Mijn Series +

Scrubs - Seizoen 9 (2009-2010)

Drama / Komedie

ontwikkeld door Bill Lawrence
met Donald Faison, John C. McGinley en Eliza Coupe

John "J.D." Dorian is net begonnen als medisch assistent in het ziekenhuis Sacred Heart. We volgen zijn carrière door zijn ogen.. en fantasieën. Hij wordt vergezeld door zijn maatje en assistent chirurgie Chris Turk en de gedreven Elliot Read, medisch assistent. Deze groentjes worden in de gaten gehouden door directeur Bob Kelso, de sarcastische Dokter Perry Cox, verpleegkundige Carla Espinosa en de schoonmaker.

1. Our First Day of School
  11. Our Dear Leaders
  12. Our Driving Issues
  13. Our Thanks
avatar van Robbie.T.
Werkelijk afschuwelijk einde voor een toch wel zeer sterke sitcom die acht seizoenen lang heeft weten te boeien. De komst van de nieuwe personages in dit nieuwe seizoen zijn een gigantische 'groeps-miscast en wekken voornamelijk irritatie op. Zach Braff stopte na zes afleveringen met dit seizoen en dat is meer dan begrijpelijk. Turk, J.D., Elliot, Ted, Kelso, Janitor en met name dokter Cox zullen voornamelijk herinnerd worden door hun ijzersterke optredens in de vorige seizoenen. Laten we seizoen 9 maar gewoon snel vergeten.

avatar van The Oceanic Six
Dit slotseizoen is een behoorlijke smet op een jarenlang fantastische serie waar je lief en leed deelde met een hele likable cast en waar behoorlijk vaak wat te lachen viel door de vele absurde situaties. Seizoen 1-7 was van hoog niveau, seizoen 8 kende door diverse toevoegingen van nieuwe castleden al een minder (maar nog steeds goed te doen) niveau, maar seizoen 9 zakt echt keihard door de ondergrens heen. Dat dit er nog kwam was er ook nergens voor nodig, aangezien seizoen 8 al een behoorlijke seriefinale kende. Het gros van de cast had er ook al geen zin meer in, waardoor we slechts J.D., Turk en Dr. Cox nog geregeld zien. Andere castleden doen nog af en toe kort mee en een paar zelfs helemaal al niet meer. Ook is Sacred Heart Hospital er niet meer, waardoor dit hele seizoen gewoon niet meer als Scrubs aan voelt. De nieuwe cast is irritant, de verhaallijnen stellen niks voor en de emotionel touch die de eerste jaren van Scrubs zo goed maakten ontbreekt volledig. Door hun gewijzigde rollen is de onderlinge verhouding ook totaal anders, zoals tussen J.D. en Dr. Cox.
Nee, dit is gewoon flut. Snel vergeten en gewoon weer herinneren hoe leuk Scrubs tot aan dit was. Eigenlijk moet je dit seizoen gewoon volledig vergeten.