Mijn Series +

'Allo 'Allo! - Seizoen 2 (1985)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Oorlog

ontwikkeld door David Croft en Jeremy Lloyd
met Carmen Silvera, Gorden Kaye en Guy Siner

Maak kennis met René, de meest gezochte man in het bezette Frankrijk: vrouwen willen zijn lichaam. Het verzet wil zijn brein. En de nazi's willen zijn worst! In een klein café in het bezette Frankrijk vecht de lastiggevallen eigenaar, René, zijn eigen oorlog. Met de residentie van het Duitse leger in zijn bar, riskeert René zijn nek om het verzet te helpen door het verbergen van twee Britse piloten en een radiozender in de bovenste kamer. Alsof dit nog niet genoeg was, is René ook nog betrokken bij het verbergen van een kostbaar schilderij in een knoflookworst, die zelfs nu wordt onderzocht door de Gestapo. Maar het echte probleem van René is zijn vrouw, Edith, en wat zij zal doen met hem als ze erachter komt dat hij affaires heeft met zijn twee sexy serveersters!

1. Six Big Boobies
  2. The Wooing of Widow Artois
  3. The Policeman Cometh
  4. Swiftly and With Style
  5. The Duel
  6. Herr Flick's Revenge
  7. The Gateau From The Chateau
avatar van AOVV
Nog net iets beter dan het eerste seizoen, deels door de intrede van Officer Crabtree. Verder is het aloude comedy troef, met hilarische gebeurtenissen waarin worsten, een trotse en plichtsgetrouwe begrafenisondernemer en belachelijk grappige vermommingen (de Britse piloten als koe!) niet zelden een hoofdrol spelen.

4 sterren

avatar van EMBV
In dit tweede seizoen maken we onder meer kennis met Officier “Good Moaning” Crabtree. Hij is een Engelsman die is gezonden door de Britse spionagedienst en hij gaat undercover als politieagent in Nouvian. De man spreekt echter vrij slecht Frans en zijn “goodmeuning” , ja wie kent die uitspraak niet. Zijn personage maakt de serie nog leuker om te zien. René heeft de grootste moeite om zijn gevoelens voor zijn vrouwen te bedwingen.

In het tweede seizoen blijft de humor van een hoog gehalte. Zo niet beter. Het bevat goede dialogen. Natuurlijk is veel van de humor hetzelfde als het eerste seizoen en komt vooral voor uit steeds terugkerende momenten of dialogen.

In dit seizoen speelt Rene zijn tweeling broer Rene wat leidt tot bizarre situaties. Verder keren alle bekende personages terug met ieder hun eigen komische momenten. Het verhaal van de Engelse Piloten en de Madonna met… gaat ook onverminderd voort. Het tweede seizoen bestaat uit slechts zes afleveringen, helaas want het blijft gewoon een hele leuke serie.