• 8.482.698 stemmen

Release datum: 2 oktober 2001

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Scrubs

John "J.D." Dorian is net begonnen als medisch assistent in het ziekenhuis Sacred Heart. We volgen zijn carrière door zijn ogen.. en fantasieën. Hij wordt vergezeld door zijn maatje en assistent chirurgie Chris Turk en de gedreven Elliot Read, medisch assistent. Deze groentjes worden in de gaten gehouden door directeur Bob Kelso, de sarcastische Dokter Perry Cox, verpleegkundige Carla Espinosa en de schoonmaker.

Social Media

Seizoenen

Komt er een Scrubs seizoen 10?

Acteurs en Actrices

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

• 1971 berichten
maandag 20 augustus 2018
Scrubs seizoen 1 Bijzonder vermakelijk door de werkelijk fantastische chemie tussen de diverse personages. J.D. is een sympathieke, maar ook interessante hoofdpersoon die vooral met Turk, Elliot en de geniale dr. Cox (om zijn botheid moet ik zo vaak lachen) heerlijke dialogen heeft. De humor is scherp en verrassend, mede ook door de fantasieën in zijn hoofd, die ik overigens ook soms een beetje storend vond. Buiten dat weet de serie ook geregeld de gevoelige snaar te raken met emotionele momenten zoals de serieuze ziekenhuis-perikelen. Dan is de muziek ook meteen op z'n best.

avatar van Black Math

Black Math

zondag 27 oktober 2019
Scrubs seizoen 1 Ook voor mij jeugdsentiment. Scrubs heeft alles wat een serie leuk kan maken. Een sympathieke hoofdpersoon die erg grappige dagdromen heeft, een aantal excentrieke maar erg grappige bijpersonages (met name Dr. Cox en de Janitor) en een setting in de vorm van een ziekenhuis die een onophoudelijke bron is voor leuke en/of interessante situaties, waardoor de serie nooit in de fout valt dat het op een gegeven moment alleen maar om de relaties gaat.

De serie heeft natuurlijk ook serieuze momenten, maar in tegenstelling tot de meeste andere ziekenhuisseries die ik ken is dit natuurlijk een komedie. En toch, als ik aan mensen die daadwerkelijk in een ziekenhuis werken vraag wat ze van deze serie vinden is het antwoord unaniem: de meest realistische ziekenhuisserie als het gaat om het uitbeelden van de verhoudingen tussen chirurgen, dokters, verpleegsters en de leiding. Toch best ironisch, gezien het serieuze karakter van de andere series.

In ieder geval is dit eerste seizoen erg vermakelijk. Sommige karakters hebben hun hoogtepunt nog niet bereikt (zoals de Janitor), maar desondanks zijn er nauwelijks zwakke momenten aan te wijzen. 3,5*.
avatar van Robbie.T.

Robbie.T.

donderdag 3 augustus 2017
Scrubs seizoen 9 Werkelijk afschuwelijk einde voor een toch wel zeer sterke sitcom die acht seizoenen lang heeft weten te boeien. De komst van de nieuwe personages in dit nieuwe seizoen zijn een gigantische 'groeps-miscast en wekken voornamelijk irritatie op. Zach Braff stopte na zes afleveringen met dit seizoen en dat is meer dan begrijpelijk. Turk, J.D., Elliot, Ted, Kelso, Janitor en met name dokter Cox zullen voornamelijk herinnerd worden door hun ijzersterke optredens in de vorige seizoenen. Laten we seizoen 9 maar gewoon snel vergeten.
avatar van Robbie.T.

Robbie.T.