Mijn Series +

The Sinner - Seizoen 3 (2020)

Thriller

ontwikkeld door Derek Simonds
met Bill Pullman, Matt Bomer en Chris Messina

The Sinner is een anthologieserie waarin rechercheur Harry Ambrose elk seizoen op zoek gaat naar de waarheid achter een moord. De vraag is hierbij niet wie het heeft gedaan of wat er gebeurd is, maar waarom de dader tot zijn of haar acties gekomen is.

1. Part I
  6. Part VI
  7. Part VII
  8. Part VIII

avatar van filmobsessie
hey gaaf nieuw seizoen Sinner, zin in!

avatar van Bottleneck
Jep ik ook, hopelijk komt het weer snel op Netflix.

avatar van daan258
Hoop dat ie wel wat sterke zal zijn dan seizoen 2.
Ben benieuwd!

avatar van peterjames777
Een heel stuk minder dan seizoen 1 en 2. Een interessant uitgangspunt en een boeiende performance van Matt Bomer maar het is niet genoeg. Te weinig verhaal en te traag om 8 afleveringen te boeien.

avatar van james_cameron
Derde en helaas minste seizoen tot nu toe, met een onnodig opgerekt plot en te weinig spanning en mysterie. Jammer, want de verhaallijn is op zich best interessant en er wordt goed spel geleverd, vooral door de mij grotendeels onbekende Matt Bomer. Bill Pullman is ook ditmaal goed op dreef, al weet ook zijn personage dit keer minder te boeien. Al met al had dit waarschijnlijk beter gewerkt als film.

avatar van Mrs Bruce Willis
Vanaf vandaag op nf.

avatar van starsailor
Wat mij betreft gewoon weer een topseizoen. Vanaf de eerste aflevering al meteen het verhaal ingezogen. Het slot van de laatste aflevering echter viel mij wat tegen.

avatar van Boyski84
Wat een ontzettende tegenvaller dit weer zeg. Na een fantastisch deel 1 gezien te hebben, met veel complotten en mysterie, was ik zo enthousiast voor deel 2, dat mijn verwachtingen misschien te hoog waren. Deel 2 viel mij dus ook vies tegen. Maaaaaar er kwam een deel 3. Hier ben ik een stuk neutraler ingestapt. Geen hoge verwachtingen, maar was gewoon benieuwd.

Na 10 minuten werd ik er meteen weer ingezogen! Spannend, mysterieus, creepy...wat is hier aan de hand? Ik werd weer enthousiast, wilde weer verder kijken. Maar na aflevering 2 werd alles al duidelijk, de mysterie patsboem verdwenen...spanning weg. Alle linkjes die nog niet verbonden waren, werden haarfijn in beeld gebracht.

En toch denk ik weer? Maar er moet ergens nog een complot zijn...de regisseur moet nog ergens een konijn uit de hoge hoed toveren, de kijker op het verkeerde been zetten....maar niks is minder waar. 6 afleveringen kabbelt deze serie nog verder terwijl alles al duidelijk is. De regisseur probeert hier en daar het nog wel spannend te maken, maar voor mij was het allang natte pap. Er had hier zoveel meer ingezeten, want de cast was goed en ook prima acteerwerk. Maar helaas....als seizoen 4 er komt, dan laat ik hem schieten. Helaas

avatar van jarno1975
jarno1975 (crew)
Deel 1 was top, deel 2 erg goed maar dit derde seizoen kon me een stuk minder boeien. Bill Pullman is weer uitstekend en ook de andere acteurs zetten een prima rol weg, maar het is de verhaallijn die me deze keer niet echt kon boeien. Ook de spanning is een stuk minder als bij de eerste 2 seizoenen. Keek hier best naar uit maar uiteindelijk best wel een tegenvaller helaas.
Krappe 3 sterren.

Geweldig seizoen. Niet je stereotype crimeserie. Boyski84 geeft hierboven aan dat de spanning weg is na aflevering 2. Maar volgens mij gaat deze serie primair niet om wie het doet. Het om de waarom van het verhaal, en wat de diepgaande achtergrond van dat persoon is. Dat is wat je in aflevering 3 tot 6 ziet.

Het wordt inderdaad langzaam verteld, dat is een smaak ding en heeft ook te maken met wat je verwachtingen zijn.

Het beviel mij erg goed, omdat de meeste crimeseries eenzelfde format gebruiken en The Sinner dat anders aanpakt, hier ligt de nadruk op meer psychologische diepgang.

Nu maar wachten op seizoen 4..

avatar van Mrs Bruce Willis
Ondanks dat ik mij hier enorm op heb verheugd kruipt de serie voor mijn gevoel..
Pak nu af en toe een aflevering, en dan heb ik weer genoeg 'moeilijke blikken' 'flashbacks' ' trage gesprekken'..
Sympathie voor Jamie is er ook gewoon niet..
Pullman is gewoon goed, altijd.

Ben nu bij ep 5.

Het eerste seizoen was zo ijzersterk, snap ook wel dat ze dat slecht kunnen evenaren, maar dit voelt meer als een ' we-moeten-een-seizoen-maken-anders-spelen-we-niet-meer-mee"..

avatar van TorresII
Het is hierboven al vaker gezegd: seizoen 1 was top! Seizoen 2 wat minder, en dit siezoen 3 weer wat minder. Niet dat het daarmee slecht is! Heb me wel vermaakt, 1e en 2e episodes goed, daarna weet je wel hoe het in elkaar steekt. Toch bleef ik kijken. Maar het moet gezegd: aan Bill Pullman ligt het niet: hij speelt de rol van inspector Harry Ambrose weer fenomenaal. Slotsom: hopelijk gaat het niveau weer omhoog met seizoen 4.

Eerste 5 afleveringen veel belovend , daarna zwakt het af jammer.