Mijn Series +

The Sinner - Seizoen 1 (2017)

Thriller

ontwikkeld door Derek Simonds
met Jessica Biel, Bill Pullman en Christopher Abbott

The Sinner is een anthologieserie waarin rechercheur Harry Ambrose elk seizoen op zoek gaat naar de waarheid achter een moord. De vraag is hierbij niet wie het heeft gedaan of wat er gebeurd is, maar waarom de dader tot zijn of haar acties gekomen is.

1. Part I
  6. Part VI
  7. Part VII
  8. Part VIII

avatar van Kasparovski
Dat is een verwijzing naar ieder zijn eigen -als vijfde opgeslagen- lijst renzoroy, werkt niet zoals bedoeld denk ik

Deze werkt wel: https://www.tvmeter.nl/user/475/list/5

Kasparovski schreef:

Deze werkt wel: https://www.tvmeter.nl/user/475/list/5

Oh haha, ja die is beter. thanx

avatar van MinoltaMan
Een beetje tegen onze verwachtingen in, maar dit is echte topklasse!!

Het verhaal zit uitstekend in elkaar en wordt subliem neergezet!

Een verademing als je net bij wat andere series afgehaakt was uit verveling....

avatar van TheMatrix
Beklemmend sfeertje, op een gegeven wordt het zo raar dat ik er mijn vraagtekens bij heb. Die rare relatie met het zusje vond ik eigenlijk het schokkendste, vraag me af waarom en of dat nou zo moest, vooral wat er later gebeurde. Iew. Toen heb ik de serie maar afgezet en niet verder gekeken.

TheMatrix schreef:

Tsja, dat soort heftige dingen gebeuren helaas nou eenmaal ook in het echte leven, dus ja dat moest helaas zo. Het leven is nou eenmaal niet alleen maar rozengeur en maneschijn... Zouden ook saaie series zijn als er nooit wat ernstigs in zou gebeuren, maar misschien kan je voortaan beter naar het veilige my little pony of the care bears kijken. Daar gebeurd nooit wat schokkends

avatar van DionneDarko
Waarom dat gebeurde? Dat zusje had niemand anders. Het was niet echt iets van klassieke incest meer dat ze haar zus wilde zijn en zich wilde voelen zoals zij zich voelde. Daarop meeliften. Het was nooit zo gegaan als ze niet zo ziek en geïsoleerd had geweest van de hele wereld. Het was wel schokkend maar idd dat soort dingen gebeuren nu eenmaal weleens.

Zonde dat je gelijk bent afgehaakt...

avatar van horizons
Best sterke serie. Mooie opbouw, sfeer zit goed in elkaar. Acteren is goed. Maar oh oh wat jammer van dat ietwat te grote plothole.
Maar zeker aan te raden!

avatar van DionneDarko
Ja dat vond ik ook jammer idd. Hoe kan het zijn dat die ouders nooit naar hun zieke dochter gezocht hebben? Ze had medicijnen die ze strict moest gebruiken. Dan licht je toch direct de politie in?

Dat werd uitgelegd met "We hoorden jullie praten over vertrek dus daar gingen we maar van uit"

Wat inderdaad nogal kort door de bocht is.

TheMatrix schreef:

Ik zou niet aan Game of Thrones beginnen..

DionneDarko schreef:

René. schreef:

Wat inderdaad nogal kort door de bocht is.

Het is nog erger dan dat...
Het gedeelte over "we hoorden jullie praten over je vertrek..." hield nog best stand. Maarrrrr.... dan wordt Cora teruggevonden, dus een zusje keert terug. En dan gaan ze niet navragen waar Phoebe is gebleven? Niemand? Ouders niet.
En dan... Cora komt bij haar ouders en die zeggen dan "Je zusje is een maand nadat jij verdween overleden". Dat houd ook geen stand! Hoezo die maand verschil aanhouden??
En Cora gaat dan niet vragen waar ze begraven is...?

Erg jammer in een voor de rest wel goede serie.

avatar van DionneDarko
Ja exact dit (ik was te lui om dat er nog bij te tikken) klopte gewoon niet nee.

Hadden ze makkelijk kunnen fixen met wat moeite lijkt me.

horizons schreef:

Het is nog erger dan dat...
En Cora gaat dan niet vragen waar ze begraven is...?

