ad
  • 8.081.792 stemmen

The Sinner - Seizoen 1 (2017)

Show titel: The Sinner

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: woensdag 2 augustus 2017

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

The Sinner

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

1. 1. Part I

Een doodnormale huisvrouw steekt een strandbezoeker dood, wat leidt naar een onderzoek en een enorme chaos in een klein dorpje creëert. Kan rechercheur Harry Ambrose het motief van de vrouw achterhalen?

2. 2. Part II

Cora probeert Harry Ambrose's onderzoek dwars te zitten. Mason heeft moeite om de geheimen uit het verleden van Cora te accepteren.

3. 3. Part III

Rechercheur Harry Ambrose graaft een onthullend geheim uit Cora haar verleden op, wat de richting van het onderzoek drastisch verandert. Mason neemt het heft in eigen handen.

4. 4. Part IV

Met Harry Ambrose zijn hulp probeert Cora de ontbrekende herinneringen uit haar verleden weer boven water te krijgen. Ambrose komt op deze manier bij een nieuwe verdachte uit.

5. 5. Part V

In het bos wordt een lichaam gevonden. Dit leidt tot alleen maar meer vragen bij rechercheur Harry Ambrose, maar ook bij de rest van het dorp.

6. 6. Part VI

Rechercheur Harry Ambrose begint te twijfelen over wat hij nu moet gaan doen. Cora probeert hem ervan te overtuigen om een risico voor de zaak te nemen.

7. 7. Part VII

Cora keert terug naar het verleden en herinnert zich eindelijk de bewuste nacht. Harry Ambrose denkt de zaak nu eindelijk te kunnen afronden.

8. 8. Part VIII

In de seizoensfinale staat het lot van Cora op het spel.

avatar van René._mm

René._mm

larsk0 schreef:

Het hele plot slaat nergens op door dit. Wanneer je de kijker op een verkeerde been wil krijgen, moet het wel kloppen. Niet iets vertellen wat achteraf nergens op slaat, ja zo kan ik het ook.
Ja, eens.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2017 stemmen

horizons schreef:

Het is nog erger dan dat...

Ja inderdaad, en had ongeveer hetzelfde als wat larsk0 aangeeft.

Wat mij dwarszat tijdens de finale - echt typisch filmisch / boekmateriaal: dat de vader van Frankie gerust een crime scene 'opruimt' en een negentienjarige meid mede laat begraven, maar niet in staat is haar zus het zwijgen op te leggen (verbeeld met een heel kort fragment), of door iemand anders, en zo elk spoor voor eeuwig kan uitwissen. In plaats daarvan neemt hij haar mee naar - notabene - z'n eigen huis met alle risico's van dien en drogeert haar een paar maanden in de hoop dat ze alles vergeet. Wát een moeite is dat, en opnieuw zoveel risico. En dat ook met goedkeuring van z'n vrouw...?.

Dat haalt voor mij de hele plot in één keer onderuit, waar het nou net om draait hier. Jammer van die ontknoping, want voor de rest vind ik het een goede serie. Het mysterie wordt fijn opgebouwd, soms sfeervolle beelden en camerawerk bij de Beverwijck-villa en Pullman zie ik graag aan het werk sinds Lost Highway.

Moet zeggen dat ik er moeilijk in kwam, omdat de serie vanaf het begin af aan al inzet op het oproepen van medelijden met een vrouw die iemand vanuit het niets doodsteekt. Vond het een onwennig begin, maar vanaf het vinden van de schoolbus raakt het in een lekkere versnelling en sfeer.

Kortom een matig begin en einde, maar een sterk middenstuk. Trouwens, een erg lekker en passend nummertje, die 'ene track'. ?

Deze serie wordt overal op het internet gedoodverfd als the next best thing, maar dat was niet wat ik zag. Wat ik zag was een goede serie die me met momenten wist mee te slepen. Er zitten enkele gaten in het verhaal en ook wat nutteloze dingen zoals de relatieproblemen van de rechercheur en de seksuele ontwikkeling van beide zussen. Ook werd het nooit echt duidelijk hoe JD in een rolstoel terecht kwam. Voor de rest mag dit seizoen er wel zijn.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1925 berichten

Aardige serie, lekker toegankelijk en vol cliffhangers - in zekere zin gewoon een langgerekte thriller die lekker is volgepompt met raadsels. Het soort serie, kortom, dat je in een paar dagen geheel kijkt, al sluit ik me aan bij veel van de kanttekeningen die hierboven worden geplaatst: de plot vertoont enkele merkwaardige gaten en hangt als je er goed over nadenkt toch van de nodige onwaarschijnlijkheden aan elkaar. Daarnaast speelt lang niet elke acteur even overtuigend, ik weet ook nog steeds niet wat ik van Biel vind hier; Pullman is hoe dan ook sterk, hij draagt het geheel, zijn personage slaat precies de goede toon aan.

avatar van Teejey_mm

Teejey_mm

Een boeiende serie die nergens in uitblinkt maar die je wel zo af hebt gekeken.

