Mijn Series +

'Allo 'Allo! - Seizoen 4 (1987)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Oorlog

ontwikkeld door David Croft en Jeremy Lloyd
met Carmen Silvera, Gorden Kaye en Kim Hartman

Maak kennis met René, de meest gezochte man in het bezette Frankrijk: vrouwen willen zijn lichaam. Het verzet wil zijn brein. En de nazi's willen zijn worst! In een klein café in het bezette Frankrijk vecht de lastiggevallen eigenaar, René, zijn eigen oorlog. Met de residentie van het Duitse leger in zijn bar, riskeert René zijn nek om het verzet te helpen door het verbergen van twee Britse piloten en een radiozender in de bovenste kamer. Alsof dit nog niet genoeg was, is René ook nog betrokken bij het verbergen van een kostbaar schilderij in een knoflookworst, die zelfs nu wordt onderzocht door de Gestapo. Maar het echte probleem van René is zijn vrouw, Edith, en wat zij zal doen met hem als ze erachter komt dat hij affaires heeft met zijn twee sexy serveersters!

1. Prisoners of War
  2. Camp Dance
  3. Good Staff Are Hard to Find
  4. The Flying Nun
  5. The Sausage in the Trousers
  6. The Jet Propelled Mother-In-Law
avatar van EMBV
Het vierde seizoen bevat weinig verrassingen en men borduurt verder op de succesvolle formule van de eerdere seizoenen. De afleveringen zitten dan ook goed in elkaar. Dat is tevens de kracht van de serie, het herhalen van de grappen. Ze zijn dan ook weer volop aanwezig in dit seizoen. Tevens worden er in dit seizoen steeds meer opnames buiten de studio gedaan. Dat komt de serie zeker ten goede.

In dit seizoen verdwijnen er wat personages, maar komen er ook weer bij. Ook dat tast de serie niet aan, maar komt de serie wederom ten goede omdat het sterke karakters zijn.
Al met al is dus seizoen 4 ook zeker het kijken weer waard.