• 8.985.515 stemmen

How I Met Your Mother - Seizoen 6 (2010-2011)

Show titel: How I Met Your Mother

Ontwikkeld door: Carter Bays en Craig Thomas

Met: Josh Radnor, Jason Segel en Cobie Smulders

Datum van release: maandag 20 september 2010

Eerst uitgezonden op: CBS (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 6 via Disney+

Plot How I Met Your Mother

In 2030 vertelt Ted aan zijn kinderen hoe hij hun moeder heeft ontmoet. Het begon toen Ted's beste vriend, Marshall, vertelt dat hij zijn vriendin Lily tot huwelijk gaat vragen. Vanaf dat moment beseft Ted zich dat hij ook op zoek moet naar de ware liefde.

Afleveringen Seizoen 6 (2010-2011)

1. 1. Big Days

20 september 2010 (22 minuten)

Ted komt een oude vlam tegen met wie de relatie slecht eindigde.

2. 2. Cleaning House

27 september 2010 (22 minuten)

Wanneer Barney zijn moeder helpt bij de verhuizing vanuit het huis waar hij is opgegroeid, hoort hij de waarheid over zijn vader.

3. 3. Unfinished

4 oktober 2010 (22 minuten)

Barney haalt alles uit de kast om Ted ervan te overtuigen dat hij een baan moet zoeken.

4. 4. Subway Wars

11 oktober 2010 (22 minuten)

De vriendengroep houdt een wedstrijd: wie komt het eerst aan bij een restaurant in het centrum?

5. 5. Architect of Destruction

18 oktober 2010 (22 minuten)

Ted valt voor een meisje dat zich inzet voor het behoud van een gebouw dat wordt afgebroken om ruimte te maken voor zijn nieuwe droomproject.

6. 6. Baby Talk

25 oktober 2010 (22 minuten)

Marshall en Lily lezen afzonderlijk hoe ze het geslacht kunnen proberen te bepalen van hun baby die nog moet worden verwekt.

7. 7. Canning Randy

1 november 2010 (22 minuten)

Ted heeft zijn studenten niet meer onder controle nadat Zoey zich heeft ingeschreven voor zijn les.

8. 8. Natural History

8 november 2010 (22 minuten)

De vriendengroep is aanwezig bij een geldinzamelingsactie in het Museum van Natuurlijke Historie, waar Ted zijn aartsvijand tegenkomt met haar man, de Kapitein.

9. 9. Glitter

15 november 2010 (22 minuten)

De vriendengroep stimuleert Robin om de band met Jessica Glitter te herstellen, haar beste vriendin en collega toen ze nog een Canadees kinderprogramma presenteerde.

10. 10. Blitzgiving

22 november 2010 (22 minuten)

Nadat de vriendengroep is blijven slapen bij een vriend die altijd ongeluk heeft, vallen Teds ideeën voor Thanksgiving in het water, dus hij brengt de dag door met Zoey.

11. 11. The Mermaid Theory

6 december 2010 (22 minuten)

Wanneer Ted zijn relatie met Zoey in twijfel begint te trekken, raakt hij bevriend met haar man.

12. 12. False Positive

13 december 2010 (22 minuten)

Marshall en Lily ontvangen onverwacht nieuws waardoor de vriendengroep opnieuw nadenkt over het leven.

13. 13. Bad News

3 januari 2011 (22 minuten)

Marshall en Lily overdrijven na een afspraak met een specialist die hen kan helpen om zwanger te worden.

14. 14. Last Words

17 januari 2011 (22 minuten)

De vriendengroep belooft alles te zullen doen om Marshall door een moeilijke periode te helpen.

15. 15. Oh Honey

7 februari 2011 (22 minuten)

Ted beseft dat hij gevoelens heeft voor Zoey. In de tussentijd gaat Barney achter de nicht van Zoey aan.

16. 16. Desperation Day

14 februari 2011 (22 minuten)

De vrienden maken haastig plannen voor Valentijnsdag zodat ze deze niet alleen hoeven door te brengen.

