Mijn Series +

The 100 - Seizoen 4 (2017)

Alternatieve titel: The Hundred

Drama / Mystery

ontwikkeld door Jason Rothenberg
met Eliza Taylor, Bob Morley en Lindsey Morgan

Deze show vindt plaats 100 jaar in de toekomst, wanneer de aarde is verlaten wegens radioactiviteit. De laatste overlevende mensen leven in de Ark in een baan om de planeet, maar de Ark heeft niet het eeuwige leven. Dus pakt het repressieve regime 100 overbodige jeugddelinquenten op, en stuurt ze naar de Aarde om te zien of de planeet nog bewoonbaar is.

1. Echoes
  11. The Other Side
  12. The Chosen
  13. Praimfaya
avatar van joy4ever
Oef, hier kijk ik absoluut naar uit! Gave trailer.

avatar van MinoltaMan
Episode 14? Volgens mij komt die er niet, wel een 5e seizoen.
13 was echt een cliffhanger naar een nieuwe reeks.

En daar kijk ik zeker naar uit! Voor de liefhebber van post-apocalyptische verhalen is deze serie een echte aanrader!

avatar van Kondoro
Leuk open eind maar het ging allemaal iets te snel en was niet onderbouwend. Te veel ongeloofwaardigheid en saaie tiener-drama scenes. Ben benieuwd naar het nieuwe seizoen, hopelijk gaat het dan weer beter. Dit was sowieso beter dan het derde seizoen.

avatar van centurion81
Nog drie afleveringen te gaan...In dit seizoen lijkt het net alsof er eerst weer 16 afleveringen zijn geweest maar dat ze af en toe shortcuts hebben moeten maken omdat ze er maar 13 kregen. Verder is het weer erg gaaf hoor (af en toe wat ongeloofwaardig )

avatar van BoordAppel
Minder dan de vorige seizoenen. De makers weten het ook allemaal niet meer heb ik het idee. Een beetje herhaling van zetten en steeds onlogischer handelende personages. En kom op, Olivia hoort gewoon hartstikke dood te zijn.

Het kijkt nog wel allemaal gemakkelijk weg maar een 5e seizoen hoeft van mij niet zo nodig.

avatar van quikfit
1e Drie seizoenen waren leuk,maar bij het 4e seizoen ben ik gestopt na 3 afleveringen...was helemaal klaar met die eindeloze dialogen en de welles/nietes discussies.

avatar van MinoltaMan
Seizoen 5 is nu begonnen op Netflix!!

avatar van tommykonijn
Seizoen 1 was een aardig begin, maar ik vond de twee vervolgseizoenen beter. Seizoen 3 zocht al aardig de grenzen van geloofwaardigheid op, maar was in al zijn ambities wel nog steeds erg vermakelijk. Seizoen 4 is wat mij betreft dan weer een stapje achteruit.

Het hele seizoen bestaat uit het zoeken naar een manier om ervoor te zorgen dat iedereen Praimfaya overleeft. Daarbij komen de personages telkens met nieuwe problemen in aanraking die allemaal weer binnen een paar afleveringen opgelost worden, waarna zich weer een nieuw probleem aandient. Doordat dit veelvuldig optreedt in dit seizoen, en zich ook al vaker heeft voorgedaan tijdens de vorige seizoenen, begint de serie als een herhaling van zetten te voelen. Ook de spanning ebt stukje bij beetje weg als blijkt dat bepaalde personages per se in leven gehouden moeten worden (Octavia) en anderen op halve superhelden beginnen te lijken (Raven). Ik vraag me af of er nog een kijker in de voorlaatste aflevering daadwerkelijk aan twijfelde of het Raven zou lukken om de groep de lucht in te krijgen. Natuurlijk is dit deels fantasy, maar dat neemt niet weg dat de hoeveelheid aan onlogische keuzes er alsnog voor zorgt dat het soms behoorlijk ongeloofwaardig wordt. De seizoensfinale maakt de hooggespannen verwachtingen dan wel weer waar en Jasper, waarvan ik nog steeds niet weet of ik het nou een leuk of irritant personage vond, krijgt best een mooi afscheid.

Vermakelijk genoeg om uit te zitten, maar ik kan ook niet zeggen dat ik ademloos heb zitten kijken. De serie doet er in ieder geval goed aan om hier geen twintig afleveringen per seizoen uit te persen en ik denk oprecht dat ze qua opzet iets nieuws moeten verzinnen. Benieuwd hoe seizoen 5 het ervan afbrengt...

Dit seizoen was één grote ramp. Nog slechter dan seizoen 3 had ik niet verwacht en gehoopt, maar helaas het is niet anders. Dan maar hopen dat seizoen 5 wel een succes gaat zijn.

Het seizoen heeft zoveel momenten met irritante situaties, maar ook met situaties die gewoon niet kloppen met hun personage en het verhaal. Veel dingen zijn er denk ik ook last minute in gegooid om emoties op te wekken en vaak de droevige.

