In the Line of Fire (1993)

Actie / Thriller

geregisseerd door Wolfgang Petersen
met Clint Eastwood, John Malkovich en Rene Russo

De oude geheim-agent Frank Horrigan wordt achtervolgd door zijn falen tijdens de moord op president Kennedy, waar hij als taak had hem te beschermen. Dertig jaar later bedreigt een man die zich "Booth" noemt de huidige president. Hierdoor wordt Horrigan gedwongen om terug te keren in het vak, en zo geconfronteerd te worden met zijn herinneringen aan het verleden.

Warren Stantin
Heerlijke actiefilm met glansrollen van Eastwood en Malkovich. Misschien niet de beste film van Clint maar wat mij betreft wel zijn beste acteerprestatie (samen met zijn rol in het geweldige Unforgiven).

avatar van Thomas83
Spannende en vermakelijke thriller, met Eastwood in een soort rol die hem niet vreemd is, en dat doet hij altijd wel goed, al vind ik hem vaak wat overacteren. Ook Malkovich valt op met een zeer goede bad guy-rol. De dialogen tussen beiden, en de dialogen in het algemeen, zijn aardig. Wel jammer van de overbodige rol van Rene Russo. Ook zo'n cliché-karakter, net als die serieuze en wat arrogante agent.
Het einde is lekker grootst, zoals hoort bij een dergelijke thriller. Leuk tussendoortje.

Mr_White
Degelijke thriller, die inmiddels wel erg jaren '90 aan voelt. Malkovich doet goed zijn best, de relatie tussen Clint en Russo is dan weer lachwekkend.

(verwijderd)
De manier waarop Malkovich de ultieme slechterik neerzet is hem op het lijf geschreven, en zorgt ervoor dat deze film het aanzien waard blijft.
Eastwood speelt de cliché-held zonder enige verrassing. Het einde valt in de categorie "abominabel". Het beeld met de gevallen crimineel vormde een geschikter moment om de film te beëindigen.

Loki87
Ik wilde hem 3,5 geven maar ik geef toch 3,0 omdat ik het einde niet zo best vond. Wel goede film met vooral John Malkovich in een glansrol.

Goed verhaal, goede spanningsopbouw, goede acteerprestaties... vind 't gewoonweg een goede thriller.

Clint Eastwood is perfect voor dit soort rollen. De stoïcijnse blik in z'n ogen... hij straalt de perfecte kalmte uit... heerlijk om te zien. Zeker in combinatie met wat leuke one-liners.

Einde was voorspelbaar, maar te pruimen. Kunt al van mijlenver aan zien komen dat Eastwood de kogel gaat opvangen, maar blijft toch wel een mooi moment. Niet een echte dooddoener.

Kortom, een goede film: 4*.

avatar van White Trash
Vind het wel een goede film.. Heb niet heel veel films van Clint eastwoo gezien maar vind hem een goede acteur, ook in deze film. Beetje laconieke houding daar houd ik wel van. Malokovisch speelt een goede bad guy kwam wel vreemd en gestoord over.

avatar van YoG
YoG
..was dus gisteren op TV.. ik heb echt genoten ! Ik ben geen groot fan van de politie-thrillers maar met Eastwood in de cast is het altijd heel onderhoudend..

Mooie rol van Malkovich

avatar van 606
Zeer sterk acteerwerk van 2 acteurs die allebij van die prachtige blikken in hun gezicht hebben.
Beide zijn pracht acteurs.
De film is zeker de moeite waard en prima spannings opbouw.

3,5 ster

Jeauhan
Goede thriller, voornamelijk door het acteerwerk van Eastwood en Malkovich. Beide rollen zijn op hun lijf geschreven. Vooral de vele telefoondialogen waren een fijn schouwspel. Russo's rol had echter weinig toe te voegen. Het verhaal is verder niet heel bijzonder maar wel onderhoudend genoeg. Soms spannend, op andere momenten ietwat voorspelbaar.

The Last
Volgens mij is dit een van de weinige films van de laatste 25 jaar die Clint niet geregisseerd heeft, maar wel in speelt.

Anyway, hij is er daarom zeker niet minder op en ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij alle 3,5-stemmers. Vond 'm wel wat minder dan vroeger, maar het blijft een onderhoudende politieke thriller. Dus de mensen die een actiefilm verwachten komen in elk geval bedrogen uit. Clint speelt erg goed de oude agent, maar 't is natuurlijk Malkovich die met zijn briljante vertolking van psychopaat de show steelt. Russo was verder idd een waardeloze clichetoevoeging als love interest.

