Meningen
Hier kun je zien welke berichten vdhjeroen als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
3:10 to Yuma (2007)
Alternatieve titel: Three Ten to Yuma
Normaal gezien kijk ik nooit naar westerns, maar deze vond ik wel leuk.
De acteerprestaties waren top en ik had op de film zelf niet zoveel om over op te merken.
Ik vond het verhaal op sommige momenten wel nogal raar maar al bij al vond ik het goed vermaak! En dat is toch wat telt!
Avatar (2009)
Het was leuk om naar de indrukwekkende effecten te kijken maar ik miste toch dat tikkeltje extra om deze film top 250 waardig te maken.
Braindead (1992)
Alternatieve titel: Dead Alive
Deze film was beter dan verwacht.
De regisseur heeft met een beperkt budget toch een vrij goede film in elkaar gestoken.
Toch blijft het een film die ik gezien moest hebben maar niet eindeloos wil herbekijken.
Braveheart (1995)
Ik had die film dik onderschat.
De gevechten waren geweldig en die film straalde sfeer uit!
Eigenlijk kan ik niets slechts zeggen over die film.
Ik vind dat er wel meer films over het verleden mogen gemaakt worden!
Interstellar (2014)
Net terug van de avant-première en ik kan je vertellen dat Nolan een knappe prestatie heeft neergezet in het SF genre. Dit is geen SF actie film maar eerder een SF thriller die mij bijna 3 uur lang wist te bekoren. Daarnaast kan ik je ook verklappen dat de trailers je weinig vertellen over het verhaal (op vlak van spanning en emoties) en ze vertellen je al zeker niets over het einde van de film.
Persoonlijk vond ik het einde van de film het enige minpuntje van de film. De scenarist had beter geopteerd voor een open einde (zoals bij 2001: A Space Odyssey) in plaats van een verklaring te geven aan een belangrijk aspect ('They') van het verhaal.
Over de acteerprestaties kan ik kort zijn. De volledige cast acteerde voortreffelijk maar Matthew McConaughey stak er met kop en schouders bovenuit. Daarnaast werd ik verrast door de verschijning van Matt Damon.
Visueel gezien zag de film er uitstekend uit en ik denk dan ook dat de special effects de tand des tijds kunnen overleven.
Verder vind ik dat de film naar een hoger niveau gebracht werd door de muziek.
Kortom, Nolan heeft een bijzonder goede SF film uitgebracht. Een SF film die je volgens mij maar eens om de 10 jaar ziet uitkomen. Ik kijk al uit naar mijn tweede kijkbeurt!
Jaws (1975)
Alternatieve titel: De Zomer van de Witte Haai
Wat een lijdensweg was dat voor mij om deze zogenaamde topper volledig te bekijken...
Voor mij waren er niet genoeg spannende momenten om deze film geslaagd te maken in zijn genre.
Star Trek (2009)
Alternatieve titel: Star Trek: The Future Begins
Star Trek had een wat een apart publiek, "de trekkies" maar door de stijlbreuk van J.J. Abrams, is hij erin geslaagd om deze sage toegankelijker te maken voor een breder publiek. En dat kan ik enkel maar toejuichen!
De film was zeer goed in beeld gebracht en de special effects waren van een hoogstaand niveau.
Algemeen zou deze film voor mij 3,5* verdienen maar ik krikte het omhoog tot 4* door de vernieuwende aanpak van J.J. Abrams.
Star Trek: Nemesis (2002)
Deze film was er 1 te veel voor "The Next Generation" crew.
Ik had dan liever een film gezien van Voyager in plaats van een crew die te dicht tegen de pensioengerechtigde leeftijd zat.
Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (2015)
Alternatieve titel: Star Wars: The Force Awakens
JJ Abrams mikt in deze vermakelijke film op de nostalgische gevoelens die de filmliefhebbers beleefden in de originele trilogie. Om de herlancering van deze saga iconisch te maken, heeft de regisseur bij de volgende film verfrissende ideeën nodig. Anders dreigt deze herlancering, zoals de prequel-trilogie, een voetnoot te worden in het sciencefiction filmgenre. Mijn verwachtingen worden helaas niet ingelost door een optreden van de iconische personages en de intrede van nieuwe personages in het gekende universum van Star Wars.
Swept Away (2002)
Wat jammer dat Madonna hier zeer houterig acteerde!
Bij momenten schaamde ik mij voor haar acteerprestaties maar gelukkig heeft ze de eindscène toch wat beter aangepakt.
Een traan was toen niet ver bij mij te zoeken.
De aanwezige humor kon ik wel smaken, alleen jammer dat de humoristische momenten zeer zeldzaam waren.
Het romantische aspect van de film daarentegen vond ik beter uitgewerkt.