Mijn Series +

True Blood - Seizoen 1 (2008)

Fantasy / Drama

ontwikkeld door Alan Ball
met Anna Paquin, Stephen Moyer en Alexander Skarsgård

Vampieren zijn 'uit de kist' gekomen dankzij de ontwikkeling van synthetisch bloed door een Japans bedrijf. Mensen zijn voor vampieren nu niet langer nodig als voedselbron en de wereld probeert een balans te vinden in het samenleven van mensen en vampieren. De telepathische serveerster Sookie Stackhouse en de vampier Bill Compton ontmoeten elkaar in Bon Temps, Louisiana en worden op slag verliefd op elkaar.

1. Strange Love
  9. Plaisir D'Amour
  10. I Don't Wanna Know
  11. To Love Is To Bury
  12. You'll Be the Death of Me
De eerste drie afleveringen kreeg ik met moeite uitgekeken. Zware accenten, onzinnige en onintelligente dialogen en heel traag met nadruk op een zweverige liefde tussen 'mens' en vampier. Maar daarna begon er wat meer mysterie te komen en vond ik de eerste drie seizoenen uiterst verslavend. Het eerste seizoen was meer een 'who done it' , het tweede was walgelijk maar uiterst vermakelijk en in het derde seizoen waren zowel plot als zijtakken enorm vermakelijk.

Daarna begint de serie echter zijn draad te verliezen. Het werd trager en de makers wisten precies niet meer zo goed wat ze met al die personages moesten aanvangen. Hierdoor werden de side-plots minder interessant. Het vierde en vijfde seizoen was dan wel nog vermakelijk, het zesde had zijn momenten maar het zevende mochten ze van mij gerust weglaten. Toch nog een 3,5 dankzij de drie zeer goede eerste seizoenen.

avatar van Dorstigjimmyke
Een serie die ik vroeger keek, maar waar ik uiteindelijk ben afgehaakt. Dat doe ik wel vaker en dat ligt dus niet per se aan de serie. Ik ben nu terug beginnen te kijken en het heeft zeker zijn charme. Om te beginnen is er de uitstekende soundtrack. De accenten vind ik wel leuk om te horen. Echt heel cliché redneck. Anna Paquin en Stephen Moyer zijn heel leuke persoonlijkheden in de serie, maar het is vooral Ryan Kwanten als Jason die in mijn ogen de show steelt. Ook de randpersonages zijn heel erg interessant (zoals Hoyt). Daarnaast blijft het verhaal ook aantrekkelijk. Wie vermoord toch al die vampiers?. Nog een pluspunt: prachtige vrouwen in deze serie. Ik heb dit al bij veel series aangegeven, maar erotiek scoort altijd bij mij.

Dorstigjimmyke schreef:

Haha, same here. Kan me herinneren dat ik destijds gestopt ben bij seizoen 6 ofzo. Nooit meer afgekeken. Vaak zo met series waar je mee stopt te kijken, dan begin je er nooit meer aan.

avatar van Pocalan
Blijft interessant hoe meningen zo anders kunnen zijn. De eerste paar seizoenen vind ik teveel op seks gericht. Zitten wel wat geinige storylines en personages in waardoor ik ben blijven kijken. Zeker om de muziek op het eind van de afleveringen. De titels van de afleveringen komen elke keer voor in het nummer. Een andere reden waarom ik ben blijven kijken is omdat ik nieuwsgierig was naar wat Sookie nou eigenlijk is. Halverwege seizoen 3 ben ik het een stuk leuker beginnen te vinden en saai is het tot nu nergens. Inmiddels ben ik halverwege seizoen 4.