Overall ruim voldoende. 3,5*.

avatar van Dutch Ownage
Jammer alleen dat eastwood in deze film ook een beetje de rol van charmeur heeft. geef mij maar de oude, onverbiddelijke klootzak.

avatar van Justinw
Eastwood en malkovich tillen dit naar een hoger niveau, de rest is nogal een standaard verhaaltje. Maar kijk wel gemakkelijk weg.

avatar van schram101
Aardig filmpje waar Malkovich de show steelt van good old Clint Eastwood. Wat een rol zet die man neer. Geweldig!
Verder inderdaad een standaard verhaaltje, wat soms wel erg sloom is.

avatar van hjcool
Geen twijfel mogelijk een 5 sterren!

avatar van rkdev
Naar aanleiding van de meeste reacties hier en de recensie in de Veronica gids had ik hoge verwachtingen. Maar wat viel deze film tegen zeg. Een clichématig verhaal, niet echt spannend en met een ongeloofwaardige loveinterest. Tegenvaller. De 3* zijn vooral te danken aan Malkovich en Eastwood.

AddictedToMovies
Die geweldige jaren '90, met al die thrillers waar alle clichés in voorkomen; een moeilijk verleden, een psychopaat, een romance op het werk, een vermoorde partner, noem het maar op en deze film heeft het. Maar wat maakt het uit, het is heerlijk vermaak! Sommige stukjes dialoog zijn ronduit belabberd en de regisseur weet echte actie ook niet goed in beeld te krijgen. Toch blijft dit gewoon een lekker actiefilmpje, en wel door de uitstekende vertolkingen van de politie en boefje (of in dit geval beveiliging). Blijft genieten om naar die oude kreukelige kop van Clint te kijken, en Malkovich is ook een uitstekende badguy. Hierdoor komt hun spel en strijd goed uit de verf. Wat minder goed uit de verf kwam was de dertien-in-een-dozijn score. Ik was dan ook verbaasd toen ik zag dat het van de hand van Morricone kwam. Maar vooruit, het hoort er allemaal bij en ik heb me - ondanks de clichés - prima vermaakt met deze doordeweekse (maar dan zenden ze 'm uit op zondag) thriller.

avatar van Rosicky
Amen.

avatar van Maximilian
Aardige actiethriller met helaas wat teleurstellend, sukkelig einde. John Malkovich is geweldig als Wet Boy.

avatar van DragQueen
Een zeer degelijke actie-thriller, met een spannend verhaal. verder wordt er goed geacteerd door Eastwood, Malkovich en Russo. onderhoudende film, die lekker wegkijkt. 3 sterren.

avatar van Erik Dekker
mooi filmpje om te zien, Eastwood en Malkovich acteren weer super!
Verhaal en spanning zijn minder goed, de film wordt echt volkomen gedragen door deze twee hoofdrolspelers

Prima thriller, met een zeer goede Clint Eastwood en John Malkovich in de hoofdrollen, die onderling een kat-en-muis-spelletje spelen.
Het verhaal bevat de nodige suspense al is de actie aan de minieme kant, het is vooral het onderlinge spel dat de film zo goed maakt.
Persoonlijk vind ik de rol van Malkovich in deze film een van zijn betere.
Het was een hele tijd geleden dat ik deze film nog eens had gezien, maar ik heb er opnieuw, mede dank zijn het sublieme beeld op blu-ray, van genoten.

avatar van Ajax&Litmanen1
Aardige thriller die verder wel wat lijdt aan voorspelbaarheid.

In the line of fire kijkt lekker weg. Het plot, hoe voorspelbaar soms ook, weet te boeien en Eastwood is altijd fijn om te bekijken. Helaas is hij wel een beetje aan de veel te oude kant voor deze rol. Die achtervolgingen zagen er wel wat matig uit. Dat moet je een man op die leeftijd niet meer laten doen. Maar gelukkig kan hij nog wel wat klappen uitdelen en strooien met scherpe oneliners. Het tegenspel van Malkovich is gelukkig ook de moeite waard, waardoor de film tot het einde wel interessant blijft.
Het einde van de film viel me wel tegen. Je weet toch wel dat het allemaal goed afloopt. Ik miste elke vorm van spanning. Jammer dat regisseurs zoiets nooit eens wat slechter durven laten aflopen.

Akron777
Lekker snelle en interessante thriller. Op zich goed acteerwerk, maar wat is Clint Eastwood oud geworden!

Een film waarin Clint Eastwood in meespeelt is eigenlijk altijd wel een degelijke film en zo ook deze. Verhaal is best aardig (wel helaas voorspelbaar) maar niet echt spannend. De cast (met name John Malkovich) deed het goed en Rene Russo zag er best mooi uit. Al met al gewoon een degelijke Clint Eastwood film maar nergens echt bijzonder (hij kijkt zich wel lekker weg).

avatar van AjaxRulezzz
Mooie film, lekker spannend, een goed verhaal en goed geacteerd van Eastwood.

avatar van the new guy
Een redelijke film eigenlijk meer niet. Toch 3.5 omdat Malkovich de film gewoon goed maakt. Prima vermaak en een genot om naar Malkovich' acteerwerk te kijken.

Barrie vd Laan
lekker film

avatar van tukkerstein
Amusante film, maar wel voorspelbaar, veel cliches, nergens wordt het echt verrassend. John Malkovich heeft inderdaad een hele boeiende rol, Clint Eastwood is weer zoals altijd.

avatar van donkied
Nooit gedacht dat deze film me zo zou boeien. Ben geen moment ingezakt en dat had ik wel verwacht eigenlijk