• 8.985.334 stemmen

Genre: Western / Drama

Ontwikkeld door: William D. Wittliff en Suzanne de Passe

Met: Robert Duvall, Tommy Lee Jones en Danny Glover

Datum van release: zondag 5 februari 1989

Eerst uitgezonden op: CBS (Verenigde Staten)

Plot Lonesome Dove

Augustus McRea en Woodrow F. Call, voormalige Texas Rangers, zijn partners en vrienden die samen vele gevaarlijke avonturen hebben beleefd. Gus is een romanticus, een rancher tegen wil en dank die weet hoe hij met vrouwen moet omgaan zonder er problemen mee te krijgen. Call is een gedreven, veeleisende man, een natuurlijk leider die geen enkel geduld kan opbrengen voor zwakheid. Hij is geobsedeerd door de droom ver weg een ranch op te zetten. De twee mannen verschillen als dag en nacht, maar beiden zijn doorzetters die weten dat ze op elkaar kunnen rekenen. Gus wordt meegezogen in Call's droom, en in hun kielzog verzamelt zich een bonte stoet cowboys, landverhuizers en verkenners.

1. 1. Leaving

5 februari 1989 (1 uur en 36 minuten)

Twee voormalige Texas Rangers, Augustus 'Gus' McCrae en Woodrow F. Call, hebben niet heel veel te doen. Wanneer hun oude vrienden Jake Spoon en Joshua Deets langskomen, besluiten ze vee naar Montana te drijven. McCrae ziet het niet zitten, maar toch vertrekken de mannen. Al snel komen ze vee tegen dat gestolen is door een Mexicaanse bandiet.

2. 2. On the Trail

6 februari 1989 (1 uur en 36 minuten)

Woodrow en Gus zijn hun kok kwijtgeraakt en ze gaan op zoek naar eten. Jake Spoon laat Loretta eventjes achter om te gaan gokken. Een dodelijke achtervolging over de uitgestrekte landen zorgt ervoor dat Gus het op moet nemen tegen de sadistische voortvluchtige Blue Duck.

3. 3. The Plains

7 februari 1989 (1 uur en 36 minuten)

Gus en Lorena keren terug naar de groep om het vee te drijven. Elmira vertrekt richting Ogallala, maar July zit haar dicht op de hielen. Jake begint een nieuwe zakelijke relatie, maar dit pakt heel anders uit dan hij voor ogen had.

4. 4. Return

8 februari 1989 (1 uur en 36 minuten)

De mannen zijn nog steeds onderweg, maar ze kampen met een groot probleem: de komende honderd kilometer zullen ze het zonder water moeten doen. Joshua Deets komt een groep indianen tegen, maar dit loopt slecht af. Call komt ergens achter waardoor hij terug naar Texas moet.

Augustus "Gus" McCrae

Roscoe Brown

July Johnson

Dish Boggett

Pea Eye Parker

Wat is dit goed zeg! Ik had deze miniserie al jaren op blu-ray liggen, maar nooit echt tijd en zin in gehad. Deze serie heeft alles wat een western moet hebben: unieke personages, wat shootouts hier en daar, maar vooral de rustige dialogen en prachtige beelden van het Wilde Westen. Het verhaal wist mij van het begin tot het einde te boeien.

Klinkt goed, en ik ben niet eens fan van westerns. Maar Robert Duvall en TL Jones - niet de minsten!

avatar van nlkink

nlkink

Inderdaad heel goed. Jaren geleden voor € 1,- gekocht (doosje en hoes ontbraken). Hoesje binnengehaald en doosje gescoord en voila. Fascinerendebserie van begin tot eind. Ook de diverse vervolgen mogen er zijn.

avatar van mister blonde

mister blonde

Meer dan prima miniserie. Had op zeker een stem van Brix verwacht. Nooit gezien?

avatar van shrink

shrink

• 1977 berichten

Zeer goede serie. Gebeurd voldoende en is verrassend in plotwendingen. Pas bij het laatste deel herkende ik Tommy Lee Jones haha

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Onvoorstelbaar zeg, Lonesome Dove, een western serie uit 1989 en die heb ik nog nooit gezien. Sterker nog, ik had er ook nog nooit van gehoord volgens mij. Maar gelukkig heb ik deze serie van 4 afleveringen net gevonden en ga die morgen eens lekker op m'n gemak bekijken. Want als ik de score zo zie, is het geen verkeerde serie. Maar met die cast kan dat ook bijna niet. Echt, wat een schitterende cast. Dat ik dit nog nooit eerder tegenkwam. Maar ik ben zo blij als een kind dat ik weer een goeie western serie gevonden heb die ik kan gaan kijken. Ruim 6 uur, dat word genieten want zulke lange films/series vind ik ideaal. Het kan voor mij niet lang genoeg zijn. Heel veel zin in en ben benieuwd wat ik er van zal vinden na het weekend.