• 8.978.888 stemmen

Met onder meer: Lee Jung-jae, Park Hae-soo en Wi Ha-Joon

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Release datum: vrijdag 17 september 2021

Plot Ojing-eo Geim

Honderden mensen, die allen met het leven geworsteld hebben, worden uitgenodigd om mee te spelen in een geheimzinnige overlevingscompetitie, genaamd 'Squid Game'. Al gauw blijkt, dat de spellen in deze competitie, die ogenschijnlijk kinderspellen lijken, een dodelijke afloop voor de verliezer kennen. De deelnemers zetten letterlijk hun leven op het spel voor een miljoenenprijs, die maar aan een enkele persoon kan toebehoren.

Oh Il-Nam / "No. 001"

Meningen over Ojing-eo Geim

avatar van jippie2010

jippie2010

donderdag 30 september 2021
Ojing-eo Geim seizoen 1 Hmmm... ik ben toch minder enthousiast. Het begin is nog aardig mysterieus en het concept is mooi opgezet. Al voelt het toch een beetje als niet origineel in een nieuw jasje. Ik vond dat de serie de spanning onvoldoende weet vast te houden en het niveau kelderde in de laatste twee afleveringen. Het geheel is voor de massa gemaakt, maar mist finesse. *3.0
avatar van Black Math

Black Math

maandag 4 oktober 2021
Ojing-eo Geim seizoen 1 Ja, inderdaad een sterke serie. Het ziet er allemaal gelikt uit en verhaaltechnisch zit het ook goed in orde. Afgezien van een saaie tweede aflevering, waarbij het met name draait om de introductie van de belangrijkste personages, zit de spanning er goed in. Afgezien van de VIPS, die wel erg matig waren was het acteerwerk prima, waarbij het voor mij een feest was om de oude acteur te zien, die ook de meester in Kim Ki-duks Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring speelde. Verder dus veel sadistische spelletjes met veel aandacht hoe men psychisch daarmee omgaat. Wat dat betreft is de zevende aflevering het absolute hoogtepunt. Het einde is een beetje jammer. Als je een spel gewonnen hebt, zou je niet door toedoen van het spel gewond moeten raken zoals gebeurt met het meisje, dat eigenlijk had moeten winnen. Het laatste spel was ook een beetje lauw, en de open deur naar een tweede seizoen had voor mij ook niet gehoeven. Niet perfect dus, maar over het algemeen meer dan goed. 4*.

mark080959_tv

woensdag 10 november 2021
Ojing-eo Geim seizoen 1 Daar heb je er weer zo één, 13 in een dozijn, gericht op effect, niet op inhoud. Na een seizoen lang wachten op een clou, die niet komt, ga ik echt niet naar seizoen twee kijken!

Cinefiel_1_tv

vrijdag 30 september 2022
Ojing-eo Geim seizoen 1 Barslecht. De meest overgewaarde serie ooit! Wat is hier nou zo goed aan? Mensen die zo dom zijn te geloven dat ze door spelletjes spelen heel veel geld krijgen? Ook vond ik de acteerkunsten vreselijk. En heel slim van Netflix, om een seizoen 2 aan te kondigen voor 2024. Zo houden ze lekker klanten om vervolgens nu de meest baggere films erop te zetten. En in 2035 ongeveer te komen met deel 3. Pff.