17. 17. Garbage Island

21 februari 2011 (22 minuten)

Marshall kan aan niets anders meer denken dan aan milieubescherming. Ergens anders komt Ted de ex-man van Zoey tegen.

18. 18. A Change of Heart

28 februari 2011 (22 minuten)

Barney is verward door zijn gevoelens voor Nora.

19. 19. Legendaddy

21 maart 2011 (22 minuten)

Vele jaren nadat Barney's vader uit het leven van zijn zoon verdween, doet hij zijn herintrede in Barney's leven.

20. 20. The Exploding Meatball Sub

11 april 2011 (22 minuten)

Marshall neemt ontslag en gaat als vrijwilliger bij een milieuorganisatie aan het werk.

21. 21. Hopeless

18 april 2011 (22 minuten)

Barney probeert de band met zijn vader te verbeteren.

22. 22. The Perfect Cocktail

2 mei 2011 (22 minuten)

Marshall en Barney maken ruzie over de afbraak van het Arcadian Hotel.

23. 23. Landmarks

9 mei 2011 (22 minuten)

Ted neemt een belangrijke beslissing die uiteindelijk van invloed is op zijn relatie met Zoey.

24. 24. Challenge Accepted

16 mei 2011 (22 minuten)

Ted wordt als getuige gevraagd voor een belangrijk huwelijk. In de tussentijd verbetert de band tussen Robin en Barney terwijl ze zich bemoeien met een relatie van Ted.

Waar ik wat moeizaam door seizoen 5 heen ging, daar had ik er met dit seizoen niet veel moeite mee. Dit seizoen kent redelijk wat toffe afleveringen met de groep samen, maar er is ook ruimte voor ontwikkeling van het verhaal.

Het overlijden van de vader van Marshall was best goed getoond, inclusief het proces waar Marshall nadien doorheen moet. Daar tegenover staan wel weer bijzonder irritante afleveringen over de kinderwens van Marshall en Lily, dat gezeur begint echt storend te worden. Ook vind ik het hele verhaal rondom Zoey en het Arcadian gebouw wat gesloopt moet worden best wel goed uitgewerkt, al was het goed dat er op het einde van het seizoen ook meteen een einde aan zat. Zoey was ook een leuke toevoeging aan de cast; pittige, leuke dame die goed weerwoord kon bieden aan de groep. En er zaten best sympathieke scenes aan haar vast, zoals het einde van de Thanksgiving aflevering en de scene waarin Ted en Zoey elkaar de liefde verklaren was ook mooi. Jammer dat ze weer uit de serie is verdwenen, maar ze was na Stella de tweede interessante love interest die Ted in deze serie had tot nu toe. En er is natuurlijk nog het verhaal met Barney en zijn vader die hem in de steek liet. Kon er best mee door en het liet ons als kijker ook een andere kant van Barney zien, ook al bleef hij wel cool in de meeste gevallen.

Gelukkig zijn al deze verhaallijnen wel voorzien van de nodige luchtige humor, waardoor dit seizoen goed te verteren valt. Uitzondering op dit alles is de rol van Lily, zo niet grappig. Opmerkingen als ''you son of a bitch'' of ''Where's the poop, Robin''. Ugh, wat dom.

avatar van NRT

NRT

Vanaf dit seizoen vind ik het juist een pak minder grappig worden. De eerste vijf seizoenen kon ik niet stoppen met kijken. Vanaf seizoen zes heb ik mij er af en toe moeten doorworstelen.

avatar van Black Math

Black Math

Inderdaad minder. Lily die een piratengezicht opzet en op overdreven wijze uitspraken doet zoals die aburefan al citeerde, is teveel over de top. Veel geneuzel over babies en relaties. Zoey is lichtelijk irritant, in tegenstelling tot de Captain (leuke rol van Kyle MacLachan), die weer helaas slechts sporadisch opduikt. Verder draait er hier veel om de vader van Barney, met een overdreven emotionele Barney en dat is niet hoe ik hem het grappigst vind. Een halfje minder dan de voorgaande seizoenen. 2*.