Mijn Series +

Western / Drama
Miniserie, 384 minuten

ontwikkeld door Suzanne De Passe en William D. Wittliff
met Robert Duvall, Tommy Lee Jones en Danny Glover

Augustus McRea en Woodrow F. Call, voormalige Texas Rangers, zijn partners en vrienden die samen vele gevaarlijke avonturen hebben beleefd. Gus is een romanticus, een rancher tegen wil en dank die weet hoe hij met vrouwen moet omgaan zonder er problemen mee te krijgen. Call is een gedreven, veeleisende man, een natuurlijk leider die geen enkel geduld kan opbrengen voor zwakheid. Hij is geobsedeerd door de droom ver weg een ranch op te zetten. De twee mannen verschillen als dag en nacht, maar beiden zijn doorzetters die weten dat ze op elkaar kunnen rekenen. Gus wordt meegezogen in Call's droom, en in hun kielzog verzamelt zich een bonte stoet cowboys, landverhuizers en verkenners.

1. Leaving
  2. On the Trail
  3. The Plains
  4. Return
avatar van brawljeff
Wat is dit goed zeg! Ik had deze miniserie al jaren op blu-ray liggen, maar nooit echt tijd en zin in gehad. Deze serie heeft alles wat een western moet hebben: unieke personages, wat shootouts hier en daar, maar vooral de rustige dialogen en prachtige beelden van het Wilde Westen. Het verhaal wist mij van het begin tot het einde te boeien.

avatar van ZAP!
Klinkt goed, en ik ben niet eens fan van westerns. Maar Robert Duvall en TL Jones - niet de minsten!

avatar van nlkink
Inderdaad heel goed. Jaren geleden voor € 1,- gekocht (doosje en hoes ontbraken). Hoesje binnengehaald en doosje gescoord en voila. Fascinerendebserie van begin tot eind. Ook de diverse vervolgen mogen er zijn.