• 11.303 nieuwsartikelen

Genre: Drama / Komedie

Oorsprong: Nederland

Ontwikkeld door: Dominic Minghella

Met onder meer: Thom Hoffman, Tygo Gernandt en Jennifer Hoffman

IMDb beoordeling: 7,0 (281)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Release datum: woensdag 29 augustus 2012

Eerst uitgezonden op: SBS6 (Nederland)

• Videoland Bekijk via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Dokter Tinus

Acteur Thom Hoffman vertolkt de hoofdrol van de succesvolle vaatchirurg die plotseling wordt geconfronteerd met een bloedfobie, waardoor hij zijn werk onmogelijk nog kan uitoefenen in het ziekenhuis. Daarom verhuist hij van de hoofdstad naar het platteland en gaat aan de slag als de enige huisarts in het dorp waar hij alleen zijn tante kent. Zijn voorganger was zeer geliefd, dus een warm onthaal voor de nieuweling is dan ook niet vanzelfsprekend. Het empathisch vermogen van de dokter laat daarbij nogal te wensen over, wat het voor hem nog moeilijker maakt om zijn plaats te veroveren binnen de hechte gemeenschap.

logo tmdbimage

Alle Media

Meningen over Dokter Tinus

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

dinsdag 24 november 2015
Dokter Tinus seizoen 1 Thom Hoffman blijft leuk als Dokter Martinus Elzenbosch, maar helaas is de toon van de serie in zijn geheel wel erg braaf en gezapig. De voornaamste spanning in elke aflevering wordt gehaald uit of de dokter en de schooljuffrouw nou eindelijk weer eens bij elkaar komen. Na verloop van tijd begonnen de overdreven schattige karakters van Tygo Gernandt, Jack Wouterse, Jennifer Hoffman en Kitty Courbois me ook de keel uit te hangen. Overigens heb ik de serie met veel plezier gekeken en is het zeker aan te raden aan mensen die wat luchtig vermaak zoeken.

stinissen

zaterdag 16 september 2017
Dokter Tinus seizoen 5 Gewoon een hele leuke serie.