Erg jammer in een voor de rest wel goede serie.
Nu je het zegt.. Dat is waar ook ja. Zonde.

avatar van Thomas83
Wat een serie zeg. The Sinner weet echt de spanningsboog tot het einde (of bijna het einde) enorm hoog te houden. Ik zal niet zo snel zo'n serie in een ruk uitkijken, maar hier had ik het makkelijk gekund. Uiteindelijk is het vooral een verdomd duistere en tragische serie over schadelijke relaties, waarvan met name die tussen de twee zussen er uitspringt. Vooral aflevering zeven is super spannend, ondragelijk bijna, en dan nog weet het niet teleur te stellen met de ontknoping. Ik vond het echt schokkend.

Naast het verhaal van Cora vond ik het ook mooi hoe na acht afleveringen het persoonlijke verhaal van Ambrose geleidelijk boven komt drijven. Ik vond het eigenlijk best een openbaring, die scène waarin hij in gesprek met Cora hint naar misbruik in zijn verleden. Voor mij kwam dat eigenlijk wel als een verrassing, terwijl het heel logisch is. Maar ik was gedurende de serie bijna alleen maar aan het speculeren over Cora's verhaal.

Naast de uitblinkende Biel is Bill Pullman overigens ook een heel belangrijke reden waardoor de serie zo leuk en meeslepend is. Zonde dat ik hem maar in heel weinig heb gezien eigenlijk. Hij heeft dat sympathieke charisma dat een David Duchovny ook heeft. Die plothole stoort me trouwens totaal niet. 4.0*.

avatar van Robbie.T.
Vandaag afgekeken en eens met zowel de loftuitingen en kritiekpunten die genoemd zijn door anderen. Voor mij waren de eerste zes afleveringen werkelijk geweldig; het kon nog alle kanten opgaan. Ik zat al klaar voor een onwaarschijnlijk goede finale een Cora die misschien alles bij elkaar gelogen zou hebben en 'gewoon gek' zou zijn, een diepe duik in het overduidelijk gitzwarte leven van Ambrose...., helaas bleef dat uit en eindigde de laatste afleveringen meer in een soort 'who done it', wel een uitstekende variant daarop, maar toch ik had echt hoge hoop op 'the next big thing' met deze show. Dat was het niet, maar ontzettend goed was het zeker wel. Biel en Pullman stelen de show.

avatar van daan258

Gaat hier een 2e seizoen van komen?

Gezien het feit dat Ambrose ook nog iets duisters te verwerken heeft uit zijn verleden (ik vermoed ook het verband met zijn twee zwarte gepijnigde nagels) weet ik dat wel bijna zeker... Ik hoop wel dat Jessica Biel ook dan weer mee doet. Wat een klassieke schoonheid.

Hè, heerlijk dit..

avatar van Robbie.T.
Gaat hier een 2e seizoen van komen?

Onduidelijk op dit moment. Ze denken erover na, maar verder dan dat zijn ze nog niet. Biel geeft zelf aan dat ze zelfs nog twijfelen of ze Cora uit een mogelijk tweede seizoen laten omdat haar rol uitgespeeld is. Voorlopig hoeven we dus in ieder geval nog geen tweede seizoen te verwachten.

Jessica Biel on ‘The Sinner’s’ Surprise Success and Season 2 Plans – Variety

Gaat hier een 2e seizoen van komen?

The Sinner is een limited serie, dus dat betekent in 1e instantie dat er geen 2e seizoen van gaat komen. Aan de andere kant, Big Little Lies was ook een limited serie en daar komt nu (nog niet officieel) wel een 2e seizoen van. Maar het staat inderdaad voorlopig nog niet op de planning.

avatar van daan258
Heb de serie nog niet bekeken maar ik moet hier dan toch snel aan gaan beginnen, aangezien ik uit jullie berichten haal dat het wel een afgerond verhaal is.

Wat een heerlijke serie.

Enige 'teleurstelling' is dat ik naar het einde toe een wel een iets grotere doofpot had verwacht.

Wat stom. De serie is helemaal afgerond.

avatar van horizons
Eens. Tweede seizoen zit ik echt niet op te wachten.

