• 8.985.476 stemmen

Billions - Seizoen 6 (2022)

Show titel: Billions

Ontwikkeld door: Brian Koppelman, David Levien en Andrew Ross Sorkin

Met: Damian Lewis, Paul Giamatti en Maggie Siff

Datum van release: zondag 23 januari 2022

Eerst uitgezonden op: Showtime (Verenigde Staten)

• Ziggo Bekijk seizoen 6 via Ziggo

Plot Billions

Billions is een complex drama over de politieke en juridische problemen die komen kijken in de financiële wereld van New York. De sluwe advocaat Chuck Rhoades en de briljante en ambitieuze hedgefondseigenaar Bobby 'Axe' Axelrod gaan de strijd met elkaar aan. De inzet gaat om miljarden en beiden zullen al hun macht en netwerken moeten inschakelen om als winnaar de eindstreep te halen.

Afleveringen Seizoen 6 (2022)

1. 1. Cannonade

23 januari 2022 (53 minuten)

2. 2. Lyin' Eyes

30 januari 2022 (48 minuten)

3. 3. STD

6 februari 2022 (49 minuten)

4. 4. Burn Rate

13 februari 2022 (48 minuten)

5. 5. Rock of Eye

20 februari 2022 (59 minuten)

6. 6. Hostis Humani Generis

27 februari 2022 (52 minuten)

7. 7. Napoleon's Hat

6 maart 2022 (56 minuten)

8. 8. The Big Ugly

13 maart 2022 (49 minuten)

9. 9. Hindenburg

20 maart 2022 (55 minuten)

10. 10. Johnny Favorite

27 maart 2022 (1 uur)

11. 11. Succession

3 april 2022 (58 minuten)

12. 12. Cold Storage

10 april 2022 (1 uur)

Inmiddels gestart

De overgang naar Prince viel me nog behoorlijk mee. Al vliegt het verhaal wel iets teveel kanten op dit keer.

Ook de pop culture references beginnen er wel erg dik 'geschreven' op te liggen.

Topjuristen die rappers quoten en 20ers die allerlei referenties maken naar 80s series. Nja.

Evengoed wel weer benieuwd naar het volgende seizoen...

avatar van Gish

Gish

Geen Bobby Axelrod die ergens in de Zwitserse Alpen bivakkeert. Maar het vervolg verloopt vloeiend en de nieuwe CEO Prince neemt het stokje moeiteloos over. Opnieuw geweldige dialogen, onnavolgbare financiële constructies en uiteraard subtiele humor en Chuck op oorlogspad. Wags blijft mijn held. Billions zelf is buitencategorie.

avatar van Triller

Triller

Begrijp niet waar het zeer hoge cijfer voor deze serie vandaan komt... elke aflevering is het zelfde ...bijna te pakken en dan een houdini actie en jaaaa ax ontsnapt ... Ax kan iedereen chanteren en is sterker dan iedereen sterker dan de Russische mafia ... die gooit hij even het land uit gooit.. Sterker dan een Emir van Qatar ... tuurlijk.. en al die mensen een stuk of 5 per aflevering die hij chanteert, niemand denkt er aan om het een keer op te nemen? En dan nog dat neppe gedoe .. ze verliezen van iemand.. dan geven ze ineens een antwoord met een hardere hogere en dreigende sten, en ja hoor ze doen mee.

Het is niks anders dan 88x een zelfde soort aflevering.. ik heb je te pakken... maar o ik ontsnap toch...

En hoe zit het met Chuck de ene aflevering weegt hij 130 kilo de aflevering er op 30 kilo .?