• 8.985.633 stemmen

Succession - Seizoen 1 (2018)

Show titel: Succession

Ontwikkeld door: Jesse Armstrong

Met: Brian Cox, Alan Ruck en Kieran Culkin

Datum van release: zondag 3 juni 2018

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk seizoen 1 via HBO Max

Plot Succession

De familie Roy, bestaande uit Logan en zijn vier kinderen, is de eigenaar van het grootste media- en entertainmentbedrijf in de wereld. Wanneer Logan tachtig wordt en men verwacht dat hij met pensioen gaat, kondigt hij aan dat hij aan zal blijven als CEO van Waystar Royco. Dit zorgt voor de nodige onrust binnen de familie en niet iedereen gelooft dat Logan zuivere motieven heeft. Het is nog maar de vraag hoe de familie hiermee omgaat, welke gevolgen dit voor de toekomst van het bedrijf heeft en wat dit doet met de onderlinge relaties van de familie Roy.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Celebration

3 juni 2018 (1 uur en 05 minuten)

Van mediamagnaat Logan Roy wordt verwacht dat hij, nu hij tachtig is, met pensioen gaat. Hij verbaast vriend en vijand wanneer hij aankondigt CEO van Waystar Royco te blijven. Kendall, zijn zoon, is er kapot van. Roman, Shiv en Connor, zijn andere kinderen, twijfelen aan de motieven van Logan.

2. 2. Shit Show at the Fuck Factory

10 juni 2018 (1 uur en 05 minuten)

De aankondiging van Logan heeft het nodige losgemaakt en ruzie gecreëerd onder zijn kinderen. Het bestuur moet een statement verzinnen voordat de beurs weer opengaat. Greg moet items uit het appartement van Roy halen. Kendall wil Waystar Royco binnen de familie houden.

3. 3. Lifeboats

17 juni 2018 (1 uur en 05 minuten)

De koers van Waystar zakt toch een gevaarlijk laag niveau waardoor Kendall met een financiële crisis geconfronteerd wordt. Shiv besluit de achtergrond van de derde vrouw van Logan te controleren. Roman, Tom en Greg gaan naar hun eerste vergadering in hun nieuwe rol.

4. 4. Sad Sack Wasp Trap

24 juni 2018 (1 uur en 05 minuten)

Het jaarlijkse fundraising feestje staat voor de deur en Kendall past de speech wat aan nu zijn vader niet langer in beeld is. Shiv probeert de schade te beperken van een foto die de toekomst van een cliënt bedreigt.

5. 5. I Went to Market

1 juli 2018 (1 uur en 05 minuten)

Logan maakt bekend dat hij wil uitbreiden naar lokale televisie. Dit is het moment voor Kendall om een motie van wantrouwen in te dienen tegen zijn vader. Tom begint zich zorgen te maken over zijn regeling met Shiv.

6. 6. Which Side Are You on?

8 juli 2018 (1 uur en 05 minuten)

Nu de motie van wantrouwen is ingediend, probeert Roman een neutraal lid van het bestuur over te halen. Logan arriveert in Washington om de president te ontmoeten.

7. 7. Austerlitz

15 juli 2018 (1 uur en 05 minuten)

Logan gaat ermee akkoord om naar de familietherapeut te gaan als hij hiermee zijn publieke imago kan redden. Kendall brengt tijd door met de lokale bevolking en Shiv bevindt zich in een lastige situatie wanneer Nate haar aandraagt bij het team.

8. 8. Prague

22 juli 2018 (1 uur en 05 minuten)

Tom heeft een vrijgezellenfeestje dat hij nooit meer zal vergeten. Kendall ziet een nieuwe zakelijke mogelijkheid wel zitten. Roman staat op het punt een deal te sluiten met de aartsvijanden van zijn vader.

9. 9. Pre-Nuptial

29 juli 2018 (1 uur en 05 minuten)

De Roys komen bij elkaar op Eastnor Castle in Engeland om zich voor te bereiden op het huwelijk van Shiv en Tom. Kendall hoort via Stewy en Sandy dat zij van plan zijn Waystar over te nemen.

10. 10. Nobody Is Ever Missing

5 augustus 2018 (1 uur en 05 minuten)

Logan bevindt zichzelf in een crisis wanneer het nieuws hem bereikt dat er een vijandige overname zal plaatsvinden. Kendall heeft wellicht een uitvlucht gevonden.

avatar van kelama3

kelama3

Geen andere meningen? Met zulke cijfers ??

Dat is raar, want jeetje wat een goede serie tot nu toe ,seizoen 1 bekeken, op naar seizoen 2.

Al die ego's, de onderlinge rivaliteit, problemen, jaloezie.....liefde en haat liggen dicht bij elkaar!

