In the Line of Fire (1993)

Actie / Thriller

geregisseerd door Wolfgang Petersen
met Clint Eastwood, John Malkovich en Rene Russo

De oude geheim-agent Frank Horrigan wordt achtervolgd door zijn falen tijdens de moord op president Kennedy, waar hij als taak had hem te beschermen. Dertig jaar later bedreigt een man die zich "Booth" noemt de huidige president. Hierdoor wordt Horrigan gedwongen om terug te keren in het vak, en zo geconfronteerd te worden met zijn herinneringen aan het verleden.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Spannende film, goed verhaal en uitstekend acteerwerk van de gehele cast. 3 en een halve ster.

Dat pistool dat de bad guy gebruikt is ook erg cool.

avatar van You_bastard
Het was alleen ongeloofwaardig toen die oude Clint makelijk zo'n jongedame kon versieren.

neo (crew)
spannende film.malkovich is cool .

vic
ja alles is gezegd door de vorige stemmers.
malcovich is cool en de gun was cool. Ik vond het verhaal ook erg spannnend.
Clint maakte rond die tijd echt hele goede films

mee eens, waar is mr eastwood nu eigenlijk gebleven?? al een tijdje niks meer van gehoord, of let ik gewoon niet goed op!

avatar van petey
ik stem voor niet goed opgelet.Space Cowboys (2000)
Blood Work (2002)

avatar van Goodfella
John Malkovich is geweldig, die 'Vertigo-scène' is erg sterk en die superlompe one-liners van Clint Eastwood zijn best om te lachen. Het ongeloofwaardige verhaal is echter zeer matig en zorgt voor de nodige puntaftrek.

avatar van Sjan
Net ff gekeken. Goed spannende film. Mooi geacteerd en een sterk einde! 3.5 sterren.

martinbroertjes
Een erg goede en intelligente film. Goed acteerwerk van Clint Eastwood en anderen.
Wat mij betreft, valt er niets op af te dingen.

gimli f
De film zou goed zijn, maar ik zag het niet echt terug. Ik houdt gewoon niet van eastwood, en Russo doet me ook niets. Alleen Malkovich was goed acterend.
Het verghaal deed me ook niets, dus alleen 3 sterren voor Malkovich en de communicatie via de telefoon tussen de twee heren.

Matige film. Typisch Amerikaans verhaaltje met het te verwachten einde. Maar de film had zeker ook wel een paar pluspunten. De briljante, geniale en fantastische rol van Malkovich. (heb hem geloof ik nog nooit zo'n goeie rol zien spelen). De scene waar Eastwood aan dat dak hangt moest me gelijk ook aan Vertigo herrineren. Maar echt een hele goeie film was het dus niet, maar Malkovich krijgt van mij 1,5* en de film 1*. Dus dan kom ik met deze rekensom uit op 2,5*

Linda
De film mag dan wel erg standaard zijn maar hij is ook wel erg spannend. Malkovich zet perfect de schurk neer en Eastwood is geweldig (en grappig) met al zijn opmerkingen. Gewoon een erg lekkere thriller. 3,5 sterren.

Diesel
Een spannende aktie/thriller met een geweldige John Malkovich en een geloofwaardige Clint Eastwood.

3.5/5.0

Spannende film, goed geacteerd door Malkovich. Een sterk verhaal.

Echt een te gekke film,ik heb hem thuis ook. Een erg goede rol van Clint Eastwood. 4*

avatar van U-96
Het verhaal is best goed, maar te standaard: "Een team die op jacht is naar een bepaald persoon." Toch is het acteerwerk van Eastwood en die andere gozer echt top, en de film is op geen enkel moment saai.
Ik heb hem al twee keer gezien, en het is gelukkig een film die je meer dan één keer kunt kijken. 3,5

een waanzinnig sterke thriller, met fabelachtige rollen van Eastwood en Malkovich.
de muziek, de sfeer maar vooral de spanning en het verhaal maken van deze film een absulute must. 5*

Jongens, dit is een topfilm. Clint Eastwood excelleert hierin. Ook geweldige muziek trouwens.

avatar van Captain Pervert
Eastwood en Malkovich op hun best, zoals gezegd. Prima thriller met als enige minpunt het feit dat Eastwood weer eens een (toen nog) jong chickie aan de haak slaat.

En wie denkt dat hij dat inmiddels heeft afgeleerd, nee hoor. In Blood Work (2002) deed hij het gewoon weer, ondanks dat hij de 70 al is gepasseerd. Maar ja, dat hoort erbij, verder is hij natuurlijk ubercool.

