• 8.978.871 stemmen

Genre: Drama

Ontwikkeld door: Roberto Aguirre-Sacasa

Met onder meer: Camila Mendes, K.J. Apa en Lili Reinhart

Release datum: donderdag 26 januari 2017

Eerst uitgezonden op: CW Seed (Verenigde Staten)

Plot Riverdale

Als een nieuw schooljaar begint is het stadje Riverdale nog niet bekomen van de recente dood van de populaire middelbare scholier Jason Blossom. Archie Andrews is een typische Amerikaanse tiener, maar sinds de zomervakantie beseft hij dat hij carrière wil maken in de muziek. Dit ondanks het plotselinge einde van de verboden relatie met de jonge muzieklerares, mevrouw Grundy, waardoor hij zonder mentor zit. Daarnaast blijkt Cheryl Blossom een geheim te bewaren over de mysterieuze dood van haar tweelingbroer Jason. Riverdale mag er dan uitzien als een slaperig stadje maar er loert gevaar om elke hoek.

Komt er een Riverdale seizoen 8?

Elizabeth "Betty" Cooper

Meningen over Riverdale

avatar van Aapje81

Aapje81

vrijdag 16 oktober 2020
Riverdale seizoen 1 Ik heb het met Riverdale tot seizoen 3 gered en ben toen afgehaakt wegens Glee achtige taferelen. Dit eerste seizoen viel mij in eerste instantie mee. Ik vond de sfeer wel apart en kreeg de feel van een sprookje. Nadat ik het eerste seizoen ging herbekijken met mijn vrouw kwam ik erachter dat het toch een stuk zoetsappiger was dan in mijn herinnering. Het scenario laat best wel te wensen over en het soap gehalte is niet overal even overtuigend. Verder vind ik K.J. Apa als Archie een verschrikking maar kan de rest er prima meer door. Bij een tweede kijkbeurt ben ik echter tot de conclusie gekomen dat het allemaal wat tegen valt.
avatar van Poeha

Poeha

maandag 31 december 2018
Riverdale seizoen 1 Nou Camila Mendes zou ik niet doorsnee qua uiterlijk noemen.
avatar van arevee

arevee

dinsdag 4 december 2018
Riverdale seizoen 1 Ik zal wel niet de ideale doelgroep zijn maar dit is toch echt slecht? Acteerwerk trekt op niks, verhaal idem, locaties wordt veel te weinig mee gedaan, zijplots idem, zelfs de dames die erin meespelen en die in principe ook zijn gecast omdat ze er goed uitzien (waar blijft die 120 kg wegende actrice zou ik zeggen maar goed in deze serie kan je zoiets moeilijk gaan verwachten, allemaal afgepoederd past beter hier) zijn stuks voor stuk heel doorsnee qua uiterlijk vind ik. Nee, cliché tot en met en mijn ding echt niet.
avatar van Fien

Fien

zondag 20 mei 2018
Riverdale seizoen 2 Dit seizoen duurde veel te lang. alle personages waren al bekend en er zijn veel meer afleveringen. Voor mijn gevoel zijn te veel losse eindjes en dingen die er niet toe doen (zoals de FBI detectieve die uiteindelijk ingehuurd was door mr.Lodge) , waardoor we bij de aanvang van de voorlaatste aflevering op het zelfde punt in het plot zijn van de aanvang van de eerste aflevering. 20 nutteloze afleveringen dus. Ook heel voorspelbaar. bij de aankondiging van mr Lodge weet je gewoon al dat hij de slechterik zal zijn. Ik heb het gevoel dat ik de tijd die ik stak in het kijken van dit seizoen veel beter in iets anders had kunnen steken.