• 8.230.265 stemmen

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Release datum: 18 november 2018

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Amica Geniale, L'

Elena Greco is een vrouw van in de zestig. Ze woont in een huis vol boeken. Op een avond krijgt ze een verontrustend telefoontje: haar vriendin Lila Cerullo, met wie ze al heel haar leven een nauwe band heeft, is spoorloos verdwenen. Ze heeft al twee maanden niets van zich laten horen. Elena besluit erover te schrijven. Ze vertelt het verhaal van haar vriendschap met Lina. We keren teug in de tijd. Elena is een blond, braaf en wat verlegen schoolmeisje. Lila is donker, avontuurlijk en rebels. Lila neemt Elena op sleeptouw en de twee worden hartsvriendinnen. Ze stellen elkaar op de proef en verleggen samen grenzen.

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over L'Amica Geniale

stinissen

zaterdag 15 augustus 2020
L'Amica Geniale seizoen 2 Weer geniaal rauw en identiek met de opmerking dat Lila soms echt een misbaksel is. Op naar de laatste twee seizoenen.

Movsin

vrijdag 24 september 2021
L'Amica Geniale seizoen 1 Prachtig serie.
Tegen de achtergrond van een volkse stadswijk waar rivaliteit, jaloersheid, haat en brutaal geweld heersen, groeien Elena en Lila op. Ze zetten zich af tegen de heersende mentaliteit, hebben al ras door dat wat ze beleven niet goed is en willen een beter leven.
Moeten ze als kind vooral optornen tegen de onwetendheid en onwil van hun ouders, als tieners en jonge vrouwen beseffen ze hoe moeilijk het is een liefdevol bestaan op te bouwen zonder dat ze te maken krijgen met corruptie en chantage. Echte vrijheid is ver te zoeken. De wijk zal nooit veranderen...
Van in het begin wordt ge ingenomen door het verhaal, de meeslepende muziek en vooral door het schitterend spel van de twee jonge meisjes, vriendinnen voor het leven, al lopen hun opvattingen vaak sterk uiteen.
Verdienste van de serie is zeker de spankracht te hebben kunnen aanhouden over de ganse lengte.
Zijn de rollen goed neergezet, de opbouw, montage, de voice-over van Alba Rohrwacher, de locaties, de dialogen en uiteraard de regie verdienen alleen maar lof.