Mijn Series +

The Sinner - Seizoen 1 (2017)

Thriller

ontwikkeld door Derek Simonds
met Jessica Biel, Bill Pullman en Christopher Abbott

The Sinner is een anthologieserie waarin rechercheur Harry Ambrose elk seizoen op zoek gaat naar de waarheid achter een moord. De vraag is hierbij niet wie het heeft gedaan of wat er gebeurd is, maar waarom de dader tot zijn of haar acties gekomen is.

1. Part I
  6. Part VI
  7. Part VII
  8. Part VIII

avatar van brawljeff
De eerste aflevering is blijkbaar zo luguber, dat veel kijkers halverwege zijn afgehaakt. Nu ben ik eigenlijk wel erg benieuwd naar deze serie..

Bron

+ Jessica Biehl (en Bill Pulman)...

Bron

Om deze reden is het een must-see voor mij...
...plus Biel is het kijken ook waard.

avatar van tattoobob
Hele sterke eerste aflevering....wauw!!!
In ben gelijk instant fan van deze serie

avatar van brawljeff
Goed om te horen tattoobob. Komend weekend ook een poging wagen.

avatar van tattoobob
Zeker doen......ik ben hier heel positief over.

avatar van daan258
Ben ook gelijk wel benieuwd, vooral na jou bericht tattoobob.
Jessica Biel vind ik sowieso altijd een erg leuke actrice.

avatar van brawljeff
Eerste twee afleveringen gezien en ik baal dat de rest nog niet beschikbaar is. Heerlijke detectiveserie die je het liefst in één zit afkijkt. Jessica Biel speelt zeer goed, maar Bill Pullman blijft ook zeker niet onopgemerkt. Het zijn stuk voor stuk driedimensionale personages. Overigens vond ik de zogenaamde 'lugubere' strandscène wel wat meevallen. Het is sowieso geen serie die op dit soort scènes teert. Tot nu toe een grote aanrader!

avatar van joshua1988
nu tot afl. 4 gekomen en kan niet wachten tot de rest. Deze serie heeft alles wat een serie moet hebben, voortreffelijke cast, heerlijk en spannend script en ook een beetje huiver.

avatar van brawljeff
tattoobobjoshua1988 volgen jullie de serie nog? Ik ben inmiddels bij aflevering 6 en vind het nog steeds steengoed. Vooral Detective Ambrose is een tof personage. Ben wel benieuwd hoe ze hier meerdere seizoenen van gaan maken. Het voelt voor mij alsof ze al bijna bij een einde zijn.

brawljeff schreef:

Ja ik zit er helemaal in hoor.
Aflevering 7 was helemaal top.....ik heb nu een idee waar het heen gaat maar het blijft gokken.
Topserie.

avatar van jacobine_rodijk
brawljeff schreef:

Het is een mini-serie, of "gelimiteerde serie" als ie in America gepromoot wordt. Aflevering acht is de laatste.

avatar van brawljeff
jacobine_rodijk bron? Ik lees juist overal dat het nog niet zeker is of er een tweede seizoen komt. Nergens dat het om een mini-serie gaat.

avatar van Miszmi
brawljeff schreef:

An eight episode close-ended series. Ook Wikipedia heeft het over een 'Limited Series'. Aangezien USA Network de officiële zender is, denk ik dat we mogen concluderen dat er inderdaad geen seizoen 2 komt.

avatar van brawljeff
Ja dat lijkt me inderdaad een goede bron dan. Dit verhaal moeten ze niet teveel rekken. Het is natuurlijk wel zo dat er meer mini-series zijn die uiteindelijk een tweede seizoen krijgen/kregen, zoals bijvoorbeeld Taboo en The Night Manager. Gaan het zien.

Wat een goede serie zeg! In EEN ruk zeven delen gezien,nu is het met ongeduld wachten op de laatste.
De eerste aflevering trekt je gelijk mee,luguber vond ik het niet,maar ik had wel een flink WTF moment!
Jessica Biel speelt hier de rol van haar leven, naar mijn mening.
Pfff kan niet wachten,en zou echt balen als een stekker als hier geen tweede seizoen in zou zitten!