Hij komt vanavond op TV dus, ik ga 'm zeker kijken, tijdje niet gezien. Weet er ook niet meer zoveel van, behalve dat er een wijze les in zit: dat is dat je als bodyguard je niet moet bemoeien met de persoon die je beschermt, want wie weet is het wel een klootzak, en dat bemoeilijkt je werk. Heeft verder niets met het verhaal te maken, het is een quote van iemand uit de film.

Clint begint al aardig op leeftijd te komen in deze film. Ik vondt vooral de text van Clint voor Rene Russo wel grappig zo tussen door, de actie is goed. Al met al een erg geslaagde film. 3,5 sterren.

avatar van Purmerend
Alle vrouwen vallen op Clint! Maakt niet uit hoe oud hij is. Misschien is het wel hoe ouder hoe beter.

Spannende thriller met uitstekend acteerwerk van twee uiterst charismatische acteurs. De altijd nukkige, maar o zo charmante Eastwood en de cynische, gevaarlijke Malkovich. Het verhaal heeft niet bijster veel om het lijf, maar staat wel zo bol van de spanning dat het dik 3,5 ster scoort.

Aardige film, beetje standaard misschien maar al met al best te pruimen. 3,5

avatar van sn@ke
Doorzichtig thrillertje , tegenvallend op vele punten maar toch nog bovengemiddeld. Eastwood op z'n oude dag z'n dirty harry personage nog eens zien overdoen bewijst niet zijn uitzonderlijke acteertalent. Malkovich daarentegen is aardig op dreef in deze film als de psycho van dienst. De afloop is voorspelbaar , in the line of fire bevat soms een chronisch tekort aan spanning maar blijft toch steeds erg kijkbaar.

6,5/10

djelle
Wat een saaie film. Er zit ergens misschien wel wat inhoud in maar zelfs op dit gebied weet hij nergens te overtuigen... Standaard camerawerk, weinig actie, weinig spannig, onvoorstelbaar houterige dialogen, clichées, voorspelbaarheid... noem maar op. De film ziet er zo traag en uitgedroogd uit als Eastwood zelf. Bah. 0,5

avatar van De GeuS
djelle schreef:

De film ziet er zo traag en uitgedroogd uit als Eastwood zelf. Bah. 0,5
Tja, wat moet je hier nou van zeggen; het is een thriller, geen gemiddelde "Chuck Norris" film....

djelle
Dat weet ik wel hoor. Actie/thriller zegt de DVD-hoes trouwens. Maar goed, gezien ik bijna geen actie zag nam ik aan dat het eerder een thriller was. Of misschien wel nog een ander soort "film". Ik zeg net juist ook dat de film op geen enkel vlak slaagt.

Geen spanning (toch een thriller element), fout tempo, geen vooruitgang, flauw verhaal, onzinnige dialogen, standaard camerawerk, weinig inhoud, voorspelbaar... Allemaal zaken die deze film tot een flater hielpen. Punt uit. Hoe kom je er toch in hemelsnaam bij dat ik hem zou aanschouwen of vergelijken met een Chuck Norris film? Alsof ik niet weet dat elke film anders is? Ik snap het niet...

Er zit wel degelijk actie in deze film (actie hoeft toch niet noodzakelijk te betekenen veel schietsscènes). Er zijn genoeg punten die deze film wel leuk maken: als Clint je niet aanstond, is er nog John 'Booth' Malkovich die ik erg sterk vond. Het enige dat ik hier echt ergerlijk vond was het personage van Rene Russo. Het is geen hoogvlieger, maar een flater?

djelle
Malkovitch vind ik niet zo'n speciale acteur... Er hoefde zelfs totaal geen actie in te zitten voor mij, maar ik vond echt niks anders dat ik geslaagd vond om het een gemiddeld aanvaardbaar tijdverdrijf te vinden...

Er zat actie in de film (in de ruime betekenis van het woord), maar bitter weinig en van lage kwaliteit. Niet origineel ook. Een bepaalde dosis aan schietscenes vind ik inderdaad essentieel voor een actiefilm, MAAR als hij voldoende uitblinkt in andere zaken (bv een prachtig staaltje camerawerk, een sublieme sfeer, origineel verhaal...) kan ik het nog steeds een vermakelijke, geslaagde film vinden hoor. In deze was dit dus ook niet het geval. Verre van.

Deze film heeft voor mij echt niks die het de moeite maakt om hem te bekijken. Mocht ik het op voorhand weten had ik hem nooit uitgekeken. Een acteur die goed speelt volstaat trouwens niet om een film wat leuker te maken. Hoe ik het ook bekijk: Zowel visueel als inhoudelijk of actiebevredigend of wat dan ook: onvoldoende, oncreatief, onorigineel, onboeiend... Ronduit saai. Naar mijn bescheiden mening dus een flop.