Mijn Series +

How I Met Your Mother - Seizoen 2 (2006-2007)

Komedie / Romantiek

ontwikkeld door Carter Bays en Craig Thomas
met Josh Radnor, Jason Segel en Cobie Smulders

In 2030 vertelt Ted aan zijn kinderen hoe hij hun moeder heeft ontmoet. Het begon toen Ted's beste vriend, Marshall, vertelt dat hij zijn vriendin Lily tot huwelijk gaat vragen. Vanaf dat moment beseft Ted zich dat hij ook op zoek moet naar de ware liefde.

1. Where Were We?
  20. Showdown
  21. Something Borrowed
  22. Something Blue
avatar van AOVV
Oerdegelijk tweede seizoen van deze serie, waarbij de dosis melige romantiek jammer genoeg soms de bovenhand neemt. Maar als dat niet gebeurt, krijg je wel waar voor je geld; grappige, soms gênante situaties, en een heleboel puike humor. Barney en Marshall zijn alweder de grappigste personages, en als ik me niet vergis, speelde Bryan Cranston in een paar afleveringen een bijrol als de arrogante architect Hammond Druthers.

3,5 sterren

avatar van jordandejong
Toch een klein beetje beter dan seizoen 1.

Het fijne dat Ted en Robin dit seizoen een koppel zijn is dat ons de talloze afleveringen waarin Ted op zoek gaat naar 'the one' ons gelukkig bespaard blijven. Nu ligt de focus voor 99% gewoon op de vijf hoofdrolspelers. De makers hebben na seizoen 1 gelukkig door gekregen dat Barney een fan favorite is, wat ertoe leidt dat hij in dit seizoen een groter aandeel heeft. Afleveringen als Moving Day en Atlantic City (de Barney quotes die door de Chinezen worden nageleefd ) worden volledig door hem gedragen en zijn ook mijn favorieten van dit seizoen. Ook Robin, die in het eerste seizoen toch het minst leuk is, is in dit tweede seizoen een stuk grappiger, mede door dat Canadian Teen Celeb plotje.

avatar van The Oceanic Six
Seizoen 1 werd destijds goed ontvangen en in seizoen 2 hebben ze alles nog eens wat meer geperfectioneerd. Dat wil zeggen, een grotere en grappigere rol voor Barney, die echt bij vlagen hier hilarisch is in zijn pogingen vrouwen in bed te krijgen. Heerlijk hoe absurd ze al die pogingen in beeld weten te krijgen. De serie kon het gebruiken, want er is een prima mix ontstaan van karakterontwikkeling, verhaal en humor. Het blijft natuurlijk wel een sitcom, zij het in moderne vorm. Ook erg gelachen om verhalen als de gescheiden ouders van Ted die op bezoek kwamen, Ted die zijn werk als architect misbruikt om te scoren bij vrouwen, het begin van de slap bet, Ted en Lily's ruzie met kerst, het ontwijken van de Super Bowl uitslag en de vrijgezellenavond. Wat dat betreft zit er ontzettend veel diversiteit in met fijn geschreven verhalen.

Door wat verhaaltechnische zaken ligt de focus hier dit seizoen helemaal op de groep van 5 en veel minder op Ted zijn zoektocht naar de moeder, omdat hij in dit seizoen grotendeels van de tijd een relatie met Robin heeft. En ook Marshall en Lily zijn weer samen, nadat zij naar San Francisco vertrok om te schilderen en zichzelf te ontdekken. Het levert wel eerst een stel afleveringen op met een droevige Marshall, tikje langdradig, maar zo halverwege is alles weer opgelost. De break-up van Ted en Robin op het einde kwam niet onverwachts en de wijze waarop deze werd bekend gemaakt vond ik wel geestig.

avatar van Black Math
Ook dit seizoen wat ongemakkelijke momenten door de stupiditeit van Ted waardoor ik eigenlijk steeds zat te wachten op de onvermijdelijke breuk met Robin. Hoe die uiteindelijk tot stand komt is eigenlijk niet door een stupiditeit, maar op een bitterzoete wijze. Jammer, maar wel mooi gedaan.

Barney blijft nog steeds mijn favoriet in deze serie, met name in episoden als Atlantic City met de Chinezen en in Aldrin Justice met een voor mij onverwachte maar leuke bijrol van Jane Seymour. Wat mij betreft had hij nog wel prominenter aanwezig mogen zijn.

Uiteindelijk een tikkeltje beter dan het vorige seizoen, maar niet voldoende om een hoger cijfer te krijgen dan dat vorige seizoen. 2,5* dus.