De sfeer, de zwarte humor, die blikken, i love it!!

Echt het kijken waard!!

Tot nu toe 4 sterren!!

avatar van voskat

voskat

Genieten.

Volgende week alweer de finale van seizoen 2 en dan volgt het lange, pijnlijke wachten..

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Als of je kijkt naar een ontspoorde trein ongeluk .

Je wilt weg kijken , maar tergelijke tijd moet en wil je vooral blijven kijken .

Wat een partij ongemakkelijke figuren, en wat een cringe .

Typische HBO-kwaliteit in dit familiedrama vol inktzwarte humor en achterbakse intriges. Je moet er even inkomen, maar dan heb je ook wel wat. Wat een geweldig akteerwerk en wat een heerlijke dialogen. De personages worden gaandeweg ook steeds interessanter. Dit smaakt zeker naar meer.

avatar van FlorisV

FlorisV

Ijzersterk en vooral erg grappig. De karakters zijn zo goed geschreven en geacteerd dat je ze nooit helemaal kunt haten, ondanks al hun spelletjes. Het enige wat ik minder geloofwaardig vond was Shiv's tijdelijke aanval op haar vader, ik miste motivatie. Erg veel dialogen en grappen onder de gordel, het is allemaal vrij grof in taalgebruik, met veel fucks, maar evengoed scherp en vlot. Maar er zitten dan weer niet van die standaard seksscenes in. En het heeft allemaal toch iets van een Griekse tragedie. De acteurs zijn ontzettend goed gecast. Kieran Culkin en vooral Jeremy Strong (Kendall) zijn mijn favorieten. Zeer verslavend en bingebaar ook, ik heb seizoen 1 toch wel in 2 lange avonden afgekeken.

Welkom in de grootste slangenkuil van corporate Amerika. Ik vrees dat het realistischer is dan ik eigenlijk hoop. Verslavend is dit wel, geweldig geschreven vooral en dito gecast. Zien, anders mis je een van de beste series van de afgelopen jaren.

Prima verhaal en kijkt vlot door. Dialogen zijn sterk met zeer goede acteerprestaties en met een goede portie humor.

Krijgt van mij toch maar een 3 omwille van de scenario-matig vlakke uitwerking van de personages. Voor een verhaal met dit potentieel zijn ze veel te vlak en eendimensionaal in hun gedrag. Dit maakt het verhaal op veel momenten onnodig voorspelbaar. Enkel Marcia kan op dat vlak boeien. Het samenspel van al die karakters en conflicten heeft zoveel meer in zich.

avatar van getthecool

getthecool

Erg sterke serie. Ik moest er zeker 3 afleveringen inkomen, maar ndaarna geen minuut meer verveeld. Erg goede interactie tussen familieleden, blijft spannend zonder over de top te gaan.

Pinguin#13

Bon, ik ben maar één aflevering ver: hierin worden alle schaakstukken een beetje opzichtig op het bord verspreid. Het is dan ook een soort 'perfect storm' waarin alles tegenzit voor de hoofdpersonages (en meezit voor de kijkers). Ietsje overdreven… en ik hoop dat er wat meer reliëf in de personages.

Is dit trouwens gebaseerd op het Deense 'Legacy'? (perfecte serie die maar niet kon afronden en dan ook wat uit de bocht schoot op het einde)

Het WOW-gevoel is er nog niet, maar kan nog altijd komen natuurlijk.

Pinguin#13

Twee afleveringen: heb ik hier zin in? Conflict genoeg waardoor je al weet dat het makkelijk zal zijn dit in den treure te rekken, zonder dat er echt iets gebeurt. Is dit boeiend om naar te kijken? Voorlopig nog niet al té… En waarom sturen ze een minkukel als sociaal incapabele Greg niet gewoon wandelen? Dat de vriendin en vriend van Conner en Shiv in de buurt zijn is nog ergens te begrijpen… maar toch begrijp ik het niet altijd even goed… wat zou je ex (die niet al te fijn herinneringen aan je heeft) in godsnaam midden in de nacht even wat lief komen wezen? En die Roman is te karikaturaal voor woorden (al zal iedereen nu wel met een brede grijns naar Trump wijzen en zeggen 'denk je?')

Nee, fan ben ik niet. Nóg niet? Ik kijk sowieso met mijn eega mee dus ik vertrouw op de woorden van ruup… 3 faleveringen om erin te komen: nog even doorbijten, dan maar.

avatar van getthecool

getthecool

Riel schreef:

Nu ben ik wel benieuwd.. nog steeds geen fan?

