Mijn Series +

Riverdale - Seizoen 1 (2017)

ontwikkeld door Roberto Aguirre-Sacasa
met K.J. Apa, Camila Mendes en Madelaine Petsch

Als een nieuw schooljaar begint is het stadje Riverdale nog niet bekomen van de recente dood van de populaire middelbare scholier Jason Blossom. Archie Andrews is een typische Amerikaanse tiener, maar sinds de zomervakantie beseft hij dat hij carrière wil maken in de muziek. Dit ondanks het plotselinge einde van de verboden relatie met de jonge muzieklerares, mevrouw Grundy, waardoor hij zonder mentor zit. Daarnaast blijkt Cheryl Blossom een geheim te bewaren over de mysterieuze dood van haar tweelingbroer Jason. Riverdale mag er dan uitzien als een slaperig stadje maar er loert gevaar om elke hoek.

1. Chapter One: The River's Edge
  2. Chapter Two: A Touch of Evil
  3. Chapter Three: Body Double
  4. Chapter Four: The Last Picture Show
  5. Chapter Five: Heart of Darkness
  6. Chapter Six: Faster, Pussycats! Kill! Kill!
  7. Chapter Seven: In a Lonely Place
  8. Chapter Eight: The Outsiders
  9. Chapter Nine: La Grande Illusion
  10. Chapter Ten: The Lost Weekend
  11. Chapter Eleven: To Riverdale and Back Again
  12. Chapter Twelve: Anatomy of a Murder
  13. Chapter Thirteen: The Sweet Hereafter

avatar van arevee
Ik zal wel niet de ideale doelgroep zijn maar dit is toch echt slecht?

Acteerwerk trekt op niks, verhaal idem, locaties wordt veel te weinig mee gedaan, zijplots idem, zelfs de dames die erin meespelen en die in principe ook zijn gecast omdat ze er goed uitzien (waar blijft die 120 kg wegende actrice zou ik zeggen maar goed in deze serie kan je zoiets moeilijk gaan verwachten, allemaal afgepoederd past beter hier) zijn stuks voor stuk heel doorsnee qua uiterlijk vind ik. Nee, cliché tot en met en mijn ding echt niet.

avatar van Aapje81
Ik heb het met Riverdale tot seizoen 3 gered en ben toen afgehaakt wegens Glee achtige taferelen. Dit eerste seizoen viel mij in eerste instantie mee. Ik vond de sfeer wel apart en kreeg de feel van een sprookje. Nadat ik het eerste seizoen ging herbekijken met mijn vrouw kwam ik erachter dat het toch een stuk zoetsappiger was dan in mijn herinnering.

Het scenario laat best wel te wensen over en het soap gehalte is niet overal even overtuigend. Verder vind ik K.J. Apa als Archie een verschrikking maar kan de rest er prima meer door.

Bij een tweede kijkbeurt ben ik echter tot de conclusie gekomen dat het allemaal wat tegen valt.