• 8.985.232 stemmen

True Blood - Seizoen 1 (2008)

Show titel: True Blood

Ontwikkeld door: Alan Ball

Met: Anna Paquin, Stephen Moyer en Alexander Skarsgård

Datum van release: zondag 7 september 2008

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

Plot True Blood

Vampieren zijn 'uit de kist' gekomen dankzij de ontwikkeling van synthetisch bloed door een Japans bedrijf. Mensen zijn voor vampieren nu niet langer nodig als voedselbron en de wereld probeert een balans te vinden in het samenleven van mensen en vampieren. De telepathische serveerster Sookie Stackhouse en de vampier Bill Compton ontmoeten elkaar in Bon Temps, Louisiana en worden op slag verliefd op elkaar.

Afleveringen Seizoen 1 (2008)

1. 1. Strange Love

7 september 2008 (56 minuten)

Sookie ontmoet Bill voor het eerst. Nadat ze hem redt van de Rat Trays stelt ze Bill op de proef. Ondertussen gaat Sookie's beste vriendin Tara werken in Merlotte's, de bar van Sam. Sookie's broertje Jason weet niet hoe hij zich moet voelen nadat hij erachter komt dat een meisje met wie hij sex heeft gehad overleden is.

2. 2. The First Taste

14 september 2008 (56 minuten)

Nadat Sookie gered wordt door Bill blijkt dat ze veel verwondingen heeft. Bill probeert op "the vampire way" te redden. De volgende dag wordt haar broer Jason vrijgelaten uit de gevangenis en worden de lichamen van degenen die Sookie hebben aangevallen gevonden.

3. 3. Mine

21 september 2008 (56 minuten)

Tara zoekt Lafayette op om een beetje rust te krijgen. Sookie ontmoet een stel intense vrienden van Bill en redt ze wanneer ze in gevaar zijn. Sookie en Hugo bezoeken de Church of the Fellowship of the Sun.

4. 4. Escape from Dragon House

28 september 2008 (56 minuten)

Een van de barmeisjes van Merlotte's is vermoord en alles wijst naar Jason als haar moordenaar. Het is ook duidelijk dat ze in haar vrije tijd veel tijd doorbracht met vampieren en Sookie weet precies waar ze naar toe moet om uit te zoeken met wie ze allemaal omging. Bill neemt Sookie mee naar Fangtasia, de grootste vampierenbar in Shreveport en komt voor het eerst in aanraking met Eric, de oudste vampier in Shreveport.

5. 5. Sparks Fly Out

5 oktober 2008 (56 minuten)

Bill wint zieltjes in de kerk van Adele door te vertellen over zijn ervaringen in de burgeroorlog. Sam vertelt Sookie over zijn gevoelens voor haar. Jason probeert ondertussen nog een keer vampierenbloed uit met de hulp van Lafayette, maar dat heeft negatieve gevolgen voor Tara.

6. 6. Cold Ground

12 oktober 2008 (56 minuten)

Sookie probeert rust te krijgen van de stemmen om haar heen. Jason heeft ondertussen problemen genoeg met zijn afkickverschijnselen. Tara's moeder heeft haar hulp nodig, terwijl Tara zelf vooral bezig is met Sam.

7. 7. Burning House of Love

19 oktober 2008 (56 minuten)

Bill komt steeds meer van Sookie's verleden te weten en dat zorgt ervoor dat hij in actie schiet. Tara ziet in dat ze iets moet doen tegen haar innerlijke demonen en harkt geld bij elkaar voor Lettie Mae om haar te verlossen. Jason gaat naar Fangtasia om V Juice te zoeken.

8. 8. The Fourth Man in the Fire

26 oktober 2008 (56 minuten)

Sookie probeert haar leven op orde te houden terwijl er een nieuwe tragedie klaar staat. Tara maakt ruzie met Sookie en Sam terwijl Amy de bezoekers van Merlotte's entertaint.

9. 9. Plaisir D'Amour

2 november 2008 (56 minuten)

Bill moet een zware prijs betalen voor het beschermen van Sookie. Jason en Amy doorbreken een taboe en Tara spreekt af met Miss Jeannette om haar innerlijke demonen te verdrijven.

10. 10. I Don't Wanna Know

9 november 2008 (56 minuten)

Sam deelt een geheim met Sookie, terwijl Lettie Mae en Tara iets te vieren hebben. Jason en Amy hebben geen idee wat ze aan moeten met Eddie en Bill staat een zware straf te wachten na een overtreden van de wetten van de vampieren.

11. 11. To Love Is To Bury

16 november 2008 (56 minuten)

Sookie en Sam onderzoeken haar laatste visioen, terwijl Jason Amy helpt met haar problemen. Tara wordt boos op Lettie Mae en Lafayette bezoekt een senator.

12. 12. You'll Be the Death of Me

23 november 2008 (56 minuten)

Sookie ontdekt een overeenkomst tussen alle moorden in Bon Temps. Tara wil het meeste halen uit de tweede kans die ze gekregen heeft. Jason vindt een nieuwe roeping en Sam is ontdaan na een ontmoeting met een oude bekende.

avatar van pocalan

pocalan

Blijft interessant hoe meningen zo anders kunnen zijn. De eerste paar seizoenen vind ik teveel op seks gericht. Zitten wel wat geinige storylines en personages in waardoor ik ben blijven kijken. Zeker om de muziek op het eind van de afleveringen. De titels van de afleveringen komen elke keer voor in het nummer. Een andere reden waarom ik ben blijven kijken is omdat ik nieuwsgierig was naar wat Sookie nou eigenlijk is. Halverwege seizoen 3 ben ik het een stuk leuker beginnen te vinden en saai is het tot nu nergens. Inmiddels ben ik halverwege seizoen 4.