Mijn Series +

Arrested Development - Seizoen 5 (2018-2019)

ontwikkeld door Mitchell Hurwitz
met Jason Bateman, Portia de Rossi en Will Arnett

Michael Bluth, een weduwnaar met een 13 jaar oude zoon met de naam George-Michael, moet tegen zijn zin in zijn disfunctionele familie bij elkaar houden nadat zijn vader is gearresteerd wegens fraude bij het familiebedrijf. Nu het familiegeld bevroren is, is de familie in paniek aangezien ze gewend zijn aan hun luxe luie leventje.

1. Family Leave
  14. Saving For Arraignment Day
  15. Courting Disasters
  16. The Fallout
avatar van Robbie.T.
Alle beschikbare afleveringen gezien maar het is echt al een tijdje niet meer wat het geweest is. Seizoen 1 en 2 vind ik werkelijk geweldig al wordt dat niveau bij lange na niet gehaald. Na het 'los zand' van seizoen 4, gaat het nu weer iets meer naar een lopend verhaal toe maar het weet me niet te pakken.

Zoals Jordy hierboven ook aangeeft begint het vanaf aflevering 5 wel weer wat beter te worden. Laten we hopen dat het tweede gedeelte van dit seizoen dat niveau (ten minste) kan vasthouden.

Zeer magere 3,5*.

avatar van The Oceanic Six
Nu ik ook de resterende afleveringen van seizoen 5 heb gezien, kan een cijfer volgen. Ik eindig best wel met een kater, want ik vond de resterende afleveringen die afgelopen weekend verschenen niet zo boeiend. De glans is wel een beetje van de serie af. Seizoen 1, 2 en 3 waren hilarisch en heel sterk geschreven, seizoen 4 was rommelig en voelde weinig als Arrested Development doordat bijna iedereen los van elkaar een verhaallijn had en seizoen 5 kende in het eerste gedeelte nog wel een stijgende lijn, maar zakt na het tweede gedeelte weer terug naar slechts een kleine voldoende. Ik mis de prikkelende en ongemakkelijke scènes die Maeby en George-Michael 3 seizoenen lang hadden. Of de absurditeiten van Buster. Of Tobias, die nog maar weinig pijnlijke momenten heeft. Gelukkig zitten er nog wel voldoende running gags in die vooral de vaste kijkers van de serie best zullen herkennen.

Ook jammer dat Portia de Rossi als Lindsay grotendeels ontbreekt dit seizoen. In de eerste helft zat ze, ook al was het vaak via een green screen, er nog wel in. In het tweede gedeelte ontbreekt ze. Volgens internet omdat ze officieel een tijdje terug stopte met acteren. In ieder geval voelt de familie Bluth niet compleet. Maar ook is het schrijfwerk gewoon veel minder geworden. Slecht is het niet, maar hetgeen wat de serie zo enorm populair maakte is wel weg. Ik heb wel twijfels of 'we' nog op seizoen 6 wachten. Al ga ik het heus wel weer kijken, mocht het zover zijn.

Alles bij elkaar: 3*