Mijn Series +

'Allo 'Allo! - Seizoen 9 (1992)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Oorlog

ontwikkeld door David Croft en Jeremy Lloyd
met Carmen Silvera, Gorden Kaye en Guy Siner

Maak kennis met René, de meest gezochte man in het bezette Frankrijk: vrouwen willen zijn lichaam. Het verzet wil zijn brein. En de nazi's willen zijn worst! In een klein café in het bezette Frankrijk vecht de lastiggevallen eigenaar, René, zijn eigen oorlog. Met de residentie van het Duitse leger in zijn bar, riskeert René zijn nek om het verzet te helpen door het verbergen van twee Britse piloten en een radiozender in de bovenste kamer. Alsof dit nog niet genoeg was, is René ook nog betrokken bij het verbergen van een kostbaar schilderij in een knoflookworst, die zelfs nu wordt onderzocht door de Gestapo. Maar het echte probleem van René is zijn vrouw, Edith, en wat zij zal doen met hem als ze erachter komt dat hij affaires heeft met zijn twee sexy serveersters!

1. Gone with the Windmill
  2. Missing and Presumed Dead
  3. Dead Man Marching
  4. Tarts and Flickers
  5. A Fishy Sendoff
  6. A Winkle in Time
avatar van aburex
Finaal seizoen van een leuke comedy serie. Eén van de klassiekers van de BBC

avatar van EMBV
De serie Allo Allo, die zich afspeelde tijdens de Tweede Wereldoorlog in bezet Frankrijk, liep 9 seizoenen en werd wereldwijd uitgezonden.

De dolkomische en hilarische momenten, ten tijde van de Duitse bezetting in een Frans dorpje, kan je wel ontelbare keren terug kijken zonder dat het gaat vervelen , indien je natuurlijk van de typische Britse humor houdt.

De negende en laatste reeks afleveringen verscheen nog hetzelfde jaar (1992)als de vorige.De laatste aflevering is er 1 om in te lijsten… Leuke bedacht dit einde en totaal onverwacht…. In dit laatste seizoen een andere Herr Flick (David Janson) en dat is even wennen.. De Oude Flick ( Richard Gibson) kwam in mijn ogen toch wat beter uit de verf. Maar ondanks dat blijft het een buitengewone goede serie

avatar van Chelsea94
Echt geen reet aan en dan ook nog eens zo een irritante lachband die lacht bij werkelijk alles, zal wel te jong zijn voor dit ofzo.

avatar van The Oceanic Six
En toen was ik klaar met de seizoenen bekijken van Allo Allo!, iets waar ik december vorig jaar mee ben begonnen. Ik heb elk seizoen 3,5 ster gegeven. Waarom? Omdat Allo, Allo! zeer constant was in niveau. Dat is in dit geval positief en negatief. Om met dat laatste te beginnen, de serie heeft 9 seizoenen, maar erg origineel en creatief is het allemaal niet geweest. De serie moet het dan ook niet hebben van een goed plot of scherp geschreven grappen. Waar Allo, Allo! wel heel goed op scoort zijn de running gags. Iedereen kent ze wel, ze zijn bijna legendarisch te noemen.

Neem alle ''René, what are you doing with that woman in your arms? You stupid woman, can't you see that...'' grappen, de binnenkomst van officer Crabtree, de eeuwig falende Herr Flick, Helga's geschreeuw als ze iemand aan moet kondigen, Michelle van het verzet met haar ''Listen very carefully I shall say this only once'', een klagende madame Fanny in haar bed, de radio onder dat bed, de ''verliefdheid'' van Lieutnant Gruber richting René, de ''Heil Mussolini'' Italiaan en zo kan je er nog tig noemen. Het is elke keer een glimlach waardig, maar echt hilarisch werd Allo, Allo! voor mij nooit. Dat is verder ook niet erg, want ik heb me er zo prima mee vermaakt. De serie is een grote parodie op de tweede wereldoorlog en maakt iedereen belachelijk, of het nu Duitsers, Fransen, Engelsen of Italianen zijn. De Duitsers zijn nog vrij sympathiek, maar wel dom, zodat iedereen die er naar kijkt wel vrede heeft met de humor van de reeks vermoed ik. Zelf vond ik Colonel von Strohm, de dikke Duitser, erg geestig. En dat geldt ook voor Hans Geering, zijn hulpje in de eerste seizoenen. Jammer dat hij de serie vroeg heeft verlaten.

Ik ben trouwens eens een beetje gaan googelen op de cast, wie er nog leeft en wie niet. Er zijn er toch nog veel die leven, maar bijna elk ouder personage is al wel dood. Hoofdrolspeler René, gespeeld door Gorden Kaye is pas 3 jaar dood. Ik las dat hij homoseksueel was en dit pas na zijn veertigste bekend heeft durven te maken. Droevig levensverhaal. Ik vond de man echt hilarisch in zijn rol, begeert door zijn serveersters, gekraakt door zijn vrouw, betrouwbaar gevonden door de Duitsers. Echt een rol met eeuwigheidswaarde. Zoals heel deze serie dat heeft, want Allo, Allo! lijkt me gewoon tijdloos amusement. Leuk einde trouwens, als we plots jaren verder zijn, René oud is en alsnog de Fallen Madonna vindt en met Yvette er vandoor gaat. Krijgt hij toch nog waar hij altijd naar verlangde. Passend slot.