• 8.985.972 stemmen

Kidding - Seizoen 1 (2018)

Show titel: Kidding

Ontwikkeld door: Dave Holstein

Met: Jim Carrey, Catherine Keener en Judy Greer

Datum van release: zondag 9 september 2018

Eerst uitgezonden op: Showtime (Verenigde Staten)

Plot Kidding

Jeff, alias Mr. Pickles, is een icoon op het gebied van de Amerikaanse kindertelevisie. Met zijn tekenende vriendelijkheid en wijsheid beïnvloedt hij zowel de jonge kijkers als de volwassenen van zijn eigen leeftijd. Wanneer de familie van deze geliefde tv-persoonlijkheid, bestaande uit zijn vrouw, twee zonen, zus en vader, uit elkaar begint te vallen, realiseert hij zich dat geen van zijn sprookjes of handpoppen hem zullen steunen tijdens deze moeilijke periode. Het resultaat is dat de altijd vriendelijke Jeff langzaam maar zeker hieraan ten onder lijkt te gaan.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Green Means Go

9 september 2018 (22 minuten)

Jeff Pickles besluit dat het tijd is om over de dood te praten tijdens een aflevering van zijn programma, 'Mr Pickles' Puppet Time'. De uitvoerend producent, Seb, vindt dat het personage Mr. Pickles en Jeff Pickles van elkaar gescheiden moeten blijven. Deirdre straft haar dochter wegens het niet eten van haar groente.

2. 2. Pusillanimous

16 september 2018 (22 minuten)

Jeff neemt een onbezonnen besluit, waardoor zijn televisieserie in gevaar komt. Seb bedenkt hoe hij Jeff's imago weer kan verbeteren. De twee zijn het oneens over hoe Jeff zijn familie weer bij elkaar kan krijgen. Wanneer Maddy bij haar pianoles is, probeert Deirdre te achterhalen wat er aan de hand is. Will besluit er met zijn vrienden op uit te gaan...

3. 3. Every Pain Needs a Name

23 september 2018 (22 minuten)

Jeff probeert zijn gebroken hart te helen. Deirdre probeert om te gaan met de nieuwe medische conditie van haar dochter. Seb ontwerpt de voortzetting van Mr. Pickles' Puppet Time zonder Jeff. Jeff probeert Will uit zijn sleur te krijgen door hem aan een hobby te helpen.

4. 4. Bye, Mom

30 september 2018 (22 minuten)

Jeff probeert om te gaan met een onenightstand. Jill komt erachter dat Jeff geld naar iemand gestuurd heeft zonder haar hiervan op de hoogte te stellen. Ze confronteert hem hiermee.

5. 5. The New You

7 oktober 2018 (22 minuten)

Jeff besluit buiten zijn comfortzone te stappen. Seb probeert Jeff over te halen in te stemmen met de veranderingen omtrent Puppet Time en zijn ijsdansshow, Pickles on Ice.

6. 6. The Cookie

14 oktober 2018 (22 minuten)

Will probeert zijn broer op een unieke manier te eren. Jeff besluit om enkele veranderingen door te voeren in Pickles on Ice. Deirdre wordt kwaad op Maddy, terwijl Jeff probeert om Vivian ervan te overtuigen dat ze moet doorgaan met haar behandeling.

7. 7. Kintsugi

21 oktober 2018 (22 minuten)

Jeff houdt zich niet aan het script en begint de kinderen eerlijk toe te spreken tijdens Puppet Time. Seb maakt zich zorgen omdat Jeff binnenkort live op tv te zien zal zijn tijdens de National Tree Lighting Ceremony. Deirdre en Scott krijgen ondertussen bezoek uit Japan. De Pickles vieren Thanksgiving met de hele familie.

8. 8. Philliam

28 oktober 2018 (22 minuten)

Jeff ontmoet de zoon van zijn correspondentievriend. Deze blijkt ter dood veroordeeld te zijn en Jeff besluit hem te helpen.

9. 9. LT. Pickles

4 november 2018 (22 minuten)

Jeff vraagt zich af of hij aan het instorten is of juist een doorbraak maakt. Will komt in de problemen op school. Scott confronteert Deirdre met haar gevoelens voor Mr. Pickles-San. Ondertussen besluit Seb om op het laatste moment een verandering aan te brengen in Pickles on Ice, ondanks dat Jeff afwezig is.

