Mijn Series +

Arrested Development - Seizoen 3 (2005-2006)

ontwikkeld door Mitchell Hurwitz
met Jason Bateman, Portia de Rossi en Will Arnett

Michael Bluth, een weduwnaar met een 13 jaar oude zoon met de naam George-Michael, moet tegen zijn zin in zijn disfunctionele familie bij elkaar houden nadat zijn vader is gearresteerd wegens fraude bij het familiebedrijf. Nu het familiegeld bevroren is, is de familie in paniek aangezien ze gewend zijn aan hun luxe luie leventje.

1. The Cabin Show
  11. Family Ties
  12. Exit Strategy
  13. Development Arrested
avatar van Thomas83
Dit seizoen is wat speelser en experimenteler omdat de schrijvers aan voelden komen dat Fox ermee wilde stoppen. Dat levert mooie momenten op, maar ook net wat te veel chaos naar mijn smaak. En ik denk ook dat ik na inmiddels aardig wat afleveringen ietwat moe van bepaalde personages ben geworden.

Misschien ook wel door de schrijvers, die voor mijn gevoel wat al te veel scènes aan personages als Tobias en George geven. George is misschien wel de minst sympathieke van alle Bluths, en teveel Tobias kan voor overkill zorgen en leiden tot wat minder geïnspireerde grappen over zijn onderdrukte seksuele voorkeur. Ik had dan wel wat meer van George Michael willen zien, toch al mijn favoriet samen met Lucille.

Verder vind ik bepaalde verhaallijnen ook net wat te dom of gewoon niet goed, zoals Gob met zijn buikspreekpop en Rita die verstandelijk beperkt blijkt. De serie is altijd van de absurde humor geweest, maar dit ging me wat al te ver.

Maar in zijn algemeen blijft het seizoen nog meer dan de moeite waard. De onthulling dat Steve Holt de zoon is van Gob is niet een plotwending die pas later is bedacht, en de serie zit nog altijd vol subtiele verborgen grappen, verwijzingen en voorspellingen. Mr. F vond ik ook wel een pareltje, net als de slotaflevering. Dat was een meer dan bevredigende afsluiting van de serie geweest. 3.0*.

avatar van The Oceanic Six
Prima derde seizoen waarmee de serie voor jarenlang werd afgesloten. Vooral de leukere rol van George sr en de fijn ongemakkelijke band tussen Maeby en George-Michael vond ik sterk, net als een prima slot dat precies bij Arrested Development past. Wel duurde het verhaal rondom de Britse vriendin Rita van Michael me te lang. Gelukkig kwam er jaren later een comeback van de serie, want dit is gewoon heel erg fijn vermaak. Scherp geschreven en geweldig geacteerd.