Pinguin#13

…ik ben er nog niet toe gekomen verder te kijken. We zijn gewoon te veel verwend met al die series op alle mogelijke streamingdiensten… ik ben daar een beetje ouderwets in. Een beetje veel, eigenlijk.

avatar van lang pee

lang pee

Sorry, ben niet echt wild van deze serie. Brian Cox is natuurlijk weer goed, maar de rest van de acteurs ben ik niet wild van, de meeste vinden dit een prachtige serie, ik absoluut niet, er zijn er vele betere, bv het Deense Bedrag is een pak beter en ook wat het acteren betreft. Overacting

avatar van Movsin

Movsin

"Chic Krapuul" had ook een goede titel voor de reeks geweest.

Lof nochtans voor het script en voor de acteurs om zoveel arrogantie voor het voetlicht te kunnen brengen.

Nochtans zijn het belangrijke mensen met een stuk van de wereld in hun macht, maar met een ongeziene respectloosheid. Familiewaarden zijn voor hun onbestaande en worden in de hoek geduwd door hun egoïsme en hun naijver en een niet te breken zucht naar geld en macht.

De eerste aflevering is veelbelovend maar nadien volgen een aantal episodes die sterk op elkaar gelijken en in feite niet anders zijn dan de bevestiging van de sfeer in de familie Roy en de streken van ieder lid, zoals hiervoor beschreven.

Het is pas in de laatste afleveringen dat er meer dynamiek optreedt en die je naar meer doet verlangen, wat voorheen niet het geval was.

'K Ga me nochtans vooreerst niet aan een tweede seizoen wagen.

Om het met hen geliefkoosde term te zeggen: fuck off.

avatar van Suitehome

Suitehome

Meesterlijk drama rond pater familias Logan Roy (Brian Cox). Cox geeft zijn hoofdpersonage enorm veel gravitas mee. Deze Trumpiaanse en Aileaanse magnaat zwaait de scepter over een Amerikaans mediabedrijf. Bijna alle personages zijn ambitieus, disfunctioneel en onsympathiek. En toch, of juist daarom weet de serie mateloos te boeien. Scherp, grof, vilein en grappig worden het mediabedrijf en de drie zonen en de dochter van Roy geportretteerd.

Het tempo ligt hoog (versterkt door de sprongetjes in tijd tussen de afleveringen) en het scenario is spitsvondig. Niet eerder zag ik een serie met zo veel vuurwerk in de dialogen; snel, humorvol, provocatief en dirty. Succession is in meerdere opzichten vergelijkbaar met The Loudest Voice, ook al zo'n fijne serie om te kijken. Een echte binger.

avatar van Diederik58

Diederik58

Ik heb nog maar 3 afleveringen gezien, maar nu al verknocht aan de serie. Kende de serie niet.

Vroeger keken we met de familie naar Dynasty. Ik dacht dat Succession een soort Dynasty zou zijn. En dat klopt, maar dan vele malen beter. De gefortuneerde familie (tenminste dat denk je) leeft er lustig op los en staat elkaar regelmatig naar het leven. Maar ook de valse concurrentie speelt een rol. Doorspekt met humor, jalouzie, verregaan de ambities, onbeschofheid, machtswellust, bedrog, liefde, cynisme, achterdocht, etc etc.

De acteerprestaties zijn heel erg goed. Ze zetten de verschillende karakters erg overtuigend neer.

Het script zorgt voor tempo, nieuwsgierigheid, spanning, goede dialogen.

Oké 2018 is al erg gedateerd als je naar de mobieltjes en sociale media kijkt. Maar dat mag de pret niet drukken.

Ik kijk uit naar de rest van de serie.

avatar van Forrest001

Forrest001

Ik moet ervan uitgaan dat het satire is, want volslagen over de top. Ik weet niet wie de kinderen heeft opgevoed, maar ze zijn te incompetent en ongeschikt om bij zo'n 'grote' corporatie te werken. Meer moeite heb ik met de uitvoering. Het geheel oogt kaal, er is weinig moeite gedaan om de decors op te vullen. Kale kantoren, een leeg ziekenhuis, dat rare spel in aflevering 2.

Afijn, misschien wordt het later beter, maar ik ben gedurende seizoen 1 al afgehaakt.

2** voor Brian Cox.

avatar van umbra

umbra

Net begonnen met deze serie en damn wat kijkt ie zo vlotjes weg, omdat dit echt wel beresterke serie is, met een geweldige cast, uitmuntende uiteenzetting van het verhaal. En echt, buiten dat het uiteraard om een drama-serie gaat, zat er ook een duidelijke humor touch in, waar ik eveneens van smulde en meermaals heb moeten lachen. Woohoo nog 3 seizoenen te gaan en dus 99.99% topvermaak in het verschiet.

Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar het blijkt gebaseerd te zijn op de levens van Rupert Murdoch en aanhang.

How the Rupert Murdoch Family Drama Inspired ‘Succession’ - nymag.com.