Een verhaal in een prima tempo met goed opgebouwde leads die weinig verklappen, dit houdt het onvoorspelbaar en spannend

Ja, Jessica Biel speelt goed, maar dat doen ze allemaal in The Sinner. Fijn eens geen negatieve uitzondering te hebben. Voor mij is er een makkelijk te noemen uitblinker: Bill Pullman als Harry Ambrose, wat een geweldig karakter.

De setting in een zonnig rustig gebied in New York is best fijn. Vond het haast iets Mexicaans/Spaans ogen bij vlagen. De soundtrack is interessant, af en toe fijne elektronische muziek maar ook het rocknummer dat een behoorlijke rol heeft in het verhaal is lekker en is effectief gebruikt met de beelden.

avatar van Daan258

Daan258

Een goede Netflix original.

Een serie die je letterlijk elke aflevering met een heerlijke cliffhanger laat zitten waardoor je maar blijft en blijft kijken. Vanaf de erg sterke 1e episode tot de laatste was het heel erg genieten. De spanning is goed aanwezig en vooral lekker mysterieus. Het acteerwerk is behoorlijk goed, met name Jessica Biel en vooral de voor mij onbekende Bill Pullman had een erg mooie rol.

Het verhaal is ook goed uitgewerkt en heerlijk van genoten.

Al met al een hele mooie serie.

Een dikke 3,5*

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Dramaserie The Sinner krijgt tweede seizoen

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1925 berichten

Zolang Bill Pullman er maar in zit.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

thomzi50 schreef:

Zolang Bill Pullman er maar in zit.

Zeker weten:

Dramaserie The Sinner krijgt tweede seizoen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Dat zag je ook aankomen natuurlijk !

avatar van horizons

horizons

• 1949 stemmen

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik heb seizoen 2 net gezien en die vond ik best wel goed, niet verwacht eerlijk gezegd. Maar ik hoor dat seizoen 1 beter is dan dit 2e. Helaas staat het eerste seizoen niet meer op Netflix maar heb het toch nog binnen kunnen halen, dus vanavond beginnen met seizoen 1. Heel veel zin in.

avatar van Thomas83

Thomas83

De Nederlandse Netflix? Voor mij staat seizoen 1 er nog steeds op.

lenzareli

Ben ik de enige die vond dat Bill Pullman precies altijd een beetje lacht? Dat irriteerde mij toch wel een beetje...

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Thomas83 schreef:

De Nederlandse Netflix? Voor mij staat seizoen 1 er nog steeds op.

Ja idd, ik had niet goed gekeken. Seizoen staat er zeker nog op ja. Heb alleen de eerste afl. nog maar gezien, maar kan nog niet zeggen dat het beter is.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

8 afleveringen over 1 zaak, die super veel geld kost. Dat terzijde. Is wel een serie die boeit en waar je steeds verder in gezogen wordt. En het einde helemaal correct.

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Spannende, zeer meeslepende serie over een mysterieuze moord, begaan door brave huisvrouw Jessica Biel. Wanneer rechercheur Harry Ambrose (een geweldige Bill Pullman) de zaak nader onderzoekt komen er bizarre dingen aan het licht. De plot steekt vernuftig in elkaar en blijft tot de laatste seconde boeien, maar wat dit doet uitsteken boven het maaiveld is de genuanceerde, ongemakkelijke rol van Pullman. Hij zet zijn kwetsbare, getroubleerde personage hier op prachtige wijze neer.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Belachelijke hoge score hier. Deze serie was zo vreselijk saai dat er bijna geen doorkomen aan was.

avatar van NRT

NRT

Chelsea94 schreef:

Maar om dan gewoon 0,5 te geven vind ik belachelijk. Je gaat me toch niet wijsmaken dat er niks goed is aan deze serie.

avatar van hilversum3_mm

hilversum3_mm

Chelsea94 schreef:

Die Score is gewoon de mening van de andere kijkers, het merendeel was er dus erg geintrigeerd door, dat je de mening niet deelt,dat kan altijd en das helemaal niet erg.

maar om daar een 0,5 voor te geven en er bij te zetten dat de overige stemmers een belachelijke score hebben ingevoerd. Is toch wel een beetje onrespectvol.

avatar van pocalan

pocalan

Persoonlijk vind ik het een vrij saaie serie. Ik heb inmiddels 6 afleveringen gezien. Het acteerwerk is goed dus daar ligt het niet aan. Maar het verhaal wekt mijn interesse niet. Is het nog de moeite waard om verder te kijken als het grootste gedeelte van het eerste seizoen mij niet kan bekoren?