- Home
- kleintje 2
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten kleintje 2 als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Aquaman (2018)
Het is het nog niet helemaal, maar wel een mooie stap in de juiste richting. Ondanks dat Aquaman een forse verbetering is, kan er nog steeds wat verbeterd worden. Het overtollige gebruik van dramatische muziek moet ietsjes juister worden aangepast. Ze maakte sommige scenes, die dramatisch hadden moeten zijn, niet dramatisch genoeg. Ook voelde ik niet echt dat Orm een grote bedreiging was voor de aarde. Als ze daar nou ook nog wat van hadden laten zien, dat Orm ook krachtig is op het land, had het wat beter gemaakt. Ik voelde dat het, qua plot, iets te makkelijk ging. Maar ondanks dat alles, was de muziek prachtig, de special effects waren prachtig en Momoa zet een karakter erg mooi neer.
Artemis Fowl (2020)
Ik ga een direct recensie geven. Het is een film die in concept op elk gebied veel potentie bevat voor een gehele franchise, die ook nog eens echt groots had kunnen worden. Ondanks dat is alles aan de film volledig verkeerd en kinderachtig uitgevoerd. Ik geef nog een 2,5* omdat ik er veel potentie in zie, maar ze moeten wel even van regisseur veranderen. Het zal namelijk sowieso een sequel krijgen, ondanks al de negatieve recensies die het nog geheid zal krijgen.
Ik heb me vooralsnog wel vermaakt (mede door het nadenken tijdens de film over alle mogelijkheden die het HAD KUNNEN HEBBEN, maar het nu dus niet heeft). Een wegkijkfilm waarbij de acteerprestaties ondermaats zijn, zelfs voor de grote namen die erin zitten. Het camerawerk is zo besluiteloos als ik het graag wil noemen. Veel geëxperimenteer met hoeken en snelheid, wat heel irritant is. De karakters hebben goede achtergronden en emoties, maar die worden maar voor 10 procent (en veel te snel) getoond. De uitwerking van het verhaal is erg kinderachtig en kort (geen echte 12+ eerder 9+). De speciale en praktische effecten zijn nog enigszins leuk, maar door het besluiteloze camerawerk is het niet volledig benut. Het dialoog is saai en kinderachtig wat dus effecten heeft op het acteerwerk. toch voor luttel vermaak is het prima en kinderen zullen zich uitkijken. Zoveel potentie wat volledig naar de mallemoer wordt gegooid. Maar het zal nog wel een aantal films verdergaan denk ik, dus zet jullie maar schrap en houd de vingers gekruist. Mijn originele cijfer is een 4,8/10 (afgerond een 5,0 en dus 2,5*).
Avengers: Endgame (2019)
Een echt spektakel. Een waardige afsluiter van 11 jaar aan films. Emotioneel raakt het je op de goede punten. De speelduur, waar je met 1 plaspauze al genoeg aan hebt, is je geheel niet tot last. Het acteerwerk hoef ik niets over te zeggen. De acteurs en hun rol zullen voor alle fans altijd een groot pluspunt zijn, waar de afgelopen jaren niets aan is veranderd. De special effect weten zeker te overtuigen en omdat ik me aan de zwijgcode houd, zal ik niets zeggen over de inhoud van de film. De film heeft, waar de regisseurs ons al voor waarschuwde, wel degelijk zakdoek momenten (die je zeker niet mag onderschatten). Ik ben uitermate tevreden met Avengers: Endgame als afsluiter, maar vond het natuurlijk wel jammer dat er geen end-credit scenes bij zaten.
Een P.S. (Dit is betreffende de inhoud van de film, maar ik wil dit kwijt.)
Voor degene die de film hebben gezien, wil ik een fout in de film markeren wat betreft Nebula. In een bepaalde scene aan het einde van de film staan een Nebula uit de toekomst en een Nebula uit het verleden tegenover elkaar. De Nebula uit de toekomst schiet de Nebula uit het verleden dood, maar sterft zelf niet, wat wel zou moeten. Dit is een irriterende fout, omdat het tegen de wetten van tijdreizen ingaat. Nou ja, over de rest hoef ik niets te zeggen. De film is echt met recht de beste film van het jaar te noemen. En ik raad hem zeker aan iedereen aan.