Mijn Series +

Wallander - Seizoen 3 (2012)

Verenigd Koninkrijk / Zweden / Verenigde Staten / Duitsland
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Kenneth Branagh, Rebecca Eaton en Anni Faurbye Fernandez
met Kenneth Branagh, Sarah Smart en Richard McCabe

Centraal staat de existentialistische Kurt Wallander, een Zweedse politie-inspecteur die werkt in de stad Ystad. Hier werkt hij samen met zijn team om samen een schokkend golf moorden te onderzoeken. Persoonlijk maakt hij veel mee; zo leeft hij gescheiden van zijn vrouw en heeft hij een moeilijke verhouding met zijn dochter Linda en zijn vader Povel, die in een afgelegen huis woont met zijn nieuwe vriendin Gertrude.

1. An Event in Autumn
  2. The Dogs of Riga
  3. Before the Frost
avatar van hoffhaan
Goede serie. Verveeld nog steeds niet. De ene aflevering is soms beter als de andere, 3.5

avatar van nlkink
Aflevering 1 is best wel speciaal want gebaseerd op een kort verhaal dat jaren geleden alleen in boekvorm in Nederland is verschenen als gratis geschenk in het kader van 'De Week Van Het Spannende Boek'. Dat was een tamelijk dun boekje maar dat is uiteindelijk nog heel leuk aangedikt tot een fatsoenlijke aflevering.