Mijn Series +

L'Amica Geniale - Seizoen 2 (2020)

Alternatieve titels: L'amica Geniale: Storia del Nuovo Cognome | My Brilliant Friend: The Story of a New Name

Italiƫ / Verenigde Staten

ontwikkeld door Saverio Costanzo
met Valentina Acca, Antonio Buonanno en Anna Rita Vitolo

Elena Greco is een vrouw van in de zestig. Ze woont in een huis vol boeken. Op een avond krijgt ze een verontrustend telefoontje: haar vriendin Lila Cerullo, met wie ze al heel haar leven een nauwe band heeft, is spoorloos verdwenen. Ze heeft al twee maanden niets van zich laten horen. Elena besluit erover te schrijven. Ze vertelt het verhaal van haar vriendschap met Lina. We keren teug in de tijd. Elena is een blond, braaf en wat verlegen schoolmeisje. Lila is donker, avontuurlijk en rebels. Lila neemt Elena op sleeptouw en de twee worden hartsvriendinnen. Ze stellen elkaar op de proef en verleggen samen grenzen.

1. Il Nuovo Cognome
  2. Il Corpo
  3. Scancellare
  4. Il Bacio
  5. Erasure
  6. La Rabbia Assoluta
  7. I Fantasmi
  8. La Fata Blu
Ik kan niet wachten seizoen 1 was top.

Weer geniaal rauw en identiek met de opmerking dat Lila soms echt een misbaksel is. Op naar de laatste twee seizoenen.

avatar van depri83
Was weer top. Soms een frustrerende kijk vanwege de onhebbelijkheid van Lila en de voetveeg die Lenú soms is maar het blijft fascineren.