10. 10. Some Day

11 november 2018 (22 minuten)

Iedereen in Jeffs leven probeert om te gaan met de gevolgen van de toespraak die Jeff op de nationale televisie gegeven heeft.

Bij Series > Nieuws > Kidding (Showtime):

Kidding (2018) | Official Trailer | Jim Carrey, Catherine Keener & Judy Greer SHOWTIME Series - YouTube

Met Jim Carrey, Katherine Keener, Judy Greer en Frank Langella. Bedacht door de man achter 'Weeds' en geregisseerd en mede geschreven door Michel Gondry. Yup, een kleine "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" reunie dus. I like what I see.

Samengevat: Iconische Tv-presentator van een kindershow staat op latere leeftijd plots op de rand van imploderen.

In de US te zien vanaf 9 september. Bij ons, geen idee ...

'Nothing You Really Love' Tease | Kidding | Jim Carrey SHOWTIME Series - YouTube

Ken je dat gevoel wanneer je op voorhand al een beetje in love bent met een film of serie? 't Is prijs!

Deze serie ziet er wel erg goed uit inderdaad. Het doet mij gelijk aan Eternal Sunshine denken, wat niet zo vreemd is natuurlijk.

Klopt, die vibe is zeker aanwezig. Al doet het mij in de eerste plaats vooral aan The Science of Sleep (ook Gondry) denken qua sfeer. Een mooie mengeling van beide klinkt niet mis.

'A Kind Man in a Cruel World' BTS ft. Jim Carrey | Kidding - YouTube

Carrey heeft veel van zijn projecten gekozen op basis van wat hem op dat moment bezig hield. Dat was oa. het geval bij 'The Truman Show', 'Man on the Moon' en 'Eternal Sunshine of the Spotless Mind'. Zelfs 'The Grinch' had een reden. Wie hier wat tussen de lijnen leest, weet waarom hij voor 'Kidding' koos. Daar kan wel iets moois uit komen.

Groot fan van Jim. Zonder hem was ik waarschijnlijk nooit op jonge leeftijd zo veel films gaan kijken. Daarom vind ik het ook jammer dat het sinds Dumb and Dumber To een beetje stil is rondom hem (buiten de aandacht die hij krijgt in de media vanwege zijn spotprenten). Deze serie zou misschien wel eens zijn comeback kunnen worden. De trailer ziet er in ieder geval alvast veelbelovend uit. Heel benieuwd!

WB

Als groot fan van Carrey kan ik dit alleen maar toejuichen. Hij speelt goed als een goedzak, met een nog niet verwerkt verleden! De eerste aflevering smaakt naar meer. En met Gondry aan het roer verwacht ik ook veel meer. Nu al benieuwd naar de tweede aflevering.

De rol is hem inderdaad op het lijf geschreven. Aanvankelijk werd aangegeven dat Kidding een eenmalig avontuur zou worden, één seizoen en afgerond. Maar Carrey blijkt als acteur een contract van 5 jaar te hebben bij Showtime. Mogelijk dus toch meer van dit? Als producer had hij reeds een contract bij de zender.

avatar van renzoroy_mm

Na de teleurstellende films Dumb and Dumber To, The Bad Batch en Dark Crimes, zien we Carrey eindelijk weer eens in iets boeiends. 1e 2 eps gezien. Hijs wel echt mega meneer goody goody hier zeg... vreselijk irritant als dat je pa zou zijn zeg haha. Ben benieuwd naar de rest.

Yup, ik ben fan. Hooked. De personages zijn één voor één goed geschreven en vertolkt, de dialogen betekenisvol, het overkoepelende verhaal weet de boeien, evenals de zijsprongen. De tragiek met komische ondertoon kan ik ook enorm smaken. En de zeer creatieve wereld -merci Gondry- van het kinderprogramma is simpelweg bijzonder fijn om in te vertoeven.

Dit is overigens Jim Carrey op zijn allerbest. Jeff Pickles lijkt een geslaagde kruising tussen goedzak Truman Burbank (Truman Show) en de intrieste figuur die Joel Barish (Eternal Sunshine) is. Er is merkbaar het één en ander aan't borrelen wanneer we Mr. Pickles op het scherm zien, het staat op uitbarsten, dat voel en zie je in elke blik of gezichtsplooi. Die Golden Globe of Emmy nominatie lijkt een zekerheid. Wie hier fratsen als Ace Ventura of dergelijke verwacht, is aan het verkeerde adres. Dat de rest van de cast ook bijzonder goed (Keener en Greer) tot uitstekend (Frank Langella) staat te acteren, is meer dan mooi meegenomen.

