Mijn Series +

Bosch - Seizoen 1 (2014-2015)

Drama / Mystery

ontwikkeld door Michael Connelly en Eric Overmyer
met Titus Welliver, Jamie Hector en Lance Reddick

Bosch is een rechercheur van de afdeling moordzaken in Los Angeles. Hij wordt achtervolgd door een incident van twee jaar geleden, waarbij hij mogelijk een verdachte zou hebben gedood, en waarvoor hij voor de rechtbank moet verschijnen. Tegelijkertijd onderzoekt hij enkele moorden, waaronder die op een jongetje waarvan het skelet wordt gevonden in het bos. Het jongetje blijkt al in 1989 of eerder te zijn vermoord en zo verschrikkelijk te zijn mishandeld (meer dan veertig gebroken botten, deels weer genezen, deels recenter bij zijn overlijden), dat zijn exacte leeftijd niet goed meer valt vast te stellen.

1. Chapter One: 'Tis the Season
  2. Chapter Two: Lost Light
  3. Chapter Three: Blue Religion
  4. Chapter Four: Fugazi
  5. Chapter Five: Mama's Boy
  6. Chapter Six: Donkey's Years
  7. Chapter Seven: Lost Boys
  8. Chapter Eight: High Low
  9. Chapter Nine: The Magic Castle
  10. Chapter Ten: Us and Them
Prachtige serie kan niet wachten op seizoen 2.

avatar van TheDudeJustin
Kijkt prima weg, alleen de regie laat soms wat steken vallen.

zeer goeie serie !

Geweldige start van deze serie, boeiend vanaf de eerste scene, een ijzersterke acteerprestatie van Titus Welliver in de rol van Harry Bosch, deze bij het grote publiek niet zo bekende acteur draagt deze serie met verve. Verdiend een Emmy award in mijn ogen.
Eigenlijk geld dit ook voor de hele cast, niemand valt uit de toon.
Wat ook een belangrijke rol speelt in deze serie is de stad Los Angeles, deze wordt zeer mooi in beeld gebracht en alle iconische locaties van deze stad passeren de revue.
Dit is absuluut een van de beste politieseries die er gemaakt zijn, jammer dat het maar 10 afleveringen zijn per seizoen. Dikverdiende 5* geen moment verveelt en je snakt steeds naar meer. Ook een goede catchy intromuziekje trouwens.