ad
  • 8.083.055 stemmen

Boardwalk Empire - Seizoen 5 (2014)

Show titel: Boardwalk Empire

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: zondag 7 september 2014

• Ziggo Bekijk seizoen 5 via Ziggo

Boardwalk Empire

Afleveringen Seizoen 5 (2014)

1. 1. Golden Days for Boys and Girls

In Cuba probeert Nucky een zakelijke deal rond te krijgen met een rum magnaat. Margaret is getuige van een ernstig voorval. Luciano maakt een volgende stap in zijn carrière. In een flashback naar 1884 maakt een jonge Nucky indruk op de Commodore.

2. 2. The Good Listener

Nucky brengt een bezoek aan Johnny Torrio. Eli en Van Elden moeten verloren geld terug zien te krijgen.

3. 3. What Jesus Said

Chalky gaat een nieuwe koers varen. Margaret wordt ondervraagd.

4. 4. Cuanto

Nucky en Margaret vinden elkaar. Luciano ontmoet een oude tegenstander.

5. 5. King of Norway

Chalky keert terug naar Atlantic City. Nucky regelt een ontmoeting met Maranzano. Eli keert terug op June.

6. 6. Devil You Know

Speciale agenten zetten de hulp van Eli en Van Alden in om de organisatie van Al Capone neer te halen.

7. 7. Friendless Child

Nucky probeert zijn bezittingen in Atlantic City te behouden. Willie en Eli raken betrokken bij de oorlog van Nucky.

8. 8. Eldorado

Nucky maakt plannen om te verhuizen naar Manhattan. Margaret maakt indruk op Nucky.

avatar van richiedoom

richiedoom

Helaas sluiten we deze fantastische serie af met het minste seizoen. Dat komt met name omdat het een beetje aanvoelt alsof de schrijvers niet goed wisten hoe ze het verhaal af moesten sluiten. Zo komen er wat personages (zoals Chalky, Nucky en Dr. Narcisse) op vrij eenvoudige wijze aan hun eind, het voelde een beetje als lui schrijfwerk. Ook de verhaallijnen van Eli en Nelson vond ik wat slordig.

Alsnog 4 sterren, want dit hele wereldje is enorm goed neergezet en het kijkt gewoon erg lekker weg. Een welverdiende plaats in mijn top 10. Jammer dat deze serie hier niet zo schijnt te leven getuige de weinige reacties van mensen...