Mijn Series +

The 100 - Seizoen 5 (2018)

Alternatieve titel: The Hundred

Drama / Mystery

ontwikkeld door Jason Rothenberg
met Eliza Taylor, Bob Morley en Paige Turco

Deze show vindt plaats 100 jaar in de toekomst, wanneer de aarde is verlaten wegens radioactiviteit. De laatste overlevende mensen leven in de Ark in een baan om de planeet, maar de Ark heeft niet het eeuwige leven. Dus pakt het repressieve regime 100 overbodige jeugddelinquenten op, en stuurt ze naar de Aarde om te zien of de planeet nog bewoonbaar is.

1. Eden
  11. The Dark Year
  12. Damocles (1)
  13. Damocles (2)
avatar van joy4ever
De eerste twee afleveringen konden mij nog niet zo bekoren, mede door de drie plekken waar het zich afspeelt, nl. in de ruimte, op aarde en onder de grond maar vanaf aflevering drie zit ik er weer aardig in. Geen super serie qua plot en acteerwerk maar desondanks bijzonder fijn om naar te kijken.

joy4ever schreef:

Huh? omdat het zich op meerdere locaties afspeelt kan je er niet inkomen?? Das toch meestal zo dat series zich op meerdere locaties afspelen?

avatar van renzoroy
You are Wonkru, or you're the enemy of Wonkru..... vechten, vechten, vechten.

avatar van joy4ever
Wauw, alle 13 afleveringen al gezien?

Ik heb net aflevering vier gezien, ik volg netjes Netflix, maar ik kan er nog steeds niet zoveel mee. Een constante herhaling van zetten. De dialogen en het plot zijn vaak net zo simpel als de Grounders zelf. De eerste paar seizoenen vond ik behoorlijk vermakelijk en goed maar het lijkt erop alsof de rek er nu echt uit is. Jammer.

avatar van renzoroy
nee tot ep4 nu. Ik heb precies hetzelfde. 1e 2 seizoenen waren wel aardig, maar daarna wordt het crap. Veel herhaling van... Het lijkt een beetje walking dead achtig op dat punt. Steeds hetzelfde herhalen, maar dan een tikkeltje anders. Plus dat er op een wereld die onleefbaar zou zijn, heel veel mensen toch hebben overleefd... Wonkru, skycru, grounders.... en ipv de wereld proberen opnieuw op te bouwen, blijven ze maar ruzie maken, oorlog voeren, etc etc. Lijkt wel of ze allemaal hun intelligentie verloren hebben en hun oermens naar boven is gekomen .... Toch blijf ik kijken met 1 oog en blijft het leuk onzinnig vermaak voor tussendoor, maar that's it.

avatar van MinoltaMan
Ik daarentegen vind het super vermakelijk! Maar ik ben een fan van post-apocalyptische verhalen.

The 100 kan ik alleen maar waarderen: geweldig!

avatar van joy4ever
Blijkbaar is er nog amper budget? De diverse locaties zien er ongelofelijk goedkoop uit. De actie scènes zijn beschamend. En dat The 100 het nooit van het acteerwerk moest hebben wisten we maar dit seizoen maken ze er echt een potje van. Nu helpen de tenenkrommende scripts daar ook niet bij natuurlijk.

Hopelijk dat iedereen wordt omgelegd in de laatste aflevering. Ik ben er echt klaar mee.

avatar van joy4ever
En dan zal je zien dat ze afsluiten met een erg sterke aflevering, echt heel tof! Ik blijf nog even binnenboord

avatar van JorisTVmeter
Prima seizoen. Niks mis mee.

renzoroy schreef:

Wat een vreemde kritiek. Een serie over het gebrek aan leven op Mars lijkt me toch niet zo bijster interessant. Er overleven altijd mensen een post-apocalyptische series.

hando schreef:

Het verhaal is dat de aarde onleefbaar was geworden, waardoor de mensheid verhuisd is naar de ruimte. Dan sturen ze 100 jongeren terug naar de aarde om te kijken of het weer leefbaar is. Maar blijkbaar is de aarde nooit onleefbaar geweest, want vele vele vele mensen hebben het blijkbaar al die jaren gewoon overleefd. Dat was mijn punt.

