• 8.978.888 stemmen

Genre: Drama / Mystery

Ontwikkeld door: Michael Connelly en Eric Overmyer

Met onder meer: Titus Welliver, Jamie Hector en Lance Reddick

Release datum: donderdag 6 februari 2014

Eerst uitgezonden op: Amazon Prime Video (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Bosch

Bosch is een rechercheur van de afdeling moordzaken in Los Angeles. Hij wordt achtervolgd door een incident van twee jaar geleden, waarbij hij mogelijk een verdachte zou hebben gedood, en waarvoor hij voor de rechtbank moet verschijnen. Tegelijkertijd onderzoekt hij enkele moorden, waaronder die op een jongetje waarvan het skelet wordt gevonden in het bos. Het jongetje blijkt al in 1989 of eerder te zijn vermoord en zo verschrikkelijk te zijn mishandeld (meer dan veertig gebroken botten, deels weer genezen, deels recenter bij zijn overlijden), dat zijn exacte leeftijd niet goed meer valt vast te stellen.

Komt er een Bosch seizoen 8?

Jerry Edgar

Meningen over Bosch

avatar van umbra

umbra

zaterdag 30 juli 2022
Bosch seizoen 1 Hoe sommige series pas jaren na uitbreng, plots pas m'n aandacht krijgen. Net zoals deze 'Bosch' en dan nog goed voor 7 seizoenen en een nieuwe serie 'Bosch: Legacy', dus nog ferme inhaalbeweging te doen. Voorlopig kan ik toch vaststellen, dat dit uitmuntende politieserie is, zeer sterk op zowat alle vlakken.
avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

vrijdag 26 februari 2021
Bosch seizoen 1 Degelijke politieserie. Kijkt prima weg. Titus Welliver acteert uitstekend. Het verhaal is niet bijster spannend en de laatste aflevering stelt ook een beetje teleur. 3,0*