René. schreef:
Wat stom. De serie is helemaal afgerond.

horizons schreef:
Eens. Tweede seizoen zit ik echt niet op te wachten.

Niet helemaal mee eens. Als je kijkt naar de scenes met de inspecteur Henry Ambrose en zijn fixatie met zijn twee zwarte nagels en de band die er met het verleden wordt gelegd gaan we, imho, nog naar het verleden van Ambrose kijken. Hij had niet voor niks een fixatie/connectie met Cora.

3 2 1 cut schreef:

Ja, het was duidelijk dat hij zelf het een en ander meegemaakt heeft en daar zijn fixatie vandaan kwam. Dat werd ook duidelijk uit dat gesprek dat hij met het hoofdpersonage had, toen ze in de auto zaten.

Daarnaast werd het duidelijk uit die relatie die hij met die vrouw had, waarin hij graag vernederd werd.

Maar dat is dus duidelijk, dus dat hoeft van mij niet verder onderzocht te worden in een 2e seizoen.

avatar van horizons
Idem. Is ook niet interessant genoeg in concept.

avatar van 3 2 1 cut
Natuurlijk is dat een kwestie van smaak. En men kan alle kanten op als men wil maar ik ben er best wel benieuwd naar. Het personage van Harry Ambrose vond ik sterk neergezet en intrigerend. Daarbij is het natuurlijk hypothetisch gesteld. Maar misschien gaat jullie voorkeur meer uit naar Jessica Biel .

avatar van larsk0
Ik begrijp echt, maar dan ook echt helemaal niets van deze hoge score. Het is dankzij deze score dat ik het afgekeken heb om te kijken of er nog een verklaring komt voor deze hoge score. Ten eerste is Biel echt een hele matige actrice, en gewoon slecht gecast,. Het verhaal heeft echt enorme gaten. Het plot is echt te debiel voor woorden. De agent die er wat rare seksuele voorkeuren op nahoudt is schokkeren om te schokkeren en voegt gewoon niks aan het verhaal toe, totaal overbodig. Het schokkeer ook niet, is meer een beetje sneu. Die rare seksuele spanning tussen die twee zussen was ook gewoon raar en puur voor schokeffect, van kijk ons eventjes over het randje gaan... oeh fout hè. Wanneer je in een verhaal iets totaal niet ziet aankomen, doe je het goed. Maar als je dat niet ziet aankomen omdat je verteld wordt dat er iets is gebeurt en achteraf is het opeens helemaal anders zonder verklaring, dan slaat het gewoon nergens op. Er werd ons verteld dat het zusje was overleden een maand nadat Biel was vertrokken voor twee maanden. En dan opeens is het zusje degene die dood in het woud lag. Hoe dan? Niet als vermist opgegeven ooit? Hoe weten ze dat ze dood is? Waarom is dat niet nagetrokken? Biel is nooit eventjes het graf gaan bezoeken? Ja wat nou??? Het hele plot draait hierom, en het slaat gewoon nergens op.
En dan een politie commissaris of zo die die baan toch gekregen heeft omdat ze wat kan lijkt me? Maar wanneer het bewijs in haar gezicht gesmeten wordt dat er toch echt iets niet klopt, dan wuift ze het eventjes weg als onzin, dat slaat gewoon nergens op...hou toch is op met die onzin!!!!!
Ik voel mij dan echt in de maling genomen dat ik al die afleveringen heb gekeken. Het plot is nog het meest stompzinnige van allemaal. Een keurige familie besluit een meisje op te sluiten, haar vol met heroine te spuiten, opdat zij zou vergeten wat er met haar zusje gebeurt was. Wat verdorie ook nog gewoon een ongeluk was.. dat meisje is een natuurlijke dood gestorven, ja ze was ziek, ja ze had drugs genomen,maar uit eigen wil. Nee de oplossing was dit, volgooien met drug.
Meestal ben ik het wel eens met de scores hier, maar deze score is echt belachelijk. Twee puntjes voor Bill Pullman, een degelijke acteur.

avatar van larsk0
René. schreef:
Nu je het zegt.. Dat is waar ook ja. Zonde.
Het hele plot slaat nergens op door dit. Wanneer je de kijker op een verkeerde been wil krijgen, moet het wel kloppen. Niet iets vertellen wat achteraf nergens op slaat, ja zo kan ik het ook.