Mijn Series +

Billions - Seizoen 1 (2016)

ontwikkeld door Brian Koppelman, David Levien en Andrew Ross Sorkin
met Paul Giamatti, Damian Lewis en Maggie Siff

Billions is een complex drama over de politieke en juridische problemen die komen kijken in de financiële wereld van New York. De sluwe advocaat Chuck Rhoades en de briljante en ambitieuze hedgefondseigenaar Bobby 'Axe' Axelrod gaan de strijd met elkaar aan. De inzet gaat om miljarden en beiden zullen al hun macht en netwerken moeten inschakelen om als winnaar de eindstreep te halen.

1. Pilot
  2. Naming Rights
  3. YumTime
  4. Short Squeeze
  5. The Good Life
  6. The Deal
  7. The Punch
  8. Boasts and Rails
  9. Where the F*Ck Is Donnie?
  10. Quality of Life
  11. Magical Thinking
  12. The Conversation
avatar van Seam
Hier ben ik heel erg benieuwd naar, Giamatti en Lewis stellen nooit teleur en kiezen ook altijd interessante projecten uit.

FRIPI
Niks aan. Saai en vooral pro us zoals house of cards. Een serie waar je echt van moet houden.

FRIPI schreef:

En dat op basis van één aflevering die trouwens de eerste aflevering van de serie is?

L'enfantTerrible schreef:

Yep.

Het niveau van de cast is niet zo bijzonder en het kon mij totaal niet boeien. Damian Lewis vond ik ook al geen sterke acteur in Homeland.

Ik kijk veel series maar zodra nieuwe series vanaf het begin matig overkomen kijk ik gewoon niet verder. Deze stem is alleen voor aflevering 1.

Kos
Hoe kun je hier nu 2 sterren voor geven als er 2 afleveringen geweest zijn??

enfin, best aardige serie die lekker wegkijkt.
Vind alleen Damien Lewis als harde New Yorker met dito accent een beetje ehm.. aparte keuze..

avatar van Seam
Waarom vind je de serie zo pro us FRIPI? En hoe kun je Damian Lewis nou matig vinden

FRIPI
Mensen moeten niet zo huilen. Als ik vijf sterren had gegeven had niemand wat gezegd en als ik geen bericht had geschreven ook niet.

Seam schreef:

Misschien onvoorstelbaar maar ik vond hem ook al niet geweldig in Homeland.

Als Paul Giamatti voor zijn acteerwerk in dit seizoen geen Emmy verdient, dan weet ik het ook niet meer.

Kos
Uitermate fijne serie. Mag hopen dat hier een vervolg op komt.

Ik was een beetje bang aanvankelijk voor dat suffe Sm gedoe maar dat bleek gelukkig mee te vallen.

Giamatti en Lewis zijn goed aan elkaar gewaagd als de alpha-males en Maggie Siff is een verademing.

Seizoen 2 is begonnen!

Ik had eigenlijk een andere verwachting bij deze serie, dacht dat het meer inhoudelijk in zou gaan op de wereld van finance (en overheid). Maar de nadruk ligt meer op de psychologie en moraal van het type mensen in die sectoren. Geen slecht idee op zich, maar het vliegt soms wel iets te populair uit de bocht. Niettemin benieuwd naar volgend seizoen, kijkt lekker weg verder. Giamatti is bij vlagen echt in topvorm.