Swept Away (2002)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Guy Ritchie
met Madonna, Adriano Giannini en Bruce Greenwood

In deze remake van een Italiaanse komedie uit 1975 spoelt een schipper aan op een eiland samen met zijn baas, een egoïstische vrouw die gewend is haar zin te krijgen. Afgesloten van de buitenwereld draait hij de rollen om, en weet hij haar te ontdoen van haar trots. Tot ze verliefd op hem wordt...

avatar van Saving Pvt. Pyle
Niet toevallig dat Warren Beatty, Sean Penn en Guy Ritchie hun slechtste werk voortbrachten toen ze in gezelschap waren van Madonna.

avatar van larsk0
Het acteerwerk van de twee hoofdpersonen is inderdaad beneden peil. Toch wilde ik weten hoe het verhaal zich zou ontvouwen. Op momenten van verveling en niks anders op tv heb ik veel slechtere films dan dit tot het einde toe bekeken. Ik denk dat vooral het contrast met wat je gewend bent van Guy Ritchie en dan deze film, vele hier hebben laten schrikken. Als je wilt lachen moet je deze film niet kijken want met komedie heeft het zeer weinig te maken, maar als er dan toch niks anders op tv is...valt deze nog mee....

Veel slechter kan het niet.

avatar van frolunda
De muziek en het camerawerk waren (afgezien van de lengte) het enige goede aan deze verder onzinnige film.Het acteren was matig tot slecht en verhaal pijnlijk.En wat hier komedie aan is snap ik ook niet.

avatar van john mcclane 2
hier een prima uitleg wat er goed was aan het origineel,én wat ritchie voor ramp er van maakte,,
CINEMADONNA: Swept Away zowiezo erg leuk om door het hele oeuvre te gaan met deze man Todd in the shadows,,,want man o man waarom moest madonna zo nodig films maken?
Was geen goed idee

avatar van mjk87
Ergens denk je nog aan een parodie bij deze film, zo slecht als deze film is. Het enorm matige acteerwerk van iedereen, zowel de allo allo-italianen als de Madonna and friends, maar ook de hele look die iets weg heeft van een slechte jaren 80-serie en de volstrekte afwezigheid van ook maar enige energie in de film nekken dit ding echt. Doodsaai en volledig zielloos. Maar goed, ineens tegen het einde is daar nog vanuit het niets Mazzy Star met mooie beelden van de azuur- en soms diepblauwe zee, zoals sommige plaatjes en muziek sowieso nog wel iets in zich hebben. 1,0*.