Mijn Series +

Billions - Seizoen 2 (2017)

ontwikkeld door Brian Koppelman, David Levien en Andrew Ross Sorkin
met Paul Giamatti, Damian Lewis en Maggie Siff

Billions is een complex drama over de politieke en juridische problemen die komen kijken in de financiële wereld van New York. De sluwe advocaat Chuck Rhoades en de briljante en ambitieuze hedgefondseigenaar Bobby 'Axe' Axelrod gaan de strijd met elkaar aan. De inzet gaat om miljarden en beiden zullen al hun macht en netwerken moeten inschakelen om als winnaar de eindstreep te halen.

1. Risk Management
  10. With or Without You
  11. Golden Frog Time
  12. Ball in Hand
Kos
Haha. net vol verbazing episode 11 zitten kijken. Ge-wel-dig.

Dit neemt soms echt Shakespearesque vormen aan qua drama.

Kos
Mooie opmaat naar seizoen 3. Fijn seizoen was het weer!

avatar van Blair Waldorf
Fantastische serie op alle fronten, intelligent, verontrustend en briljant gemaakt. Kom op met dat derde seizoen. Meer Wendy, Taylor en Bobby.

Kos
Seizoen 3 vandaag begonnen!

Seizoen 1 was al sterk, maar dit seizoen is zowaar nog beter. Daarnaast zitten er enkele buitengewoon goede afleveringen tussen met als uitschieter Golden Frog Time. Een script waar je een film van zo kunnen maken maar dan in één afleverig gestopt, met dus een enorm tempo.
De serie moet je niet te serieus nemen maar het script is, hoe onwaarschijnlijk soms ook, ontzettend vlot en scherp en de karakters zijn geweldig. Giamatti en Lewis zijn aan elkaar gewaagd en leveren fantastisch werk. Wat hun karakters zo interessant maakt is het spelen met goed en slecht, en bevinden zich in een grijs gebied waar de scriptschrijvers zich lekker in uitleven. De bijrollen, Siff en Akerman voorop, zijn daarnaast ook erg sterk.

Het wordt absoluut met veel flair gebracht, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van de kwaliteit. Soms gewoon iets te gladjes en te Hollywood.