Mijn Series +

Succession - Seizoen 1 (2018)

ontwikkeld door Jesse Armstrong
met Brian Cox, Alan Ruck en Kieran Culkin

De familie Roy, bestaande uit Logan en zijn vier kinderen, is de eigenaar van het grootste media- en entertainmentbedrijf in de wereld. Wanneer Logan tachtig wordt en men verwacht dat hij met pensioen gaat, kondigt hij aan dat hij aan zal blijven als CEO van Waystar Royco. Dit zorgt voor de nodige onrust binnen de familie en niet iedereen gelooft dat Logan zuivere motieven heeft. Het is nog maar de vraag hoe de familie hiermee omgaat, welke gevolgen dit voor de toekomst van het bedrijf heeft en wat dit doet met de onderlinge relaties van de familie Roy.

1. Celebration
  2. Shit Show at the Fuck Factory
  3. Lifeboats
  4. Sad Sack Wasp Trap
  5. I Went to Market
  6. Which Side Are You on?
  7. Austerlitz
  8. Prague
  9. Pre-Nuptial
  10. Nobody Is Ever Missing
Geen andere meningen? Met zulke cijfers ??
Dat is raar, want jeetje wat een goede serie tot nu toe ,seizoen 1 bekeken, op naar seizoen 2.
Al die ego's, de onderlinge rivaliteit, problemen, jaloezie.....liefde en haat liggen dicht bij elkaar!
De sfeer, de zwarte humor, die blikken, i love it!!
Echt het kijken waard!!
Tot nu toe 4 sterren!!

avatar van voskat
Genieten.
Volgende week alweer de finale van seizoen 2 en dan volgt het lange, pijnlijke wachten..

avatar van large conscious
Als of je kijkt naar een ontspoorde trein ongeluk .
Je wilt weg kijken , maar tergelijke tijd moet en wil je vooral blijven kijken .
Wat een partij ongemakkelijke figuren, en wat een cringe .

avatar van james_cameron
Typische HBO-kwaliteit in dit familiedrama vol inktzwarte humor en achterbakse intriges. Je moet er even inkomen, maar dan heb je ook wel wat. Wat een geweldig akteerwerk en wat een heerlijke dialogen. De personages worden gaandeweg ook steeds interessanter. Dit smaakt zeker naar meer.

Ijzersterk en vooral erg grappig. De karakters zijn zo goed geschreven en geacteerd dat je ze nooit helemaal kunt haten, ondanks al hun spelletjes. Het enige wat ik minder geloofwaardig vond was Shiv's tijdelijke aanval op haar vader, ik miste motivatie. Erg veel dialogen en grappen onder de gordel, het is allemaal vrij grof in taalgebruik, met veel fucks, maar evengoed scherp en vlot. Maar er zitten dan weer niet van die standaard seksscenes in. En het heeft allemaal toch iets van een Griekse tragedie. De acteurs zijn ontzettend goed gecast. Kieran Culkin en vooral Jeremy Strong (Kendall) zijn mijn favorieten. Zeer verslavend en bingebaar ook, ik heb seizoen 1 toch wel in 2 lange avonden afgekeken.

avatar van Blair Waldorf
Welkom in de grootste slangenkuil van corporate Amerika. Ik vrees dat het realistischer is dan ik eigenlijk hoop. Verslavend is dit wel, geweldig geschreven vooral en dito gecast. Zien, anders mis je een van de beste series van de afgelopen jaren.

Prima verhaal en kijkt vlot door. Dialogen zijn sterk met zeer goede acteerprestaties en met een goede portie humor.
Krijgt van mij toch maar een 3 omwille van de scenario-matig vlakke uitwerking van de personages. Voor een verhaal met dit potentieel zijn ze veel te vlak en eendimensionaal in hun gedrag. Dit maakt het verhaal op veel momenten onnodig voorspelbaar. Enkel Marcia kan op dat vlak boeien. Het samenspel van al die karakters en conflicten heeft zoveel meer in zich.

Erg sterke serie. Ik moest er zeker 3 afleveringen inkomen, maar ndaarna geen minuut meer verveeld. Erg goede interactie tussen familieleden, blijft spannend zonder over de top te gaan.

avatar van Pinguin#13
Bon, ik ben maar één aflevering ver: hierin worden alle schaakstukken een beetje opzichtig op het bord verspreid. Het is dan ook een soort 'perfect storm' waarin alles tegenzit voor de hoofdpersonages (en meezit voor de kijkers). Ietsje overdreven… en ik hoop dat er wat meer reliëf in de personages.
Is dit trouwens gebaseerd op het Deense 'Legacy'? (perfecte serie die maar niet kon afronden en dan ook wat uit de bocht schoot op het einde)
Het WOW-gevoel is er nog niet, maar kan nog altijd komen natuurlijk.

avatar van Pinguin#13
Twee afleveringen: heb ik hier zin in? Conflict genoeg waardoor je al weet dat het makkelijk zal zijn dit in den treure te rekken, zonder dat er echt iets gebeurt. Is dit boeiend om naar te kijken? Voorlopig nog niet al té… En waarom sturen ze een minkukel als sociaal incapabele Greg niet gewoon wandelen? Dat de vriendin en vriend van Conner en Shiv in de buurt zijn is nog ergens te begrijpen… maar toch begrijp ik het niet altijd even goed… wat zou je ex (die niet al te fijn herinneringen aan je heeft) in godsnaam midden in de nacht even wat lief komen wezen? En die Roman is te karikaturaal voor woorden (al zal iedereen nu wel met een brede grijns naar Trump wijzen en zeggen 'denk je?')
Nee, fan ben ik niet. Nóg niet? Ik kijk sowieso met mijn eega mee dus ik vertrouw op de woorden van getthecool… 3 faleveringen om erin te komen: nog even doorbijten, dan maar.