Knaller van een thriller-serie! Je bent direct vanaf de eerste aflevering aan de buis gekluisterd en dat is lang geleden dat dit bij mij gebeurde. Je wilt alleen maar weten hoe het nu precies zit. De serie zit erg ingenieus in elkaar en daarnaast is het acteerwerk ook van een zeer sterk niveau. Heb ook erg genoten van Pullman, hij zet een hele sterke rol hier neer, maar Biel steelt de show. Wat laat zij haar kwetsbare kanten zien als actrice, zowel fysiek als emotioneel. Erg knap gedaan. Ik snap het hoge cijfer hier op deze site en iedereen die het horen wil zal ik de serie aanraden. 4,5 *

avatar van brawljeff
Wat een fantastische serie! Dit kwam voor mij twee maanden geleden echt uit het niets. Na iedere aflevering wilde ik gelijk weer verder kijken. Het is allemaal erg realistisch geschreven en je vraagt je constant af waarom het hoofdpersonage een bepaald iets heeft gedaan in de eerste aflevering. Ik twijfel nog steeds of dit een mini-serie is of dat er een vervolg gaat komen. Het einde was wat mij betreft mooi afgerond, maar er zou altijd nog een nieuwe zaak van Detective Ambrose kunnen komen.

Jessica Biel is een actrice waar ik eigenlijk vrij weinig mee had. Ik kende haar van naam en gezicht, had wel een aantal films van haar gezien, maar nooit echt indruk gemaakt. Hier speelt ze echt steengoed. Nergens over the top. Hetzelfde geldt voor Bill Pullman: ik kende hem wel uit een aantal films (Indepencence Day uiteraard), maar hij heeft nooit indruk gemaakt. Hier speelt hij een heel sympathiek en interessant personage. De overige acteurs spelen ook zeer goed, zelfs Cooper uit Eurotrip

Tot nu toe mijn favoriete nieuwe serie van dit jaar.

avatar van renzoroy
Miszmi schreef:

Ja dat is/was ook het geval bij x-files seizoen 10, twin peaks the return, big little lies en marvel's the defenders. X-files komt nu een seizoen 11 en voor big little lies zijn ze ineens ook met een 2e seizoen bezig. Zal mij niks verbazen als er dadelijk ook nog een 4e seizoen Twin peaks en een 2e seizoen defenders komt, wegens het succes

avatar van brawljeff
Volgens deze website is de serie in ieder geval nog niet gestopt of verlengd:

As of October 17, 2017, The Sinner has not been cancelled or renewed for a second season. Stay tuned for further updates.

Het zal mij benieuwen...

Vanaf 7 november op Netflix te zien

avatar van Robbie.T.
Thanks voor de tip brawljeff, die gaat vrijwel direct bovenaan mijn 'nog te kijken lijst'.

Alle reacties hier hebben me nieuwsgierig gemaakt.
Werkelijk geen een negatieve kritiek, dat zie je niet vaak.
Nog een weekje geduld voor mij.

avatar van brawljeff
Bijzonder dat ze dit in Nederland een "Netflix Original" mogen noemen.

avatar van Robbie.T.
Ja inderdaad brawljeff, dat heb ik al bij meerdere series geplaatst. Zo wordt ook bijna iedereen BBC serie als 'Netflix Original' aangekondigd op Netflix. Snap er niets van. Zouden ze de rechten gewoon volledig overkopen ofzo?

Ik ben wel blij dat The Sinner nu op Netflix staat; gezien alle reacties en beoordelingen hierboven moet dit geweldig zijn.

avatar van brawljeff
Robbie.T. in de mail van Netflix stond wel dat het daar exclusief te zien is in Nederland.

avatar van Kasparovski
Sterke serie met een eigenzinnige invalshoek. Niet het ‘wie’ maar het ‘waarom’ als centrale vraagstelling in een detectiveserie. Eigenlijk raar dat hier niet vaker gebruik van wordt gemaakt zou je bijna zeggen. Het werkt hier ech goed. Een intrigerende zoektocht naar de psyche van de hoofdpersonage door steeds verder in haar verleden te duiken. Prima uitgewerkte karakters ook. Dat deze serie zo overdreven luguber zou zijn vind ik eigenlijk wel meevallen. De heftigste gebeurtenis staat al in de beschrijving vermeld. Laat je hierdoor vooral niet afschrikken

Goeie serie met een goed en onderhoudend verhaal. Op het begin wordt echter wel de suggestie gewekt dat er veel meer aan de hand is en ook de huwelijksproblemen van de rechercheur voegen uiteindelijk weinig toe. Met gemak 3.5 sterren.

avatar van Nicolage Rico

Bron

Ga die bron niet lezen vanwege kans op spoilers, maar de 1e aflevering valt echt reuze mee. Of tegen, als je houdt van lugubere scènes.

avatar van renzoroy
brawljeff schreef:
Bijzonder dat ze dit in Nederland een "Netflix Original" mogen noemen.

Ja Netflix heeft dan het wereldwijde exclusieve streaming recht van die "originals". Maar het zijn eigenlijk series van The CW, Fox, BBC, Syfy. etc. etc.) Ik vind dat ook een beetje raar.

Heb hier een lijst met de "echte" originals. (heb alleen niet alle niet engelstalige series er in staan )