ad
  • 8.076.098 stemmen

Arrested Development - Seizoen 2 (2004-2005)

Show titel: Arrested Development

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 18

Datum van release: zondag 7 november 2004

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Arrested Development

Afleveringen Seizoen 2 (2004-2005)

1. 1. The One Where Michael Leaves

Michael en George Michael gaan naar Phoenix maar keren terug om te zien of hun familie ze mist. Lindsay wil een open huwelijk. Dit leidt ertoe dat Tobias een poging doet om in de Blue Man Group te komen, omdat hij denkt dat ze depressieve mannen helpen. Lucille meldt Buster aan bij het leger. Gob wordt directeur van de Bluth Company.

2. 2. The One Where They Build a House

Gob maakt Michael gek als hij het bestuur van het bedrijf probeert te imponeren. Ondertussen wordt George Senior gearresteerd in Mexico voor een misdrijf waar Oscar schuldig aan is. Buster is getuige van iets dat hem zwaar choqueert.

3. 3. Amigos

Michael raakt steeds meer gefrustreerd omdat de familie hem links laat liggen. Wanneer de trapauto gevonden wordt in Mexico, zweer Michael zijn vader te vinden zodat hij hem de wind van voren kan geven. Buster is ervan overtuigd dat hij in Mexico is.

4. 4. Good Grief

Lucille huurt een premiejager in die George Senior moet vinden. Gob probeert een nieuwe goocheltruc te doen, Maeby probeert Lindsay en Ice aan elkaar te koppelen en Michael probeert George Michaels kapotte relatie te repareren.

5. 5. Sad Sack

George Senior is bang dat hij Lucille aan Oscar verliest. Gob motiveert Buster voor het leger terwijl Lindsay meer tijd met Maeby doorbrengt zodat ze dichter bij Steve Holt kan zijn.

6. 6. Afternoon Delight

Gob wordt belachelijk gemaakt op de kerstviering van de Bluth Company en dit leidt tot een massa-ontslag. Michael moet het bananenkraampje nieuw leven inblazen.

7. 7. Switch Hitter

Sitwell, het rivaliserende bedrijf van de Bluth Company huurt Gob in zodat ze kunnen scoren bij de honkbalwedstrijd tussen de bedrijven. Gob ziet een vaderfiguur in de directeur van Sitwell. Lindsay hallucineert nadat ze antidepressiva heeft genomen.

8. 8. Queen for a Day

Michael koopt een auto nadat hij een deel van zijn aandelen in de Bluth Company verkocht heeft. Lucille 2 keert terug en komt erachter dat Buster aan het daten is met Starla.

9. 9. Burning Love

Michael en zijn jeugdliefde Sally Sitwell worden herenigd, maar verschillende ouders proberen tussen hen in te komen. De twee Lucilles hebben iemand nodig die op hen biedt tijdens de vrijgezellenveiling nu Buster een relatie heeft.

10. 10. Ready, Aim, Marry Me

Nu het niet goed gaat met het bedrijf moet Michael zich tot familievriend 'oom' Jack Dorso wenden. Oom Jack wil echter iets terug voor zijn hulp.

11. 11. Out on a Limb

Net op het moment dat de relatie tussen Michael en Sally weer opbloeit, keert Maggie Lizer terug. Ze is negen maanden zwanger en Michael gaat er vanuit dat hij de vader is. George Michael probeert het uit te maken met Ann en Buster komt erachter dat hij naar Irak uitgezonden wordt.

12. 12. Hand to God

Michael probeert erachter te komen wie de vader van Maggie's kind is of dat het gewoon een van haar leugens is. Gob probeert uit te vinden of hij verantwoordelijk was voor Busters ongeluk.

13. 13. Motherboy XXX

Lucille ontvoert George Michael voor een dans tussen moeder en zoon, Buster leert te leven met een haak als hand en Gob wordt herenig met zijn vrouw. Tobias speelt George Senior in een film over de familie, waardoor Lindsay zich meer aangetrokken voelt tot Tobias.

14. 14. The Immaculate Election

George Michael doet mee aan een verkiezing, maar Gob verpest het allemaal. Buster heeft een affaire met Lupe. Buster wordt gezocht door Lindsay en Tobias probeert het modelhuis te verlaten. Hij ontwikkelt een nieuw personage als hij spijt krijgt van zijn beslissing.

15. 15. Sword of Destiny

Gob en Buster doen samen wat goocheltrucs, maar iemand wordt beledigd wanneer Tony Wonder, een concurrerend goochelaar, zich ontfermt over Gob en Buster. Ondertussen moet Michael wat werk uit handen geven wanneer hij in het ziekenhuis belandt. Lindsay leert George Michael autorijden.

16. 16. Meat the Veals

George Senior probeert een manier te vinden om bij een verjaardagsdiner voor Lucille aanwezig te zijn. Ondertussen beledigt Michael met opzet de vrome ouders van Ann. Tobias gaat te ver in de uitvoering van zijn 'Mrs. Featherbottom' personage.

17. 17. Spring Breakout

Gob zoekt de confrontatie met de man die de filmpjes bewerkte waar zijn mislukte goocheltrucs op te zien zijn. Michael misleidt Lucille waardoor ze naar een afkickkliniek gaat en probeert haar er daarna weer uit te krijgen nadat George Senior ontvoerd is.

18. 18. Righteous Brothers

Gob verbergt George Senior als er een loodgieter langskomt in het modelhuis. George Michael helpt Ann met haar protest tegen Maeby's nieuwe film.

avatar van Thomas83

Thomas83

De nieuwe running gags en personages zijn dit seizoen iets minder leuk, maar nog steeds een erg leuke serie, met ditmaal heel voorzichtig ook wat eerste sentiment. Vond vooral Afternoon Delight een geweldige aflevering. De slotaflevering is ook erg sterk. De climax waarnaar heel het seizoen werd opgebouwd. 3.5*.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ik vind niet elke verhaallijn even sterk, zoals met George sr op de zolder van de familiewoning, maar buiten dat is het een erg sterk tweede seizoen geworden. George Michael en Maeby blijven samen fijn ongemakkelijk, maar erg geestig. Maar het zijn toch wel de scènes met Tobias waar ik geregeld het meeste om moet gniffelen. Zijn Mrs. Doubtfire imitatie was zo slecht dat ik het heerlijk vond. En we eindigen met een fijne cliffhanger die zowel sympathiek als awkward genoemd mag worden. Heel sterk allemaal. Overigens ook best grappig om hier een hoop cameo's van acteurs uit andere sitcoms te ontdekken. Er lopen toch wel veel namen in rond die op dat moment of later heel erg bekend waren in tv-land.