Mijn Series +

The Sinner - Seizoen 1 (2017)

Thriller

ontwikkeld door Derek Simonds
met Jessica Biel, Bill Pullman en Christopher Abbott

The Sinner is een anthologieserie waarin rechercheur Harry Ambrose elk seizoen op zoek gaat naar de waarheid achter een moord. De vraag is hierbij niet wie het heeft gedaan of wat er gebeurd is, maar waarom de dader tot zijn of haar acties gekomen is.

1. Part I
  6. Part VI
  7. Part VII
  8. Part VIII

larsk0 schreef:
Het hele plot slaat nergens op door dit. Wanneer je de kijker op een verkeerde been wil krijgen, moet het wel kloppen. Niet iets vertellen wat achteraf nergens op slaat, ja zo kan ik het ook.
Ja, eens.

avatar van Bottleneck
horizons schreef:
Het is nog erger dan dat...

Ja inderdaad, en had ongeveer hetzelfde als wat larsk0 aangeeft.

Wat mij dwarszat tijdens de finale - echt typisch filmisch / boekmateriaal: dat de vader van Frankie gerust een crime scene 'opruimt' en een negentienjarige meid mede laat begraven, maar niet in staat is haar zus het zwijgen op te leggen (verbeeld met een heel kort fragment), of door iemand anders, en zo elk spoor voor eeuwig kan uitwissen. In plaats daarvan neemt hij haar mee naar - notabene - z'n eigen huis met alle risico's van dien en drogeert haar een paar maanden in de hoop dat ze alles vergeet. Wát een moeite is dat, en opnieuw zoveel risico. En dat ook met goedkeuring van z'n vrouw...?.

Dat haalt voor mij de hele plot in één keer onderuit, waar het nou net om draait hier. Jammer van die ontknoping, want voor de rest vind ik het een goede serie. Het mysterie wordt fijn opgebouwd, soms sfeervolle beelden en camerawerk bij de Beverwijck-villa en Pullman zie ik graag aan het werk sinds Lost Highway.

Moet zeggen dat ik er moeilijk in kwam, omdat de serie vanaf het begin af aan al inzet op het oproepen van medelijden met een vrouw die iemand vanuit het niets doodsteekt. Vond het een onwennig begin, maar vanaf het vinden van de schoolbus raakt het in een lekkere versnelling en sfeer.

Kortom een matig begin en einde, maar een sterk middenstuk. Trouwens, een erg lekker en passend nummertje, die 'ene track'. ?

Deze serie wordt overal op het internet gedoodverfd als the next best thing, maar dat was niet wat ik zag. Wat ik zag was een goede serie die me met momenten wist mee te slepen. Er zitten enkele gaten in het verhaal en ook wat nutteloze dingen zoals de relatieproblemen van de rechercheur en de seksuele ontwikkeling van beide zussen. Ook werd het nooit echt duidelijk hoe JD in een rolstoel terecht kwam. Voor de rest mag dit seizoen er wel zijn.

avatar van thomzi50
Aardige serie, lekker toegankelijk en vol cliffhangers - in zekere zin gewoon een langgerekte thriller die lekker is volgepompt met raadsels. Het soort serie, kortom, dat je in een paar dagen geheel kijkt, al sluit ik me aan bij veel van de kanttekeningen die hierboven worden geplaatst: de plot vertoont enkele merkwaardige gaten en hangt als je er goed over nadenkt toch van de nodige onwaarschijnlijkheden aan elkaar. Daarnaast speelt lang niet elke acteur even overtuigend, ik weet ook nog steeds niet wat ik van Biel vind hier; Pullman is hoe dan ook sterk, hij draagt het geheel, zijn personage slaat precies de goede toon aan.

Teejey
Een boeiende serie die nergens in uitblinkt maar die je wel zo af hebt gekeken.

Een verhaal in een prima tempo met goed opgebouwde leads die weinig verklappen, dit houdt het onvoorspelbaar en spannend

Ja, Jessica Biel speelt goed, maar dat doen ze allemaal in The Sinner. Fijn eens geen negatieve uitzondering te hebben. Voor mij is er een makkelijk te noemen uitblinker: Bill Pullman als Harry Ambrose, wat een geweldig karakter.

