegt ze alsof ze het van een cue bord opleest. Daarna begint ze te schieten met haar hoofd naar achteren en dichtgeknepen ogen. Alsof ze bang is dat het pistool ontploft. . Dit was een van de vele dingen waar ik.me groen en geel aan ergerde. Ik ben erg nostalgisch ingesteld en ik hou ook echt heel erg van jaren 80 films. Dit heeft dan ook weinig met de film opzich te maken. Wat ik al zei het verhaal was wel ok. De acteer prestaties van Glover en Busey waren ook ok, de aktie maait lekker weg. Het einde was echt goed, maar ik blijf terug komen op de acteer prestaties. Als het nou een acteur was dan had ik daar prima mee kunnen leven. Maar het waren 2 acteurs die het goed deden en de rest was echt slecht.

Reinbo
Tja, om dit nu af te rekenen op acteerprestaties.....en dan ook nog negatief over Maria Conchita Alonso

avatar van m1chel
Haha, had zeker dr dag niet

TheShadowking
Minder dan het origineel omdat dit deel verder gaat in de stad (waarom?). Wel blijven de positieve dingen uit deel 1 voor een groot deel overeind in deel 2 en zit ook in deel 2 goeie actie.

Einde is leuk

TheShadowking schreef:

Einde is leuk
Dat het naar de stad verplaatst is niet zo erg, en aan de aktie ligt het zeker niet. Deze had ik voor het laatst in '90 gezien en het einde was het enige dat bleef hangen. Ik vond deel 1 ook veel beter. Maar ik was nog meer verrast door predators. Had meer in deze film gezeten. Niet slecht maar ook niet goed. nu alweer een paar dagen geleden gezien. Ach 0.5 * erbij.

Reinbo
Nog een paar dagen doorzeuren en je geeft 'm een 5.

avatar van m1chel
Haha, nee soms moet een film bezinken. Had ik ook met "The Matrix". In het begin vond ik dat helemaal niks. Maar na een paar dagen begon hij me toch aan te spreken, voor de 2e keer gekeken en toen had ik echt zoiets van WOW,wat een film. Vreemde eigenschap maar soms zitten er films tussen, die ik beter een paar dagen later kan beoordelen.

movie-edje
toch wel een lekker vervolg!
De predator vind ik toch wel een boeiend wezen!

alleen ik miste toch het jungle gevoel wat deel 1 wel had!

avatar van Goodfella_88
Dat ze deze film ooit hebben kunnen uitbrengen, wat een slecht vervolg op predator 1

avatar van Vinokourov
Pulp op zijn best! In het begin wordt de kijker meteen meegesleurd met een heftige drugsoorlog in de ghetto's van Los Angeles. Wat gaat het er aan toe, Somalië is er niks bij! Tot overmaat van ramp bemoeit Predator zich dr ook mee. Een tijdje wordt de adrenalinerush van de film wat gematigd, maar vermakelijk blijft het sowieso. Wel vind ik Glover als Predators opponent wat minder gepast dan Schwarzenegger.

Vandaag deel 1 en 2 bekeken.
Een halfje erbij gedaan. Keiharde actie, wat wenst een mens nog meer?
Alleen snap ik niet dat Predators meer punten scoort dan deel 2.

avatar van pieterTk
Lekkere actiefilm, maar wel minder als deel 1.

avatar van vbkay
Dit is geen pulp, dit is bagger.

avatar van tattoobob
Ook deze hoort in mijn klassiekers reeks!!!!
Topvermaak

Ik heb ontzettend genoten van dit vervolg op Arnie's film Predator, omdat het wat dieper in gaat in de aard van het buitenaardse wezen dat Predator wordt genoemd. Ik snap weer eens niet dat zo'n film een laag cijfer krijgt, er is in mijn ogen echt absoluut niets mis mee en vindt het echt onverdiend ondergewaardeerd. Blijkbaar missen de Arnie-actiefans Arnold Schwartznegger toch ontzettend en hebben ze daarom een laag cijfer gegeven en misschien hadden de filmmakers dezelfde formule moeten aanhouden als bij de Alien-films, waar ze in de laatste Alien-film Signoury Weaver uit het verleden helemaal moeten klonen om er wat van moeten maken, wat naar mijn mening wel erg ver ging... Anyway... voor de Sci-fi liefhebbers die naar de film gaan voor het monster ipv de actie-held is deze film Predator 2 zeker een must om te zien!

avatar van j0enne
Die reporter!

avatar van Beertje45
De aktie verplaatst zich naar de stad en held van dienst is Danny Glover. Alles voelt wel minder benauwd aan omdat de verassing minder groot is, maar ik kan Glover wel apprecieeren als akteur, alhoewel ik hem iets te oud vind om een onversaagde aktieheld te overtuigen. Toch nog veel vaart en spanning om het leuk te houden.

avatar van richiedoom
Ik snap het gemiddelde wel, maar kom op veel mensen nemen dit veel te serieus. Ik heb me echt kapot gelachen om de foutheid van deze film en de actie was ook prima in orde. Soms heb je meer dan dat niet nodig.

Het was opzicht best een aardig vervolg op de eerste Predator film en dit verhaal speelt zich ook af in een totaal andere omgeving (het verhaal is ook anders), maar tippen aan dat niveau kon deze film niet. Daarvoor ontbrak toch spanning en een echt boeiend verhaal. Ook de cast is in deze film minder en totaal anders van vorm (geen muscle mannen meer). Deze film is zeker niet slecht en er zit ook de nodige actie in, maar echt boeiend vond ik het nooit worden en ik miste eerlijke gezegd ook wel iemand als Arnold Schwarzenegger. Danny Glover speelde goed, maar hij is natuurlijk geen Arnold Schwarzenegger. Waar ik nog graag naar de eerste Predator film kijk heb ik dat bij deze niet.

avatar van xxERWINxx
vermakelijke film, redelijke spanning en ook goed eind, al predator deel 1 mooier is in de jungle en met Schwarzenegger helemaal.

maar toch is dit deel niet verkeerd.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Predator blijft toch een geweldig filmfiguur. Ook dit tweede deel zorgt voor een aangenaam spektakel. Na de hete jungle is het nu de zwoele stad met z'n geweld. Dat heeft ook een ander type van hoofdrol nodig en dat zit wel goed met Danny Glover. De film heeft zeer sterke momenten met de voodoo scènes en het grote geweld tussen de politie en de criminele wereld in L.A. Maar eens het gevecht tussen Glover en Predator eraan komt, lukt het de regisseur niet meer zo om die sfeer op te houden en vervalt alles wat in herhaling. Zeker bij de achtervolgingen mocht de spanning en het tempo wel wat hoger.

Predator 2 is een waardige opvolger van deel 1, maar mist wel die sterke elementen van z'n voorganger om echt uit te blinken. Dit is goed, maar alles kan beter.

De predator gaat deze keer gewoon hondsbrutaal de stad in, origineel bedacht.
Ik vind de predator een beetje teveel "menselijks" hebben om een overtuigende alien te zijn,
maar vooruit.... het is een waardig vervolg.
Danny Glover vind ik gewoon een hele goede acteur.

avatar van steventje
Geen slechte film, de beste predator film na deel 1 uiteraard. De combinatie stad en duisternis maken het al bij al vrij boeiend met de bijbehorende schrikmomenten. Ik heb me goed geamuseerd bij deze film en het typische 80s decor past hier perfect in. Deze film gaat niet vervelen en Danny Glover is een geschikte tegenspeler voor de predator.