Mijn Series +

Scrubs - Seizoen 8 (2009)

Drama / Komedie

ontwikkeld door Bill Lawrence
met Zach Braff, Donald Faison en Sarah Chalke

John "J.D." Dorian is net begonnen als medisch assistent in het ziekenhuis Sacred Heart. We volgen zijn carrière door zijn ogen.. en fantasieën. Hij wordt vergezeld door zijn maatje en assistent chirurgie Chris Turk en de gedreven Elliot Read, medisch assistent. Deze groentjes worden in de gaten gehouden door directeur Bob Kelso, de sarcastische Dokter Perry Cox, verpleegkundige Carla Espinosa en de schoonmaker.

1. My Jerks
  17. My Chief Concern
  18. My Finale: Part 1
  19. My Finale: Part 2
avatar van The Oceanic Six
Scrubs was echt jarenlang op een heel constant en goed niveau een geweldige komedieserie over het leven van een groep vrienden in het ziekenhuis. Niet voor niets hebben seizoen 1 tot 6 bij mij ook allen 4 sterren gekregen. Daarna werd het al ietsjes minder en die neerwaartse lijn zet dit achtste seizoen helaas door. Dit ligt niet aan de oude cast, want zij doen het nog prima, maar het is juist dat er een nieuwe cast bij is geplaatst die én niet leuk is én veel te veel screentijd heeft. Dit zal gedaan zijn omdat de oude cast er langzaam klaar mee was, maar jammer is het wel. Het zorgt er ook voor dat er in diverse afleveringen niet eens iedereen van de oude groep te zien valt. Ook weten ze verhaaltechnisch met een aantal personages niet veel meer te doen. Carla krijgt nog een tweede kind, Dr. Kelso is weg bij het ziekenhuis en zit de hele dag muffins te eten. Het is een beetje teleurstellend allemaal. De echt scherp geschreven verhaallijnen zijn schaars en ook emotioneel pakt dit seizoen me een stuk minder.

Gelukkig is de finale wel weer heel behoorlijk en precies in de stijl van de reeks. Niet te klef, personages zijn ook nog steeds zichzelf (Dr. Cox die J.D. die vertrekt geen gedag wil zeggen, maar dit per ongeluk wel met mooie woorden doet als hij achter hem staat) maar de boodschap is wel duidelijk. Het was een goed slot geweest, al is het wat flauw dat ze J.D. bij het ziekenhuis laten vertrekken. Het had ook gewoon mogen eindigen op een minder pijnlijke wijze. Wel bestaat er nog een negende seizoen, die uiteindelijk na twijfels er toch kwam, maar wat van laag niveau is en tevens Scrubs onwaardig. Toch overheerst wel vooral dat Scrubs een geweldige serie was, die alleen een tikje te lang door is gegaan.