Jasper is dit seizoen stront irritant, maar dan ook echt heel erg. Wat ze met zijn personage hebben gedaan is eigenlijk gewoon belachelijk. Ineens is hij een alcoholistische draaiorgel geworden die het leven allemaal niet zo boeit. Het werkt echt op de irritaties. Steeds maar weer dat gedoe rond hem en het is ook nog eens niet boeiend. Sowieso had hij al in seizoen 1 dood moeten zijn dus het heeft te lang geduurd. Gelukkig gaat hij dan ook dood dit seizoen. Jaha en een groep willen ze koste wat het kost meenemen en die deur openen terwijl ze hebben aangegeven niet mee te willen! Hoezo accepteer je dit niet? Ze willen dood, laat ze dan lekker. Ze zijn volwassen genoeg. En daarnaast alleen maar prima, want er kunnen toch maar weinig mensen in die bunker? Ze moesten toch mensen lozen? Nou dit is het beste moment. Mensen offeren zichzelf al op, maar neehoor er moet weer een drama gecreëerd worden. Ook Monthy blijft maar hopen en overtuigen. En vervolgens blijft hij nog om ze op andere gedachten te brengen. Je beste vriend en vriendin laten je gewoon in de steek en laten je barsten, ze geven dus niet om jou. Waarom zou je daar moeite voor doen? En ineens zijn die jongeren zuiplappen geworden. Hoezo ineens? En daarvoor waren ze gewoon normaal, maar ineens moeten ze aan de drank, want dat is wat jongeren doen. Waar hadden ze dat in godsnaam vandaan vraag ik me nu af?

En dan nog het belachelijkste van heel dit seizoen en ik vermoed dat mensen dit wel kunnen raden. Octavia is gewoon gestoken met een zwaard en valt een ravijn in met wel 100 meter diep. Overleeft het gewoon nog! Ik zei tegen mezelf ´als ze dit overleeft dan slaat het echt nergens meer op´. En jahoor, ze overleeft gewoon een zwaardsteek en ook nog eens een val in het ravijn en dan ook nog eens heel de weg terug naar het kamp zonder behandeld te worden. En dan de kers op de taart hebben ze ook nog een scene uit The Lord of the Rings gejat dat ze met dat paard terug naar de rest gaat. Gewoon exact hetzelfde kunstje als met Aragon. Overigens valt mij op dat er heel veel dingen in zitten die ook in andere films en series zitten alsof ze zelf geen fantasie meer hebben.

Kane -zucht-. Geen boeiend karakter en het lijkt erger te worden. Waarom hij heel de tijd die vervelende fluisterstem moet opzetten geen idee. Daarnaast verdedigt hij nog liever de persoon die hun verblijf in de fik steekt dan hij geeft om zijn eigen mensen. Want hij is gewoon bereid om één van zijn mensen neer te schieten en de Grounder te laten leven. Heel erg raar.

Ik weet niet precies wanneer dit was, maar Octavia wilde iemand vermoorden en Monthy zegt tegen haar ''Stop het, je bent geen moordenaar''. Serieus???? Wat hebben ze dan heel de serie gedaan? Geen mensen vermoord? Zichzelf niet verdedigt? Geen oorlog gevoerd?? Niemand is meer heilig in deze serie dus stop nu eens deze bullshit. Zelfde geldt voor het moment dat Raven zegt: There has to be something that doesn't make us murderers. Wat??? Ze hebben echt een paar minuten eerder nog iemand vermoord!!! En heel de serie notabene om te overleven. En ook heel de tijd hetzelfde riedeltje: Wel of geen oorlog, wel of geen vrede enzovoorts is vervelend.

Roan.... Die stem gaat echt door merg en been. Zo'n zware hijgstem. Dit is niet hoe hij werkelijk klinkt, maar hij moet dit opzetten om ruig en mannelijk over te komen. Soms hoor je dat hij zijn normale stem erdoor heen laat komen. Dit is precies hetzelfde als ze bij Daryl hebben gedaan in The Walking Dead. Echt geen pretje om naar te luisteren, maar gelukkig ook dood.

Clarke die de bunker in beslag heeft genomen om haar hele volk te redden en de rest kan stikken. Dit is zo niet wat bij haar personage past. Ze hebben er zelfs mensen voor vermoord en wilde zelfs Bellamy neerschieten. Wat? Hoe kunnen ze haar zo onsympathiek maken? Zo is zij helemaal niet. Zij was al in seizoen 1 dat ze vrede wilde en het beste voor iedereen. En dan doet ze dit? Het klopt niet. Daarnaast overleeft ze op het einde de straling. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan uitleggen ook al had ze nachtbloed toch werd haar lichaam aangetast. En daarvoor wilde ze Raven halen (die nu ineens Einstein is ofzo die alles bedenkt, terwijl ze hiervoor ook slim was, maar nu weet ze ineens hele boeken uit haar hoofd ofzo, want anders kunnen ze dingen niet verklaren, dus zij blijft er hoe dan ook tot het einde in), maar waarom geen wapens mee? Je weet dat er nog mensen boven de grond leven die jullie kunnen aanvallen.

Hoezo is Jaha ineens als hij met Kane praat van gedachte veranderd om niet de Grounders aan te vallen en te vergassen, maar hun eigen mensen? Hij was degene die het liefst dit plannetje wilde en je ziet niet waarom hij ineens toch met Kane meegaat. Het klopt niet. Dat zou hij nooit zomaar doen.

Dus genoeg irritaties en ik kan nog zoveel meer noemen, maar dit zijn de belangrijkste. Heel erg jammer hoe het allemaal zich ontwikkelt heeft. Ik ben bang dat ze seizoen 2 niet meer gaan overtreffen of in ieder geval in de buurt komen. Seizoen 1 die ik al minder vond is zoveel beter vergeleken met dit en seizoen 3.