De setting in een zonnig rustig gebied in New York is best fijn. Vond het haast iets Mexicaans/Spaans ogen bij vlagen. De soundtrack is interessant, af en toe fijne elektronische muziek maar ook het rocknummer dat een behoorlijke rol heeft in het verhaal is lekker en is effectief gebruikt met de beelden.

avatar van daan258
Een goede Netflix original.

Een serie die je letterlijk elke aflevering met een heerlijke cliffhanger laat zitten waardoor je maar blijft en blijft kijken. Vanaf de erg sterke 1e episode tot de laatste was het heel erg genieten. De spanning is goed aanwezig en vooral lekker mysterieus. Het acteerwerk is behoorlijk goed, met name Jessica Biel en vooral de voor mij onbekende Bill Pullman had een erg mooie rol.
Het verhaal is ook goed uitgewerkt en heerlijk van genoten.

Al met al een hele mooie serie.

Een dikke 3,5*

avatar van 3 2 1 cut
Dramaserie The Sinner krijgt tweede seizoen

avatar van thomzi50
Zolang Bill Pullman er maar in zit.

avatar van 3 2 1 cut
thomzi50 schreef:
Zolang Bill Pullman er maar in zit.

Zeker weten:

Dramaserie The Sinner krijgt tweede seizoen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Dat zag je ook aankomen natuurlijk !

avatar van mcdaktari
Ik heb seizoen 2 net gezien en die vond ik best wel goed, niet verwacht eerlijk gezegd. Maar ik hoor dat seizoen 1 beter is dan dit 2e. Helaas staat het eerste seizoen niet meer op Netflix maar heb het toch nog binnen kunnen halen, dus vanavond beginnen met seizoen 1. Heel veel zin in.

avatar van Thomas83
De Nederlandse Netflix? Voor mij staat seizoen 1 er nog steeds op.

Ben ik de enige die vond dat Bill Pullman precies altijd een beetje lacht? Dat irriteerde mij toch wel een beetje...

avatar van mcdaktari
Thomas83 schreef:
De Nederlandse Netflix? Voor mij staat seizoen 1 er nog steeds op.

Ja idd, ik had niet goed gekeken. Seizoen staat er zeker nog op ja. Heb alleen de eerste afl. nog maar gezien, maar kan nog niet zeggen dat het beter is.

avatar van DjFrankie
8 afleveringen over 1 zaak, die super veel geld kost. Dat terzijde. Is wel een serie die boeit en waar je steeds verder in gezogen wordt. En het einde helemaal correct.

avatar van james_cameron
Spannende, zeer meeslepende serie over een mysterieuze moord, begaan door brave huisvrouw Jessica Biel. Wanneer rechercheur Harry Ambrose (een geweldige Bill Pullman) de zaak nader onderzoekt komen er bizarre dingen aan het licht. De plot steekt vernuftig in elkaar en blijft tot de laatste seconde boeien, maar wat dit doet uitsteken boven het maaiveld is de genuanceerde, ongemakkelijke rol van Pullman. Hij zet zijn kwetsbare, getroubleerde personage hier op prachtige wijze neer.

avatar van Chelsea94
Belachelijke hoge score hier. Deze serie was zo vreselijk saai dat er bijna geen doorkomen aan was.

avatar van Dorstigjimmyke
Chelsea94 schreef:

Maar om dan gewoon 0,5 te geven vind ik belachelijk. Je gaat me toch niet wijsmaken dat er niks goed is aan deze serie.

Chelsea94 schreef:

Die Score is gewoon de mening van de andere kijkers, het merendeel was er dus erg geintrigeerd door, dat je de mening niet deelt,dat kan altijd en das helemaal niet erg.

maar om daar een 0,5 voor te geven en er bij te zetten dat de overige stemmers een belachelijke score hebben ingevoerd. Is toch wel een beetje onrespectvol.