Mijn Series +

Penny Dreadful - Seizoen 2 (2015)

Verenigde Staten / Ierland / Verenigd Koninkrijk
Drama / Horror

ontwikkeld door John Logan
met Timothy Dalton, Eva Green en Josh Hartnett

Enkele van de meest angstaanjagende figuren uit de literatuur, waaronder Dr. Frankenstein, Dorian Gray en andere iconen uit het boek Dracula, schuilen in de donkerste uithoeken van Londen tijdens de Victoriaanse periode. Penny Dreadful is een beangstigende psychologische thriller die deze oorspronkelijke klassieke horrorverhalen verweeft tot een nieuw volwassen dramaserie.

1. Fresh Hell
  8. Memento Mori
  9. And Hell Itself My Only Foe
  10. And They Were Enemies
avatar van tattoobob
Net als het eerste seizoen een heerlijke vervolg seizoen....fabelachtig,duister en leuke personages,eigenlijk doet dit seizoen niet onder voor het eerste.
The blood and gore en make up en dergelijke is weer van een hele hoge kwaliteit en dat vind ik een van de pluspunten van deze serie.

avatar van Richiedoom
Echt een fantastisch seizoen met als hoogtepunt voor mij aflevering 3. de flashback met de cutwife, zeer mooi samenspel tussen miss ives en haar. De ontknoping zie je uiteindelijk aankomen, maar dat maakte het niet minder indrukwekkend.. door naar seizoen 3 waar ik hele hoge veewachtingen van heb!

avatar van CorvisChristi
Prachtige serie en wat is aflevering 3 inderdaad ijzersterk.
Eva Green schittert als Vanessa Ives en het is zonder twijfel één van haar sterkste rollen ooit. Alleen al om haar hier te zien spelen maakt deze serie de moeite waard.

avatar van Lennonlover
Wat een fantastische serie. Dialogen ijzersterk. Personages subliem uitgediept en de interactie geeft vonken. Vooral die laatste scène tussen Clare en Ives in de catacomben: wauw. Een van de mooiste stukjes tv die ik de laatste maanden gezien heb.
Daarenboven is het verhaal sterk, soms langzaam wel, boeit het constant en blijft het je verassen.
seizoen 2 nog beter dan het eerste. Doet het beste verhopen voor seizoen 3.

avatar van Esteban
Zo mogelijk nog een tikkeltje beter dan het eerste seizoen. Dezelfde kwaliteiten, geen twijfel. Benieuwd of het derde seizoen dit niveau kan volhouden ...

avatar van daan258
Ben bij episode 7 en tot nu toe is ook dit seizoen heel vermakelijk. Misschien (tot nu toe) zelfs ietsjes leuker dan het vorige seizoen. Maar nog 4 episode's te gaan dus we zullen zien.

avatar van daan258
Geweldig 2e seizoen die zelfs het vorige seizoen overtreft.
Vanaf de eerste episode zit je gelijk weer met volle aandacht te kijken.
Het verhaal en sfeer bij dit seizoen vond ik persoonlijk een stuk gaver als zijn voorganger.Het is vooral een heel stuk duisterder en wist me toch net wat meer te boeien. De personages worden meer uitgewerkt en je krijgt bij iedereen veel meer achtergrond verhaal wat onwijs tof was om te zien.
Het is vooral bij dit seizoen dat ik echt een super grote fan ben geworden van Eva Green. Wat weet zij hier toch zo geweldig te acteren.
De finale was ook mooi om te zien en ben ook gelijk zeer benieuwd hoe het volgende seizoen zal verlopen.

Voor dit 2e seizoen een 4,0*

avatar van tommykonijn
Toen eind oktober Once Upon a Time voor mij voorlopig ten einde kwam, vond ik dat dusdanig jammer dat ik niet meteen iets compleet anders wilde als volgende serie. Penny Dreadful was een logische keuze. Beide series verschillen als dag en nacht en hebben verschillende doelgroepen, maar ze hebben ook een aantal zaken gemeen. In beide series worden personages uit bekende verhalen in een nieuwe context geplaatst. Victor Frankenstein loopt nota bene in beide series rond.

Seizoen 2 pakt de draad op waar seizoen 1 stopt. De sfeer is nog wat grimmiger en de uitdaging waar de groep mee te maken krijgt, lijkt zo mogelijk nog moeilijker dan het voorgaande dat ze doorstaan hebben. Eva Green zet wederom een fantastische performance neer als Vanessa Ives, en met name zij is er verantwoordelijk voor dat ik blijf kijken. Aflevering 3, die helemaal om Vanessa draait, behoort inderdaad tot de beste afleveringen die ik gezien heb van deze serie, maar ook de twee laatste afleveringen van dit seizoen mogen er zijn. De climax is er eentje waar je naar uitkijkt en één die bovendien de hooggespannen verwachtingen grotendeels weet waar te maken. Qua aankleding doet deze serie sowieso echt niks fout: grime, decors, kostuums; alles is tot in de puntjes verzorgd.

En toch zijn er ook een aantal zaken die me minder goed bevallen. Vanessa is een interessant en goed uitgewerkt personage, maar alle andere personages hangen er soms maar wat bij. Met name het sub-plot omtrent Dorian Gray, Frankenstein, Lily en John Clare voelde enigszins overbodig aan. Hierdoor vond ik het tempo soms aan de trage kant, met als gevolg dat het niveau tussen de afleveringen verschilt. De afsluitende aflevering is, zoals ik hierboven al vermeld, de moeite waard, maar toch stond ik er enigszins van te kijken hoe snel Vanessa met de duivel afrekent. De uitwerking is prima, maar het had best wat spectaculairder of uitgebreider gemogen.

Al met al kan ik zeggen dat ik overwegend onder de indruk ben van een aantal aspecten van Penny Dreadful. Ondanks dat niet elke aflevering even goed bevalt, blijf ik toch altijd nieuwsgierig naar hoe het verhaal daarna verder gaat. Nu ieder personage zijn eigen weg gaat, ben ik benieuwd hoe seizoen 3 eruit komt te zien. Dit seizoen krijgt van mijn dezelfde beoordeling als het eerste.