Meningen
Hier kun je zien welke berichten martijnk als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Accountant, The (2016)
Deze film is echt lachwekkend slecht, hij is zo schandalig slecht en je kunt hem zo niet serieus nemen dat het leuk begint te worden.
Ben Affleck kan totaal niet acteren dat was al bekend maar deze rol had echt door iedereen vertolkt kunnen worden, bijv. Steven Seagal, Chuck Norris. Het is eigenlijk een soort C-film met afgeschreven A-acteurs en ze zijn flink scheutig geweest met de saus aan cliches.
Ik heb 90% van de film met mn telefoon zitten spelen en de keren dat ik terugkeek kon ik jet verhaal zo weer oppakken.
Hoe dit een 7.5 op imdb heeft is mij echt een misterie, dat gaf wel stof tot denken gedurende de film.
Ad Astra (2019)
Tja het verhaal is wel slecht eigenlijk en er gebeuren weer dingen in de ruimte die mij totaal onrealistisch lijken. Brad Pitt als astronaut kan ik ook niet erg serieus nemem, net zo min als Ben Afleck als accountant in de gelijknamige film.
Ook hier en daar weer wat cliche emo-momenten waar ik bij in slaap viel maar die horen er uiteraard bij en gelukkig waren ze niet overdadig. Het einde was ook om te janken natuurlijk.
Dan verwacht je een lage score maar afgezet tegen The Martian en Interstellar die ik beide echt compleet zwakzinnig vond is deze film een ware verademing in dit genre.
Het krabbelt lekker voort en je reist op traag tempo de ruimte door van planeetje naar planeetje en de beelden daarbij zijn werkelijk adembenememd, zeker in Laser-Ultra bij Kinepolis. Ze weten je de eenzame leegte in de ruimte echt goed te laten ervaren, dat is zeker geslaagd en alleen dat is al een bioscoopbezoekje waard.
Dus haat je Interstellar en The Martian ook en wil je gewoon een road-trip movie door de ruimte dan is dit jouw film. Het plot moet je maar laten voor wat het is en vooral jezelf niks afvragen.
Just sit back, colatje en popcorn erbij en enjoy the ride.
Alita: Battle Angel (2019)
Zeer teleurstellend. Eerste half uur is het erg langdradig het wil maar niet vooruit gaan en dat terwijl de film toch maar 2 uur duurt. Daarna wordt het een rommeltje en springt men van de hak op de tak. De tweede helft wordt het wat beter en zitten er wel een paar aardige aktiemomenten in maar het is niets wat ik niet eerder heb gezien. De film is extreem voorspelbaar, alle clichés worden stuk voor stuk vakkundig afgewerkt en je weet constant al exact wat er gaat gebeuren.
Er zit compleet geen diepgang in de film, geen karakteropbouw, geen humor, niks. De cast is ook niet overtuigend. Ik snap niet dat Cameron naar deze film kan kijken en dan kan zeggen dat het een goede film is, Rodriguez heeft er echt een potje van gemaakt maar ik vond hem toch altijd al overrated. Sin City was een hit voor hem daarna heeft hij niks meer laten zien.
Dan nog de 3D, man man ik heb denk ik 1x een 3D effect gezien, voor de rest merkte je geen verschil met bril op of bril af alleen dat je dan de ondertitels niet meer kon lezen.
Hou je geld maar in je zak dus.
Aquaman and the Lost Kingdom (2023)
Top avond gehad! Luchtige film met veel droge humor, actie en mooie CGI. Vooral ook een superheldenfilm die zichzelf niet te serieus neemt waar dat bij de Marvel franchise wel vaak het geval is. Een aanrader dus en heb me net als bij deel 1 weer flink vermaakt.
Wel bij de credits even blijven zitten!
Avatar: The Way of Water (2022)
'Wel aardig'. Ik heb de eerste nooit gezien. De effecten zijn mooi zeker in IMAX HFR, maar het leek ook meer op een computerspelletje. Na een tijdje heb je dat wel gezien. Het midden was te langdradig, had zeker een uur ingekort kunnen worden en het verhaaltje is flinterdun.
Ah ja aan het einde zien we ook nog een verwijzing naar Titanic.
Ik heb liever dat Cameron weer films als Terminator en Aliens gaat maken.
Avengers: Age of Ultron (2015)
Alternatieve titel: Marvel Avengers: Age of Ultron
Zeer matige hollywoodfilm die je trouwens niet in 3D hoeft te zien, voegt niks toe.
- Tot in de treuren filosofisch geneuzel waar niemand iets van begreep of niet boeiend was.
- Slecht acterende hulk met tenenkrommende romantische scenes die ook nog eens worden herhaald.
- Overmoralistisch: Kindje moet gered worden, we laten niemand achter blablabla.
- Teveel personages, daardoor werd de film veel te druk.
- Chaotische aktiescenes. Je zag alleen maar metaal en steen over je scherm vliegen.
- Veel te zwakke totaal niet indrukwekkende villain. Captain America had het in z'n eentje ook wel gered.
- Flauwe humor, one-liners die ik had kunnen bedenken.
- De aktiescene tussen Hulk en Iron Man, waar hebben we dat eerder gezien. Power Rangers anyone?
- De gebruikelijke HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA scenes.
Paar goede punten:
- Thor redt de film nog enigzins, hij was echt de enige die grappig was.
- De aktiescene in Zuid Afrika was wel indrukwekkend.
- Scarlet blijft leuk om naar te kijken, hoewel ook zij de film niet kon redden.
Conclusie: zeer langdradige, saaie, slechte en gigantisch overhypte film. Ik heb het wel even gehad nu met de Marvel films.