ad
  • 8.081.986 stemmen

Penny Dreadful - Seizoen 1 (2014)

Show titel: Penny Dreadful

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: zondag 11 mei 2014

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Penny Dreadful

Afleveringen Seizoen 1 (2014)

1. 1. Night Work

Londen 1891. Terwijl de politie een reeks gruwelijke moorden onderzoekt, weten de voorname ontdekker Sir Malcolm Murray en de vreemde maar mooie Vanessa Ives dat er iets meer sinister aan de gang is. Op zoek naar een verloren iemand rekruteren ze de Amerikaanse scherpschutter Ethan Chandler en Dr. Victor Frankenstein om hen op hun reis te helpen.

2. 2. Seance

in de jacht op antwoorden wonen Vanessa en Sir Malcolm een feest bij in de woning van Egyptoloog Sir Ferdinand Lyle, waar ze de mysterieus mooie Dorian Gray ontmoeten. Het feest wordt echter minder aangenaam als bekend medium Madame Kali een seance start. Ondertussen maakt Ethan vriendschap met Brona Croft, een jonge Ierse immigrante.

3. 3. Resurrection

Dr. Frankenstein wordt geconfronteerd met de gevolgen van zijn verleden. Vanessa heeft een visioen van Mina, die haar, Sir Malcolm, Ethan en Sembene leidt naar een vreemde ontdekking in de Londense dierentuin.

4. 4. Demimonde

Vanessa's verliefdheid op Dorian Gray wordt steeds groter. Professor Abraham Van Helsing wordt aangesteld om met Dr. Frankenstein te werken. En Fenton haalt zijn meester naar Sir Malcolm's herenhuis.

5. 5. Closer Than Sisters

Vanessa herinnert zich haar verleden en de gebeurtenissen die uiteindelijk leiden naar Mina's verdwijning.

6. 6. What Death Can Join Together

Vanessa's nieuwste visioen leidt naar Sir Malcom, Ethan en Sembene om een schip met pest aan boord te onderzoeken in de zoektocht naar Mina. Ondertussen onthult Van Helsing aan Dr. Frankenstein meer details over het schepsel dat Mina heeft meegenomen. Verder maakt Vanessa's nacht met Dorian iets donkers in haar los.

7. 7. Possession

Sir Malcolm, Ethan en Sembene moeten omgaan met de afloop van Vanessa's passionele nacht met Dorian, waarin zij bezeten is van de demoon die hun achtervolgt en die verbindingen heeft met de Meester die Mina in bedwang heeft.

8. 8. Grand Guignol

Na een visioen van de Grand Guignol, gaan Vanessa, Sir Malcolm, Ethan, Dr. Frankenstein and Sembene op onderzoek in een leeg theater, waar ze met hun ergste nachtmerries geconfronteerd worden.

avatar van tattoobob_mm

tattoobob_mm

Geweldig leuke horror serie.....mooie locaties geweldige make up en tof acteerwerk.

Vooral Eva Green is fantastisch in deze serie.....dit seizoen is goed maar ook het tweede seizoen is leuk om te zien.

Als het goed is komt seizoen 3 in 2016 op Netflix dus ik wacht weer met spanning af

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

Vanessa Ives: Do you believe there is a demimonde, Mr. Chandler? A half world

between what we know and what we fear? A place in the shadows, rarely seen,

but deeply felt. Do you believe that?

Goede cast, sterke acteerprestaties, spannend & tegelijkertijd heel mysterieus.

Tevens worden de genres drama / horror op een hele fijne manier met elkaar

gecombineerd. 4 solide sterren van mijn kant voor 'Penny Dreadful - Seizoen 1'.

avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

Ik hoorde over deze serie via via en ik dacht.. Hey, Josh Hartnett leeft nog (dat vond ik altijd wel een aardige acteur zoals the faculty, pearl harbour en 40 days and 40 nights) Ook Eva Green en Timothy Dalton spelen er in plus het gaat over klassieke horror personages... Voor mij zijn dat allemaal pluspunten... Nou... seizoen 1 met moeite afgekeken... hoe langzaam kan een verhaal gaan en dan ook nog dat jankende monster van Frankenstein...Damn, steek 2 schroeven in je nek en wordt een beetje macho i.p.v. steeds te piepen hoe zielig die wel niet is.. Ook vond ik het horror/spanning gehalte erg tegenvallen.. Zat nou niet echt op het puntje van mijn stoel.. Sterker nog, na een paar eps lag ik meer op het puntje van mijn bed half te pitten.... Heb ook nog 2 eps van seizoen 2 gekeken maar toen was ik wel klaar... Selecteren en delete... Zonde

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Eerlijk gezegd vond ik het juist zeer goed dat deze serie na 3 seizoenen is gestopt (was het werkelijk de geldpot die leeg was?).

Het verhaal was klaar, de personages waren goed uitgewerkt en het hoogtepunt was bereikt! Wat een prestatie ! Nog meer Penny Dreadful verhaaltjes was, imho, rekken en uitmelken geweest. Kijk eens naar een Broadchurch, Orange is the New Black, Under the Dome, Modern Family.. Daar haakte ik af om de 'Too Much, Too Long', redenen.

Als ik met andere mensen praat over Penny Dreadful dan zeg ik altijd: "Geweldige serie !". Bij de hierboven genoemde zeg ik dan hetzelfde, alleen komt er een "Maar...." achter.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2017 stemmen

Mooie serie! Wat mij betreft de beste horror-serie van de laatste jaren (alhoewel horror niet constant de boventoon voert). Erg sfeervol en gebalanceerd (drama, liefde, dood). Leuk gedaan hoe ze verschillende iconen uit het verleden (zoals ook An American Werewolf in London) in een serie verwerkt hebben met andere aansprekende personages, en een eigen draai hebben gegeven aan de bekende verhalen van die figuren.

S2 en S3 bevallen me zelfs beter (4*); duisterder en met een prettige afwisseling van locatie. Enige nadeel vind ik dat dialogen soms té poëtisch gebracht worden (of beter gezegd: te langdurend), en dat het einde van S3 teleurstelt cq. snel afgehandeld wordt.

Verder heb ik genoten van Penny Dreadful, jammer dat het relatief niet breed bekend is. Althans, is m'n indruk. En ja Eva Green, wat een mooie, charismatische vrouw.

avatar van Lebarron

Lebarron

Een werkelijk briljante horrorserie met een topcast die bestaat uit o.a. Eva Green, Timothy Dalton en Wes Studi en aangevuld met goede bijrollen van o.a. Brian Cox en Gargamellook a like Alun Armstrong. Het speelt zich Victoriaanse tijd af wat natuurlijk al voor een mysterieuze setting zorgt en waardoor de characters in prachtige kleren lopen. Het speelt zich voornamelijk af in London maar ook o.a. Parijs en Amerika uit die tijd worden aangedaan. Vele bekende figuren uit beroemde horrorklassiekers komen voorbij zoals vampieren, weerwolven, Frankenstein, Dorian Grey en Dr Jekkyl and mr Hyde wat een beetje doet denken aan League of extraordinary gentlemen maar waar die film niet geslaagd was vind ik het hier wel werken. Ik ben geen horrorfan maar dit is veel meer dan alleen horror. De hoofdlijn gaat uiteraard over een strijd tegen de duistere krachten maar op de achtergrond speelt ook het tragische verhaal van het monster van Frankenstein en dat geeft deze horrorserie een extra dimensie.