Het énige minpuntje dat ik kan bedenken is dat het soms wat onevenwichtig is in toon, maar dit doet weinig tot niets af aan de kijkervaring. Het hoort ook wel bij het wankele karakter van Jeff. En ik zou ook graag eens "in" het programma van Jeff Pickles zitten. Zoals de kinderen het op hun scherm te zien krijgen. Zodat ik die magie ook op die manier beleef. Nu kijken we vooral mee vanuit de studio.

De rest bekijk ik wanneer alles beschikbaar is, geen zin om telkens een week te wachten. En het is ook iets wat ik met plezier zal bingen.

Spacejet schreef:

Mooi verwoord. Precies hoe ik het zie!

Ik vraag mij eerlijk gezegd wel af wat ShowTime zal doen met Kidding. De kritieken mogen dan wel grotendeels positief zijn, de kijkcijfers vallen nogal tegen. Een probleem waar ze bij de desbetreffende zender al een tijdje mee kampen.

Het is natuurlijk wel zo dat ShowTime minder afhankelijk is van reclame-inkomsten en live-kijkers daardoor ietsjes minder belangrijk zijn. En tijden zijn ook veranderd, een groot deel doet aan binge-watchen eens alles beschikbaar is of kijkt sowieso uitgesteld.

Dat is ook de reden waarom bijvoorbeeld I'm Dying Up Here ondanks de lage cijfers toch een tweede seizoen kreeg. Geen derde bleek vorige week. Maar de namen die aan Kidding verbonden zijn, zijn toch van een ander kaliber. Ik kan mij voorstellen dat ShowTime heel andere cijfers in gedachten had.

Enfin, hopen op het beste, denk ik dan.

Ondanks de aanzienlijk dalende kijkcijfers (live), krijgt KIDDING een 2de seizoen. (Deadline)

WB

Heerlijke, verfrissende serie. Vol met humor en drama, op een heel luchtige manier. Helaas maar tien afleveringen dit eerste seizoen. Weer een heel jaar wachten...

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1967 berichten

Bijzonder sterke serie dit, inderdaad. En fijn dat er een tweede seizoen aan komt. Want jeetje, 'Kidding' is een van de slimste, levendigste series die ik in maanden heb gezien. Het is komische en zwaar, ingenieus en traditioneel, bijzonder kleurrijk bovendien - je ziet duidelijk de hand van Gondry erin (veel kleuren, veel close-ups, soms mooie versnellingen of gekke uitstapjes, en natuurlijk de fantasievolle ondertoon van alles). Carrey speelt een bijzonder sterke hoofdrol, die hierboven al mooi getypeerd werd als kruising tussen zijn personages uit Eternal Sunshine en The Truman Show. Erg bijzonder hoe hij een goedaardig volwassen kind speelt dat meer en meer zijn grip op de werkelijkheid verliest, echt een rol die wel bekroond mag worden. Ook de andere acteurs spelen goed, al vind ik sommige subplotjes iets minder interessant of wat irritant ongeloofwaardig. (Wel weer goed aan de serie: hoe veel subplotjes er zijn, ook allerlei lijntjes die slechts even worden uitgeworpen en toch beklijven.)

Kortom: als u de kans krijgt - ik zag me genoodzaakt tot een download - kijken deze hap. Wanneer hapt een Nederlandse zender toe? 'Kidding' is misschien niet weggelegd voor een miljoenenpubliek, maar verdient zeker de nodige kijkers. En hier meer dan die schamele 2 stemmen.

Op 19 Juni 2019 verschijnt Kidding S1 bij ons op DVD.

Goed nieuws! Die ga ik aanschaffen. Nog altijd heel erg benieuwd hiernaar.

avatar van shugenja

shugenja

dit is misschien wel de beste serie die ik ooit gezien heb. Carrey sluit zijn carriere zo prachtig af. De hand van Gondry hierin is wel duidelijk. Hij schetst een prachtig magisch realistisch gelaagd verhaal. Met humor en drama van begin tot het einde geweldig. Ik kan echt niks negatiefs bedenken aan deze show. Er zit zoveel creativiteit in zoveel geweldige vondsten. Een show die uniek is en niks probeert na te apen. Het is een zeldzaamheid en veel makers durven het niet aan. Maar Gondry doet het met verve. En sluit het mooi in 2 seizoenen af zodat de kwaliteit hoog blijft constant.