renzoroy schreef:

Ik weet niet hoeveel mensen het precies overleefd hebben maar er wonen nu 7 miljard mensen op aarde. Stel dat 500000 mensen het gen hebben om tegen straling te kunnen; dat betekent dat de aarde onleefbaar is geworden voor 699500000 mensen. Dat is een waanzinnig aantal. En overigens blijf ik het een vreemd punt vinden. De aarde was onleefbaar volgens de beste informatie die ze op de ark hadden. De serie spreekt zichzelf niet tegen of zo. De informatie die de personages hadden was gewoon incompleet. Moeten personages alwetend zijn?

En post-apocalyptische series blijven natuurlijk altijd leuker als er mensen zijn die het overleefd hebben en opnieuw een eigen cultuur creëren. Het is zelfs het enige bestaansrecht van het post-apocalyptische genre.

avatar van tommykonijn
Teleurstellend. Dat is toch wel het eerste woord dat in me op komt na het zien van seizoen 5 van The 100. Deze serie heeft eigenlijk al sinds het prille begin last van personages die onbegrijpelijke keuzes maken. Gelukkig zorgde alles wat er omheen gebeurde er wel nog altijd voor dat het vermakelijk kijkvoer bleef. Zeker seizoen 2 en 3 waren erg fijn en hadden, ware het niet dat ook daar een storende keuze omtrent een personage gemaakt werd, gemakkelijk een score van 4 sterren kunnen krijgen. In seizoen 5 treedt een dergelijke storende keuze echter veel te veel naar de voorgrond...

Ik heb het dan natuurlijk over Octavia. We hebben het hier sowieso over een personage dat die fatale val in het vorige seizoen natuurlijk nooit had moeten overleven, maar soit. De keuze om haar hier een tiran te maken is in eerste instantie interessant, maar de serie durft moeilijk echt door te pakken. Je voelt gewoon aan alles dat een moment van bezinning op de loer ligt en dat er wéér (het zou niet de eerste keer zijn in deze serie) van de kijker gevraagd gaat worden om opnieuw sympathie voor een personage op te brengen dat het niet verdient. Leuk idee, maar naar mijn mening volledig mislukt. Waarom moest ze ook dit nou nog overleven? Die opoffering aan het einde van aflevering 12 had een mooie dood kunnen zijn, maar kennelijk moet er nóg meer uit dit personage geput worden. Zucht... Maar er zijn meer pijnpunten. Clarke die Praimfaya redelijk gemakkelijk overleeft, wéér een nieuwe groep mensen die kennelijk al die tijd gewoon in leven is gebleven en wéér de dreiging van een oorlog. Het is het bekende 'been there, done that' gevoel. De serie laat hier niets nieuws zien en voelt vooral als een soort 'greatest hits' compilatie van de vorige seizoenen. Ook nieuwkomers als Diyoza, McCreary en Hannibal Lecter 2.0 voelen eigenlijk meer als personages die in de weg zitten dan dat ze iets toevoegen. Madi is dan overigens wél weer een aanwinst.

Ik heb het seizoen nog in een vrij hoog tempo kunnen uitzitten, maar dan met name omdat ik nog wil weten hoe het afloopt. De reden dat ik daar nog nieuwsgierig naar ben heeft de serie te danken aan de eerdere seizoenen, waar ik wel met een aantal personages (Bellamy, Raven, Kane, Abby) ben gaan meeleven. De seizoensfinale wil ik overigens ook nog wel geslaagd noemen. Dat was met het grootste gemak de beste aflevering van het seizoen en het zorgt er tevens voor dat ik doorga met seizoen 6, hoewel de serie hier wel heel duidelijk laat zien dat de koek eigenlijk op is.

Afgehaakt na aflevering 5. Dit is gewoon geen serie voor mij. Ook al vond ik het een leuke nieuwe wending en beter dan seizoen 4, toch heb ik nooit meer zin gehad om verder te kijken. Ik vind er geen bal meer aan en alles is heel slecht uitgewerkt. Misschien geef ik het ooit nog eens een kans, maar voorlopig niet. Heel erg zonde, want het liefst kijk ik een hele serie van begin tot eind af.