Mijn Series +

Ray Donovan - Seizoen 1 (2013)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Ann Biderman
met Liev Schreiber, Jon Voight en Paula Malcomson

Ray Donovan is professionele 'fixer' voor de rijke en bekende mensen in LA. Hij kan er voor zorgen dat elk probleem verdwijnt, behalve de problemen die worden veroorzaakt door zijn eigen familie.

1. The Bag or the Bat
  10. Fite Nite
  11. Bucky Fuckin' Dent
  12. Same Exactly
avatar van brawljeff
Enorm enthousiast over het eerste seizoen. De setting doet me denken aan de serie Entourage en aan Grand Theft Auto. Mooi geschreven en sterk geacteerd door Schreiber, Woods en vooral Voight. Spanning is er ook voldoende. Wat ik minder vond was de drama rondom Ray zijn gezin: het was gewoon teveel. Ik hoef niet te zien wat die kinderen op school uitspoken.

Zojuist ook begonnen aan seizoen 2. Zo te zien blijven ze dit niveau (gelukkig) behouden.

Top serie waar eigenlijk alles in zit, voor ieder wat wils.

jakkepoes
Heb seizoen 1 gezien. Was zeer goed. James Woods en John Voight zijn sterk in de bijrollen. Het ingestudeerde Amerikaanse accent van (de oorspronkelijk Ierse)) mevrouw Donovan is wat mij betreft het enige minpuntje.